Skocz do zawartości

ODPALANIE 4T


Ogr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

przymierzam sie do kupna 600cc, najlepiej SUZUKI DR ze starszych roczników no i na SM przerobioną.., ale jest jeden problem... jezdzilem ktm-em [dokladnie takim http://www.bikepics.com/pictures/138648/ ] wszystko ladnie moc ok , silnik ladnie pracuje, zero wycieków cena niska.. do ziemi sięgałem, ale jeden problem nei ma rozrusznika elektr.... jakis rozprężnik czy cos...przy rączce sprzegła jest ze latwiej sie odpala..ale dupa nie zapale tego...chłop 2 metry kopał to odpalił ale nie ja....... moze jakis sposób na to ? bo dr chyba tez nie ma rozrusznika... ? chodzi o taką tylko ze na kołach sm http://allegro.pl/show_item.php?item=63100871

a i ile to wazy ?? mam nadzieje ze niewiecej niz 150kg....bo ktm wydawał sie troche toporny....bo xt chyba tez ciężka... mowie o rocznika w granicach 88-90....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z DRem jest tak:

 

naciskasz delikatnie kopniak (nie kopiesz) aż wyczujesz opor sprężania,

wciskasz dzwigienkę odprężnika i puszczasz (pozostanie wciśnięta) , następnie delikatnie jeszcze troszkę wciskasz kopniak do chwili kiedy dzwigienka odprężnika odskoczy. Teraz cofasz kopniak do górnego położenia i energicznie "kopiesz". Jeżeli jest dobrze wyregulowany to musi zapalić ;) i wcale nie trzeba do tego dużo siły - po prostu ostatnie kopnięcie musi być szybkie i zdecydowane.

 

Wygląda skomplikowanie ale po kilku razach robisz to szybko i niemal podswiadomie :-)

 

Oczywiście ssania używasz w miarę potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KubaDR600 ma racje. Odpalanie brzmi tylko trudno i dla niewtajemniczonych jest przerażające. Bardzo ważną rzeczą jest odpowiednie ustawienie tłoka i odprężnika (tak jak napisał Kuba) w przeciwnym razie może zdażyć się, że kopniak odbije,a jak jeszcze źle pójdzie i noga zablokuje się o kierownice to wole nie być w Twojej skórze. Zasadniczo DR nie powinna odbijać, ale różnie to bywa.

 

Jeżeli wszystko dobrze ustawisz nie potrzeba wcale dużo siły do kopnięcia, trzeba zrobić to tylko energicznie, żeby silnik nabrał troche rozpędu ;)

 

Nie polecam kopania na siedząco i w inny sposób niż stojąc na podnóżkach. W przeciwnym razie można się nieźle uszkodzić.

 

Aha i jeszcze jedno, jak będziesz kupował DR posłuchaj dobrze silnika, jeżeli szumi tzn. że któryś z łańcuszków jest do wymiany (rozrządu albo przeciw-wag, ewentualnie obydwa). Rozrząd powinien pracować cicho i bez stuków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzieki za wyjaśnienie, ten koleś od ktm'a robił to identycznie..tylko ze jak mam palić stojąc na podóżkach to...on ma kopniak po lewej stronie i wątpie zeby moja zmulona lewa noga miala siłe , heh bo prawa to kopnie.

A jeszcze powiedzcie cos o wadze tych sprzetów co wymienilem.... ktm 150, a xt i dr ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wg danych katalogowych:

DR 600

- masa bez płynów: 147kg

- gotowy do jazdy: 165kg

XT 600

- masa bez płynów: 155kg

- gotowy do jazdy 168kg

Zaznaczam jednak że są to dane katalogowe i być moze są błęne ale ja takie znalazłem.

Pozdro

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kloce.......xt wydawała sie mała na zdjeciu.... http://allegro.pl/show_item.php?item=62646979

ciekawe czy na gumie nie bedzie przeszkadzał ciężar..

 

Zależy jakie bedziesz miał przełozenia na standardowym (16/42) raczej cieżko postawić na koło. Ale po zmianie z przodu na 15 idzie na gumę z gazu bez więszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT ogólnie bym nie polecał, zaraz znajdą się pewnie zwolennicy ale dla mnie to tapczan na za miękkim zawiasie.

Do tego problemy z 5 biegiem i jeszcze kilka innych niedorobionych drobiazgów.

 

DR jeżeli już to 650, 600 a szczególnie dakar wg. mnie jest niezbyt ładny a duży zbiornik nie jest zbyt poręczny w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie muszę ustawiać mam automatyczny dekompresator, wystarczy energicznie kopnąć i musi zapalić.

 

 

ale jeden problem nei ma rozrusznika elektr.... jakis rozprężnik czy cos...przy rączce sprzegła jest ze latwiej sie odpala..ale dupa nie zapale tego...chłop 2 metry kopał to odpalił ale nie ja....... moze jakis sposób na to ? bo dr chyba tez nie ma rozrusznika... ?

A z kąd jesteś, Paweł (data7) mógł by cię pouczyć odpalać motocykl, On ma DR600 i zapala go bez problemów a wysoki i wypasiony nie jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dobry temat sam szykuje sie na LC4 620 z okolic 98 - 2000 waga z rozrusznikiem to 135 kilo mozliwe ze starsze 620 wazyly 150 bo koles ma taka z poczatku lat 90 i mowi ze 150 wazy ale wersje z rozrusznikem to zadkosc a kopanie mnie przeraza bo mialem z tym doczynienia :twisted: ale faktycznie troszke wprawy i musi palic jesli jest prawidlowo wyregulowany bo ja Dr nie moglem odpalic a koles za 1 razem odpalil tak jak opisujecie wyzej

 

p.s a jak palic np po wywrotce kiedy 4T lubia sie zalewac ??

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...