Skocz do zawartości

Kupić / nie kupić


Syntax
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chce kupić sobie MZte 251. Oglądałem jeden motor i jedna rzecz mnie zastanawia. Motor ma 21 tyś przebiegu i własciciel mówił, że nic nie robił jeszcze w silniku oprócz wymiany sprzęgła. (przejechał 10 tyś km) Szlif cylindra był juz podobno robiony, ale robił go poprzedni właściciel, który zrobił na tym motorze 11 tyś km.

A teraz 4 pytania:

1. Czy po 21 tyś km, łożyska w silniku i inne elementymogą być jeszcze w dobrym stanie?

2. Czy jest to normalme że ktoś po 11 tyś km robił szlif cynindra.

3. Akumulator ma 3 lata, czy to dużo?

4. Czy macie jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę przy kupnie. Chodzi mi dokładniej o silnik bo reszta jest w fajnym stanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Mz kolegi po 30tys przebiegu nie wykazal zadnych sladow zniszczenia, poza luzem na korbowodzie i tuleji cylindra. Lozyska byly jescze w stanie db czyli wytrzymaly by z drugie tyle, skrzynia idealna. Taki motur warto kupic bo nie zawiera "wiejskich patentow" ja bym bral za dobra cene oczywiscie mowa o silniku 250ccm :). Akumlator taki zwykly za 40zl po 3 latach pewnie bedzie tzreba zmienic na nowy. Co do szlifu nie jest powiedziane ze po 11tys tzreba robic, jak ktos myslal ze bedzie mial mocniejszy i zrobil to chyba lepiej dla Ciebie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu nastaw sie że coś bedziesz musiał w nim robić. W kazdym używanym trzeba, uwage mozesz zwrócić na szczególiki - jak np zadrapania lakieru (ramie i innych elementach). To wbrew pozorom mowi sporo o jego przeszłości - jak był uzywany, czy ma orginalny lakier itp. Sprawdź spawy tam gdzie je tylko widac - Zdejmij siedzenie, szukaj malutkich pęknięć lakieru przy i na spawach. Posłuchaj silnika - powinien cicho chodzic i słychac tylko tłumik. Zobacz czy nie jest krzywy, przejedz sie zwracajac uwage na to czy nie sciaga w żadną stronę przy jeździe prosto i na zakręcie.

 

Generalnie - jak nie będzie za bardzo dojebany to kupuj, powiedz tylko jeszcze za ile.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mz powinny wytrzymyć katalogowe 40 tys :)

 

dlamnie nie ma sensu robinie szlifu cylidra co 10 tys :/ to tylko skruci zywotność cylidra w drastyczny sposub :/

 

To co koledzy napisali zachacza o wypowiedz encyklopeyczna i jest naprawde dobre !! ja dodam tylko od siebie ze najlepiej wziąć kogoś ze sobą :evil: czesto kupiec z podniecenia nie myśli trzeźwo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

siemx radził bym ci kupić MZ-tke 250-tke może jest brzydka ale za to dobrze wywarzona a 251 jest bardzo wywrotna bo jest na ramie 150 wielu moich znajomych chwali bardziej 250 niz 251 a co do akumlatora to jest troche stary możesz mieć z nim zaraz problemy a szlifa przydało by się zrobić przy tylu tysiącach zrobionych a jak byś miał kase to zrób regeneracje wału

 

P.S a długo zamierzasz ją jeździć jak byś kupił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

251 jest bardzo wywrotna

 

Zrobiłem na MZ 251 ponad 5 tys km i jakoś nie odczułem tego, że jest wywrotna. Moja ma prawie 20 tys km i nawet przez myśl mi nie przeszło żeby robić szlif. Jak przekroczę 30 tys km to wtedy będę sie zastanawiał co dalej... Akumulator ma już dwa latka i sprawuje sie bardzo dobrze, spkojnie wytrzyma jeszcze rok lub pewnie dłużej ( kosztował 40 zl).

 

Jeżeli chodzi o skrzywienie silnika to tym akurat tak bardzo bym się nie przejmowal, jest to słąby punkt Mz, problem ten występuje prawie w każdej etce, jeżdząć nawet bardzo spokojnie silnik może sie delikanie skrzywić. Ostanio bacznie przyglądałem sie czy mój silnik się przekrzywił i nie jestem pewny ale raczej delikatnie jest przechylony na jedna stronę, jednak w ogóle nie odczówam tego podczas jazdy, a etką jeżdzę delikatnie, turystycznie ;) Oglądając moto zwracaj uwagę na wszystko, tak jak koledzy radzą, pamiętaj jednak, że sprzęt ma już swoje lata i jakieś tam wady na pewno ma.

 

pozdrawiam :P

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady' date=' wg mnie to moto na początek jest super[/quote']

 

Dokładnie :-)

 

Na początek jest idealne, oprócz jazdy można również poduczyć się w mechanice, bo etz ma bardzo prostą konstrukcję i tanie części, samemu można wszystko naprawić. Zresztą jak kupisz dobry ezeplarz to nic nie będziesz musiał kręcić ;)

 

pzdr.

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Juz jest ustalony termin spisania umowy ;) Nowy MZ - towiec nadchodzi :P

A tak przy okazji to jeszcze jedno pytanko:

- ta MZ którą kupuje wydaje dziwny dzwięk od strony sprzęgła, jak wcisnę klamkę sprzęgła dzwięk zanika. Sprzedający uspakajał mnie że to normalny odgłos. A wy co o tym myślicie? Czy to jakiś niepokojący objaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduroguy od zawsze mam znajomych mechaników co robią tylko z MZ-tkami i mówią że jest na ramie 150-tki

 

Jest 11 cm dluzsza i ma inne mocowania silnika. Pozatym jak sie nie znasz to zamknij jape, bo zauważyłem ze wypisałes juz pare ładnych bzdur na forum.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta MZ którą kupuje wydaje dziwny dzwięk od strony sprzęgła' date=' jak wcisnę klamkę sprzęgła dzwięk zanika. Sprzedający uspakajał mnie że to normalny odgłos. A wy co o tym myślicie? Czy to jakiś niepokojący objaw?[/quote']

 

Jest to jak najbardziej normalny odgłos występujący we wszystkich etz. Więc nie masz się czym przejmować ;)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...