Skocz do zawartości

gubi prawy gar----> jawa ts 350


adamuh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Znowu problem z zaplnonem w teesce... P regulacji silnik zapalil od 2 kopa..chodzil rowniutko i zbieral sie tez nie najgorzej. Po niecalych 10 km prawy gar przestal chodzic, raz po raz sczeli w tlumik...Zaplon jest sprawdzony i prawidlowy.. Co to moze byc??? pomozcie bo juz sam nie wiem!!!! :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm....ja miałem podobny problm z 2 przyczyn:

- zapłon (ale to już wyeliminowałeś)

- świeca (tzn były 2 różne i jedna sie pierniczyła => wypadały zapłony)

 

choć mimo wszystko sprawdził bym jeszcze raz zapłon. Może Ci się przestawia od wibracji albo coś podobnego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem podobnie, z tym ze raz chodzil raz nie. Okazalo sie, iz przy jednym kondesatorze poluzowal sie kabelek i nie zawsze stykal. Od wibracji raz bylo OK, a raz nie. Wygladal na poprawnie zamocowany, ale jak sie okazalo trzeby bylo go poprawic. Oczywiscie sprawdz rowniez czy jest iskra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CEWKA !

Meczylem sie z tym samym dobre 2 tyg. Objawy byly IDENTYCZNE. Jak masz mozliwosc to zmien cewke (ta pod bakiem) od prawego garu. Jesli nie masz z kad wziac to poprostu zamien miejscami cewki i zobacz czy objawy przeniosa sie na lewy gar. Jesli tak to masz winnego ;)

Daje jakies 90% szansy, ze to to :(

 

[ Dopisane: 14-08-2005, 13:05 ]

Napisz puzniej czy mialem racje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał zapłon, kilka razy bawiłem się z jawami i problem był taki sam, albo nie można było odpalić bo jeden gar się nie odzywał, albo iskra była za słaba i szwankujący cylinder odzywał się dopiero na wyższych obrotach. Przypuszczam że zapłon ustawiłeś na ok 3 mm przed szczytem tłoka. Tak powinno być i ja też tak mam, ale robiłem kiedyś kolesiwi jawe, miałem ustawić zapłon, ale musiał mieć więcej narąbane z silnikiem, bo jak ustawiłem 3 mm, silnik za cholere nie chciał palić, próbowałem opóźniać zapłon, i silnik zaczął normalnie chodzić dopiero jak zapłon był ustawiony na 1 mm przed szczytem :| . Nie wiem czemu tak... U drugiego koleśia było też że nie chodził jeden gar. zacząłem się troche bawić zapłonem, dokładnie to przerwą na przerywaczu. Ustawiłem najpierw na chyba 0,5 czy 0,4 mm , czyli tak jak jest zalecane. Moto chodziło jak trup, zwiększyłem przerwe dp ok 0,8 mm , jak nie więcej, bo już na oko to robiłem, motor normalnie od pierwszego odpalił, chodził normalnie i na małych i na dużych obrotach. Dlatego radze pobawić się z zapłonem, ale wiadomo, w jawach zawsze jest problem z którymś cylindrem bo powodów które mogą być temu winne jest full . Cewka i kondensator też mogą być zrąbane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu moja chodzi ok choc bardziej dymi a prawego gara czyli kazda JAWA ma swoją duszę. co z cisnieniem sprężania? może pierscienie albo uszczelnienie przegród? tez był podobny problem jak koledze poluzował sie "koreczek" miedzy karterami - wiesz o czym mówię , co do zwiekszonej przewy na swiecy- potrzeba wtedy wiekszego napiecia przebicia by zainicjowac przeskok iskry i odpowiedniego sprężenia mieszanki, z praktyki wiem, ze im sprezanie słabsze to i wyprzedzenie zapłonu tez powinno sie zmniejszyc bo inaczej będę kłopoty z paleniem " z kopa"

aa jakie wartości cieplne maja Twoje swiece?

 

[ Dopisane: 14-08-2005, 16:03 ]

też dziwne nyx ale CZ sąsiada ( ale silnik w opałkanym stanie i brak sprezania hihih ) też jak nie bedzie miała przerwy 1 mm to nawet szkoda pchać

 

dziwny jest swiat ale jawa jeszcze dziwniejsza i ma swoje humory! słowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to sa odpowiedniki F100 jak podaje instrukcja a silnik ma słabsze sprężanie ( przepracowł troszke) to spróbuj na swiecach o niższej wartości cieplnej nawet F65 tylko daj podkładki wcześniej , jak mówiłem CZ sąsiada tylko chodziła ma 65 ale miała sladowe ilosci cisnienia w cylindrach gdy u mnie po szlifie F95 wymiekały po kilku km

moze to to?

podrawiam

 

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy fajke z prawego cylindra dac na lewa swiece i na odwrot.

Po czym odpalic. I juz wiesz czy cewka robi burdel.

 

 

Qler nie poznaje cię... tożty nie wiesz że jawa ma przestawione o 180stopni tłoczki. zamieniając tak fajki uzyskujesz iskre w DMP zamiast pare stopni przed GMP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...