Jerry Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 hej,praw fizyki Pan nie zmienisz i nic się nie da zrobić chyba że spadochron z tyłu na się rozwinąć. pozdro==============GSF 600S BANDIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartic Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 praw fizyki Pan nie zmienisz i nic się nie da zrobić jak to nie :] prędzej czy później to zrobią, tak jak mechanikę newtona... ale to tak btw pzodrawiambartic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerry Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 hejka,to życzę powodzenia Nobel czeka heheheh pozdro ===============GSF 600S BANDIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syntax Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 No faktycznie, że 27. A zawsze myślałem że 36. :) Pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moratar Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Dziś sprawdzałem ile metrów potrzeba do wychamowania z 50km/h wyszło mi że 4mWięc ze 100 to będzie 8m :) (szkoda że nie)A tak w ogóle, skąd biorą się takie mądrości? :http://moto-oferty.pl/?action=brakes_results Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yuzzek Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 spadek przyczepności opon też na skutek rozgrzaniana skutek rozgrzania to raczej wzrost przyczepności. No chyba, że opona się rozpuści... :P :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rg166 Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 wydaje mi sie, że te drogi hamowania podane sa przy hamowaniu TYLKO TYLNYM hamulcem. W ostatnim numerze Świata motocykli na stronie 86 podane jest ze jawa cz 354 z 1958 (!!!)roku z 50 km/h zatrzymuje sie na 12m, latwo mozna obliczyc ze ze 100km/h zatrzyma sie na dystansie 24m. Wechikuł ten posiada hamulce bebnowe, ktore spowalniaja maszyne wolniej niz tarczowki stosowane w nowych maszynach. Tak wiec wydaje mi sie ze z predkosci 100km/h nowe motocykle jest w stanie zatrzymac sie w 20m przy uzyciu obudwu hamulcow. Jesli moj tok rozumowania jest bledny- poprawcie mnie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 jawa cz 354 z 1958 (!!!)roku z 50 km/h zatrzymuje sie na 12m, latwo mozna obliczyc ze ze 100km/h zatrzyma sie na dystansie 24m. droga hamowania rosnie wraz z kwadratem predkosci, wiec zle myslisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rg166 Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 czyli mam rozumiec ze ze 100km/h zatrzyma sie na 48m?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helmet Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 mozna obliczyc ze ze 100km/h zatrzyma sie na dystansie 24mhehehe, powiedz do jakiej szkoły chodzisz, a nie poślę tam swojego dzieciaka... :-)no a poważnie - to działa trochę inaczej, kwadrat prędkości się liczy, a to jest większy przyrost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rg166 Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 gim 1 we wschowie :) jedno z lepszych gimnazjów publicznych w Polsce:]serio. 3 miejsce w wynikach testów trzecich klas w Polsce, więc mysle, ze spokojnie mozesz tu poslac swojego dzieciaka:] Po prostu fizyka to nie moja dziedzina.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 czyli mam rozumiec ze ze 100km/h zatrzyma sie na 48m?? to jest juz bardziej prawdopodobne, jednak mimowszystko nie mozna tego uznac za pewnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rg166 Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 dobra, mysle ze temat mozna uznac za zamkniety. przegralem zaklad :]pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Ludzie, stosując te wzory to sobie można policzyć ale prędkość spadania jaja w próżni :) Poteoretyzować zawsze jest miło, ale sugeruję, aby nie bazować na wyliczeniach opartych na wzorach z podstawówki w codziennej jeździe na moto, bo może się to źle skończyć.Matematyczne opisanie hamowania pojazdu to zadanie na tyle skomplikowane, że inżynierowie z np. Hondy czy Suzuki ustawiają maszyny na torach testowych i mierzą drogę hamowania doświadczalnie.I nie zakładają przy tym, że opóźnienie ma wartość stałą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Cześć Bo nie ma - punkt dla ciebie Cosmosquig. Bardziej mi się np podoba taki patent:Moto o mocy 120kM rozwija 250km/h.Przy prędkościach maksymalnych hamulce nie są w stanie zapewnić deceleracji (używam tego określeniabo inne nie są całkiem trafne fizycznie) tak dużejjak przy tych, które wcześniej rozważaliśmy np.100km/h.Czyli z tych powiedzmy 9 m na sekundę kwadrat nici.Ile jest na prawdę niewiem nie będę gdybał, ale ....Przy prędkości maksymalnej tu ok. 69m/sciąg potrzebny na pokonanie oporu powietrza wynosiok. 120kg. (84000W / 69m/s = 1209 N)Kierowca sportowego motocykle na torze w chwili hamowanianp. przed zakrętem wyraźnie "otwiera się" wysuwając znad owiewki i w rezultacie zwiększa na krótko tą siłę do 140kg.Ponieważ masa moto+człowiek to np. 280kgwięc wynikająca z samego oporu aerodynamicznegodeceleracja wynosi 140/280=0,5g tj. ok 5 m na sekundę kwadrat.W rezultacie możliwość szybkiego zmniejszania prędkościnawet przy dużych maksymalnych jest znaczna. Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.