Syntax Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Witam,chce kupić sobie MZte 251. Oglądałem jeden motor i jedna rzecz mnie zastanawia. Motor ma 21 tyś przebiegu i własciciel mówił, że nic nie robił jeszcze w silniku oprócz wymiany sprzęgła. (przejechał 10 tyś km) Szlif cylindra był juz podobno robiony, ale robił go poprzedni właściciel, który zrobił na tym motorze 11 tyś km.A teraz 4 pytania:1. Czy po 21 tyś km, łożyska w silniku i inne elementymogą być jeszcze w dobrym stanie?2. Czy jest to normalme że ktoś po 11 tyś km robił szlif cynindra.3. Akumulator ma 3 lata, czy to dużo?4. Czy macie jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę przy kupnie. Chodzi mi dokładniej o silnik bo reszta jest w fajnym stanie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Silnik Mz kolegi po 30tys przebiegu nie wykazal zadnych sladow zniszczenia, poza luzem na korbowodzie i tuleji cylindra. Lozyska byly jescze w stanie db czyli wytrzymaly by z drugie tyle, skrzynia idealna. Taki motur warto kupic bo nie zawiera "wiejskich patentow" ja bym bral za dobra cene oczywiscie mowa o silniku 250ccm :). Akumlator taki zwykly za 40zl po 3 latach pewnie bedzie tzreba zmienic na nowy. Co do szlifu nie jest powiedziane ze po 11tys tzreba robic, jak ktos myslal ze bedzie mial mocniejszy i zrobil to chyba lepiej dla Ciebie :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Od razu nastaw sie że coś bedziesz musiał w nim robić. W kazdym używanym trzeba, uwage mozesz zwrócić na szczególiki - jak np zadrapania lakieru (ramie i innych elementach). To wbrew pozorom mowi sporo o jego przeszłości - jak był uzywany, czy ma orginalny lakier itp. Sprawdź spawy tam gdzie je tylko widac - Zdejmij siedzenie, szukaj malutkich pęknięć lakieru przy i na spawach. Posłuchaj silnika - powinien cicho chodzic i słychac tylko tłumik. Zobacz czy nie jest krzywy, przejedz sie zwracajac uwage na to czy nie sciaga w żadną stronę przy jeździe prosto i na zakręcie. Generalnie - jak nie będzie za bardzo dojebany to kupuj, powiedz tylko jeszcze za ile. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 mz powinny wytrzymyć katalogowe 40 tys :) dlamnie nie ma sensu robinie szlifu cylidra co 10 tys :/ to tylko skruci zywotność cylidra w drastyczny sposub :/ To co koledzy napisali zachacza o wypowiedz encyklopeyczna i jest naprawde dobre !! ja dodam tylko od siebie ze najlepiej wziąć kogoś ze sobą :evil: czesto kupiec z podniecenia nie myśli trzeźwo :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomaszek Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Tak przy okazji to zalezy jaki akumulator - jak zelowy to spokojnie jeszcze wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>DANIEL< Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 siemx radził bym ci kupić MZ-tke 250-tke może jest brzydka ale za to dobrze wywarzona a 251 jest bardzo wywrotna bo jest na ramie 150 wielu moich znajomych chwali bardziej 250 niz 251 a co do akumlatora to jest troche stary możesz mieć z nim zaraz problemy a szlifa przydało by się zrobić przy tylu tysiącach zrobionych a jak byś miał kase to zrób regeneracje wału P.S a długo zamierzasz ją jeździć jak byś kupił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 3 letni akumulator zazwyczaj jest juz zużyty (nie zawsze). Wał powinien wytrzymać jeszcze przynajmniej 10 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 251 jest bardzo wywrotna Zrobiłem na MZ 251 ponad 5 tys km i jakoś nie odczułem tego, że jest wywrotna. Moja ma prawie 20 tys km i nawet przez myśl mi nie przeszło żeby robić szlif. Jak przekroczę 30 tys km to wtedy będę sie zastanawiał co dalej... Akumulator ma już dwa latka i sprawuje sie bardzo dobrze, spkojnie wytrzyma jeszcze rok lub pewnie dłużej ( kosztował 40 zl). Jeżeli chodzi o skrzywienie silnika to tym akurat tak bardzo bym się nie przejmowal, jest to słąby punkt Mz, problem ten występuje prawie w każdej etce, jeżdząć nawet bardzo spokojnie silnik może sie delikanie skrzywić. Ostanio bacznie przyglądałem sie czy mój silnik się przekrzywił i nie jestem pewny ale raczej delikatnie jest przechylony na jedna stronę, jednak w ogóle nie odczówam tego podczas jazdy, a etką jeżdzę delikatnie, turystycznie ;) Oglądając moto zwracaj uwagę na wszystko, tak jak koledzy radzą, pamiętaj jednak, że sprzęt ma już swoje lata i jakieś tam wady na pewno ma. pozdrawiam :P Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 251 jest bardzo wywrotna bo jest na ramie 150 Przepraszam bardzo od kiedy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harry Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 miałem 150, mam 251 i wywróciłem się na niej dopiero jak mnie uderzył samochód :-) Fakt faktem, że jest to krótkie moto ale żeby od razu wywrotne? Bez przesady, wg mnie to moto na początek jest super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>DANIEL< Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 enduroguy od zawsze mam znajomych mechaników co robią tylko z MZ-tkami i mówią że jest na ramie 150-tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Bez przesady' date=' wg mnie to moto na początek jest super[/quote'] Dokładnie :-) Na początek jest idealne, oprócz jazdy można również poduczyć się w mechanice, bo etz ma bardzo prostą konstrukcję i tanie części, samemu można wszystko naprawić. Zresztą jak kupisz dobry ezeplarz to nic nie będziesz musiał kręcić ;) pzdr. Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syntax Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Dzięki za pomoc. Juz jest ustalony termin spisania umowy ;) Nowy MZ - towiec nadchodzi :P A tak przy okazji to jeszcze jedno pytanko:- ta MZ którą kupuje wydaje dziwny dzwięk od strony sprzęgła, jak wcisnę klamkę sprzęgła dzwięk zanika. Sprzedający uspakajał mnie że to normalny odgłos. A wy co o tym myślicie? Czy to jakiś niepokojący objaw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 enduroguy od zawsze mam znajomych mechaników co robią tylko z MZ-tkami i mówią że jest na ramie 150-tki Jest 11 cm dluzsza i ma inne mocowania silnika. Pozatym jak sie nie znasz to zamknij jape, bo zauważyłem ze wypisałes juz pare ładnych bzdur na forum. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domieniek Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 ta MZ którą kupuje wydaje dziwny dzwięk od strony sprzęgła' date=' jak wcisnę klamkę sprzęgła dzwięk zanika. Sprzedający uspakajał mnie że to normalny odgłos. A wy co o tym myślicie? Czy to jakiś niepokojący objaw?[/quote'] Jest to jak najbardziej normalny odgłos występujący we wszystkich etz. Więc nie masz się czym przejmować ;) Cytuj Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.