dark_rider Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Witam wszystkich na forum. Jestem poczatkujacym motocyklista wiec moje pytanie moze wydawac sie troche lamerskie ;) Chcialbym sie od Was dowiedziec jaka jest różnica miedzy zastosowaniem oleju mineralnego, półsyntetycznego i syntetycznego w zawieszeniu motocykla? Zalezy to od ich zdolnosci tlumienia czy jak :?: :?: Co ile nalezy wymieniac taki olej? I ostatnie pytanko, czy jesli ciknie mi jeden z uszczelniaczy to jest sens wymienic zapobiegawczo takze drugi-sprawny? Moze troche debilne te pytania, ale odkad kupilem tydzien temu moto stracielem juz pond 1000zł i musze liczyc sie z kazdym groszem :roll: :roll: Z góry dziękuję wszystkim za wszystkie odpowiedzi :P Jeszcze tak na marginesie- skad moge wytrzasnac serwisowke do Yamahy Virago 125 '97 :?: :?: Szukalem juz chyba wszedzie i jedyne co znalazlem to 535, ewentualnie 250, a o 125 ani słowa :( :P Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21adam Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 czy ktoś wie jaka jest różnica urzytego oleju w zawieszeniu bo też jestem ciekaw i niewiem jaki wziąć :?: :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Wlej olej do zawieszeń 10W 245 cm3 na lagę. Jak mieć lepsze tłumienie to mozesz dać 15W. Oczywiście wymień oba uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Co ile nalezy wymieniac taki olej? Doradzam raz na 2 sezony, a jak pocieknie to oczywistość. czy jesli ciknie mi jeden z uszczelniaczy to jest sens wymienic zapobiegawczo takze drugi-sprawny? Ma sens wymienić oba choćby dlatego, że uszczelniacze amortyzatorów motocyklowych nie są sprzedawane pojedynczo tylko parami :) Koszt uszczelniaczy oryginalnych dochodzi do 90 zł, zaś zamienników (Athena, Ariette, itd) ok 30 zł. Butelka oleju - od ok. 15 zł (Aral) po ok. 25 zł (Castrol). Koszt wymiany simmeringów wraz z pełnym "serwisem lag" czyli czyszczeniem wszystkiego dokumentnie - 150 zł w nas w HRG, nie wiem jak gdzie indziej. ale odkad kupilem tydzien temu moto stracielem juz pond 1000zł i musze liczyc sie z kazdym groszem To kupując nie znałeś zasady, że zawsze do ceny moto trzeba doliczyć 1000-2000 zł na: serwis pozakupowy, ciuchy, byty, kask, zabezpieczenia itd?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Różnica pomiędzy syntetykiem a mineralnym jest taka że syntetyk jest bardziej stabilny temperaturowo.Przy syntetyku niezależnie od stylu jazdy, a związku z tym temperaturą oleju będziemy mieli prawie niezmienne tłumienie amortyzatorów.Dlatego też do zawieszeń w motocyklach enduro i cross zaleca się syntetyczne oleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.