Skocz do zawartości

prądy w fzr600 Pomocy!! :(


fzr600
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może mi ktoś powiedzieć jakie napięcie ma wychodzić w yamaszce fzr600? U mnie jest coś chyba zje*ane bo poszedł mi regulator napięcia i wymieniłem na nowy a teraz on się strasznie grzeje bo duże dostaje napięcie...:/ Może mi ktos powiedzieć co mogło się zepsuć żę ma takie napięcie? A może za słaby kupiłem regulator? Prosze piszcie z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten regulator co kupilem to jakas podrobka i nie jestem pewny czy on ma takie same dane jak oryginalny. Po tym jak mi się zepsuł regulator to poszlo takie napięcie że popaliło mi wszystkie żarówki i spaliło moduł...:/ Więc mogło się coś od tego popsuć. A jak mierzyłem napięcie jakie produkuje to pokazało mi że jest ok 30 volt... To chyba nie jest normalne...?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz - powoli.

Gdzie mierzyles to napiecie, czy silnik wowczas pracowal i czy miales wlaczone swiatla i naladowany akumulator ?

Wiem ze czesc rzemieslniczych reglerow robionych w Polsce nie ma ograniczenia pradowego, o czym sprzedajacy zwykle nie informuje kupujacego - zanim wyda sie pieniadze warto troche popytac, a nie odwrotnie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napięcie mierzyłem przy kostce która wchodzi do regulatora. Mierzyłem na włączonym silniku przy dodawaniu gazu. I przy podłączeniu amperomierza wskazywało przy włączonym silniku na wolnych obrotach bez świateł 10 A a na włączonych światłach ok 4 A a przy dodawaniu gazu te ampery nieźle wzrastały...:/ nie chce żeby mi sie to wszystko znowu popaliło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesć

Najprościej jest wykonać pomiar napięcia na zacikach akumulatora, na wyłączonym silniku i odczas pracy. Podczas pracy niezależnie od obrotów powinieneś miec napięcie 13-15 volt w zależności od histerezy ogranicznika. Możliwe ze mierzysz napięcia na samym regulatorze po stronie pierwotnej ,czyli napęcie nie "zregulowane" ze tak powiem. Prądu nie ma sensu mierzyc bo odbiorniki biorą tyle papu na ile maja apetyt, co wynika z ich mocy. A co do grzania to każdy regulator sie grzeje bo oddaje nadwyżkę energi w postaci ciepła. Stąd te radiatory :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob jak radzi thors. jezeli napiecie bedzie w normie, to znaczy regler ok, to zapewnij mu jakies chlodzenie w postaci radiatora lub/i wentylatora. moj grzeje tak, ze rama jest ciepla, mimo radiatora i wentylatora, ale vfr tak ma - zbyt wydajny altek i za duza nadwyzka energii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że mają się grzać ale mój się grzeje że aż prawie parzy i to jak pracuje na wolnych obrotach po 3 munutach chodzenia jest już cały gorący potem go wyłączam bo boje się że jeszcze mocniej się nagrzeje i znowu się spali...:/

bo regler w FZR600 z natury sie mocno grzeje i z tej wlasnie przyczyny tak czesto one padaja. Jesli napieie na klemach bedzie OK to radze pomyslec nad zapewnieniem regulatrowi odpowiedniego chlodzenia, stosujac patent znany z VFR-ek. Do regulatora przymocowujesz radiator + wiatraczek od procesora, zasilanie wiatraczka podlaczasz do przewodow od tylnego swiatla i latasz spokojnie :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam, czy ten wentyl coś da. Reg napięcia, i radiator do niego, znajduje się koło tylnej kanapy, nad kołem. Podczas jazdy między kołem a kanapą (ramą i plastikami), powinno wytwarzać się podciśnienie, które powinno zapewniać cyrkulacje powietrza (??), przy standardowym radiatorze i reg. napięcia. Może zatem wystarczyło by, pozbyć się paskudnych brudów i powietrza (izolatora) z powierzchni styku reg. napięcia a radiatorem, i radiatora z ramą, smarując je pastą termo-przewodzącą (stosowaną w komputerach). Poza tym w najbliższej przyszłości, wymienię radiator, na jakiś wielo-żebrowy bo ten standardowy to porażka.

Pozdroo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcia, i radiator do niego, znajduje się koło tylnej kanapy, nad kołem. Podczas jazdy między kołem a kanapą (ramą i plastikami), powinno wytwarzać się podciśnienie, które powinno zapewniać cyrkulacje powietrza (??), przy standardowym radiatorze i reg. napięcia.

ale oryginalny regulator napiecia w FZR nie ma zadnego radiatora! Jedynym wymiennikiem ciepla jest tam ta blacha, do ktorej on jest przymocowany. Regler wielozebrowy, typu np. http://www.el-serwis.neostrada.pl/reg2zdj.htm - ok, jasne. Wtedy tez jest porzadne chlodzenie dzieki "seryjnemu" radiatorowi. Ale oryginalnemu warto jakies dodatkowe chlodzenie zapewnic, chyba ze cie bawi czeste wymienianie.

 

Ja u siebie mam dokladnie taki regulator http://www.el-serwis.neostrada.pl/reg1zdj.htm Do tego wiatrak + radiator i jakos daje rade.

 

Poza tym, chyba jednak cos daje. Przyklad co prawda z VFR, ale przypadek podobny: http://www.geocities.com/MotorCity/Speedwa...8/reg-rect.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...