Barnaby Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Nie wiem czy to możliwe, ale powiedzcie, czy można zamontować do motocykla mocniejszy alt? Fabryczny nie jest może tragiczny, ale przydałby się mocniejszy... Na fabrycznym jak nocą jadę na światłach i włączam kierunek, to przygasa na wolnych obrotach światło...Moto to CB 900 Boldor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 może po prostu masz już wyj.bany aku? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 może po prostu masz już wyj.bany aku?Akumulator jest nówka i w pełni sprawny.Poza tym wcześniej też było podobnie. A jeśli aku byłby do dupy, to nie kręciłby rozrusznikiem. A kręci.Nie jest to może jakaś straszna wada, ale jednak wkurza. Poza tym chciałbym zamontować kilka punktów świetlnych a nie mam ochoty ciągle wisieć na prostowniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilvov Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 u mnie jak naciskam stopa to przygasają troszkie inne światła :) aku tez w pożądku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasiek Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 w sumie u mnie tak samo sie dzieje gdy kierunek wlacze to tak mi swiatla i podswietlenie zegarow przygasa delikatnie i zastanawiam sie czy to moze byc przypadkiem akumulator o zlych parametrach?? Bo u mnie aku rownierz jest nowka... Ma ktos jakis pomysl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Wszyscy macie problemy z instalacja - szczegolnie Barnaby i nie jest to sprawa mocy alternatora tylko korozja polaczen w instalacji.Teraz nie mam czasu ale wroce do tego za 2 godziny. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Nie wiem czy to możliwe, ale powiedzcie, czy można zamontować do motocykla mocniejszy alt? Fabryczny nie jest może tragiczny, ale przydałby się mocniejszy... Na fabrycznym jak nocą jadę na światłach i włączam kierunek, to przygasa na wolnych obrotach światło... Moto to CB 900 Boldor.Najpierw sprawdz ładowanie akumulatora (~14.4V na wolnych obrotach, potem przeczyść wszystkie styki bo możesz mieć po prostu duże spadki napięcia na utlenionych kostkach. Nie koniecznie to musi być wina alt. , możesz miec zwalony regulator napięcia który na wolnych daje mniej niż 14.4 VPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GTwice Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 ja tak kiedys mialem w hondzie ns-1. wymienilem przerywacz kierunkow i bylo wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 No wiec wracam do tematu.Instalacja elektryczna zuzywa sie jak wszystkie inne podzespoly moto.Jezeli nikt nie zaglada tam przez kilka, a czesto kilkanascie lat to rozne dziwne rzeczy zaczynaja sie dziac.Przy objawach jakie opisujecie warto rozpiac wszystkie kostki laczace odcinki instalacji, przemyc je plynem w spray`u czyszczacym styki i wypelnic smarem diaelektrycznym, lub chocby wazelina techniczna by utrudnic utlenianie stykow.Bardzo wazne sa polaczenia instalacji z masa na silniku i na ramie - trzeba je rozkrecic, oczyscic i po zasmarowaniu smarem skrecic, nastepnie to samo kostka laczaca alternator z regulatorem ( w CB 900 styki w niej pokrywaja sie bialym nalotem i potrafia spalic od wzrostu temperatury ).Rowniez wazne jest sprawdzenie masowania regulatora, jezeli masowany jest nie przewodem a srubami mocujacymi, to trzeba tez go odkrecic i sprawdzic czy przejscie na mase jest czyste.W Suzuki serii GS z lat 80 tych regler masowany jest przez puszke aku, ktore to masowanie z czasem przestaje dzialac.W tym wypadku najlepiej przeprowadzic bezposredni przewod masowy od minusa regulatora do minusa aku.Po tym wszystkim trzeba uruchomic motocykl i sprawdzic napiecie ladowania na klemach aku na wolnych i 5 tys. obrotow - powinno osiagac od 14 do 14.5 V, wiecej wskazuje na padniety regler, lub brak przejscia w jednym z jego przewodow, mniej to zwykle rowniez walnieta dioda w reglerze, jezeli na obrotach napiecie nie przekracza 12 V albo mniej trzeba sprawdzic regler i alternator, bo ewidentnie ladowania nie ma.Probe odbywamy z wlaczonymi swiatlami i naladowanym aku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 no identyko sytuacje miałem przed rokiem w swoim gsx-ienie było ładowania, już się bałem że padł regulator (Adam już proponował podmianke na inny bo podobno te z suzuki padają) ale wyczyściłem styki z altka na regulator, wypieprzyłem gumki tłumiące puszkę na aku (zmasowałem na 100% :) )i wszystko grało Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Wszyscy macie problemy z instalacja - szczegolnie Barnaby iNo więc przetrzepałem całą instalację. Na końce nowe zaciski, kostki, itp,itd... I dupa. Może trochę mniejsza niż poprzednio, ale nadal dupa. Patrzyłem u kumpla w CB 750 i jest praktycznie tak samo.Czy nie jest w ten sposób że w tych starszych motocyklach nie ma trochę za mało prądu? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Wracam do tematu i pytanie: - czy sprawdzales napiecie pradu zmiennego na poszczegolnych sekcjach alternatora ?Czy sprawdzales aku pod obciazeniem ( np u elektryka samochodowego ) ?W altku rozlacz kostke laczaca z reglerem i pomierz 3 pary zoltych przewodow ( 1+2, 2+3, 1+3 ) - przy 5 k obrotow powinny dawac kolo 70 - 80 V, najwazniejszy nie jest koncowy wynik, tylko to zeby nie bylo zoznic w napieciach miedzy parami przewodow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 nie wiem czy to kwestia instalacji bo np. w sam,ochodach zauwazcie ze po nacisnieciu stopu lekko przygasaja swiatła. nie jest to wina starej instalacji bo dzieje mi sie tak we wszystkich samochodach a sprawdziłem to na 2 nówkach sztukach. chyba kwestie oporów. no chyba ze to duze różnice to inna sprawa Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redas Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Wszyscy macie problemy z instalacja - szczegolnie Barnaby iNo więc przetrzepałem całą instalację. Na końce nowe zaciski' date=' kostki, itp,itd... I dupa. Może trochę mniejsza niż poprzednio, ale nadal dupa. Patrzyłem u kumpla w CB 750 i jest praktycznie tak samo.Czy nie jest w ten sposób że w tych starszych motocyklach nie ma trochę za mało prądu? :roll:[/quote'] Ja mam cebule 750K z 78r. Obojetne na jakich światłach w nocy jade i czy włacze kierunek czy nie wszystko świeci tak samo mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cichykuba019 Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Jesli wszystkie zabiegi nic nie pomagaja a altek i aku sa ok to mozna zawsze zmienic żarowki w pozycji stopie i kierunkach na LED zjadaja duzo mniej mocy tutaj topic na ten temat:http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.php?t=31663&highlight= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.