Skocz do zawartości

Troche lamersko:Jaki rodzaj oleju do zawiszenia?


dark_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Jestem poczatkujacym motocyklista wiec moje pytanie moze wydawac sie troche lamerskie ;)

 

Chcialbym sie od Was dowiedziec jaka jest różnica miedzy zastosowaniem oleju mineralnego, półsyntetycznego i syntetycznego w zawieszeniu motocykla? Zalezy to od ich zdolnosci tlumienia czy jak :?: :?: Co ile nalezy wymieniac taki olej? I ostatnie pytanko, czy jesli ciknie mi jeden z uszczelniaczy to jest sens wymienic zapobiegawczo takze drugi-sprawny? Moze troche debilne te pytania, ale odkad kupilem tydzien temu moto stracielem juz pond 1000zł i musze liczyc sie z kazdym groszem :roll: :roll: Z góry dziękuję wszystkim za wszystkie odpowiedzi :P Jeszcze tak na marginesie- skad moge wytrzasnac serwisowke do Yamahy Virago 125 '97 :?: :?: Szukalem juz chyba wszedzie i jedyne co znalazlem to 535, ewentualnie 250, a o 125 ani słowa :( :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Co ile nalezy wymieniac taki olej?

 

Doradzam raz na 2 sezony, a jak pocieknie to oczywistość.

 

 

czy jesli ciknie mi jeden z uszczelniaczy to jest sens wymienic zapobiegawczo takze drugi-sprawny?

 

Ma sens wymienić oba choćby dlatego, że uszczelniacze amortyzatorów motocyklowych nie są sprzedawane pojedynczo tylko parami :)

 

Koszt uszczelniaczy oryginalnych dochodzi do 90 zł, zaś zamienników (Athena, Ariette, itd) ok 30 zł.

 

Butelka oleju - od ok. 15 zł (Aral) po ok. 25 zł (Castrol).

 

Koszt wymiany simmeringów wraz z pełnym "serwisem lag" czyli czyszczeniem wszystkiego dokumentnie - 150 zł w nas w HRG, nie wiem jak gdzie indziej.

 

 

ale odkad kupilem tydzien temu moto stracielem juz pond 1000zł i musze liczyc sie z kazdym groszem

 

To kupując nie znałeś zasady, że zawsze do ceny moto trzeba doliczyć 1000-2000 zł na: serwis pozakupowy, ciuchy, byty, kask, zabezpieczenia itd??

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica pomiędzy syntetykiem a mineralnym jest taka że syntetyk jest bardziej stabilny temperaturowo.

Przy syntetyku niezależnie od stylu jazdy, a związku z tym temperaturą oleju będziemy mieli prawie niezmienne tłumienie amortyzatorów.

Dlatego też do zawieszeń w motocyklach enduro i cross zaleca się syntetyczne oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...