piotr123 Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 CześćChciałbym nabyć próbnik do pomiaru ciśnienia w cylindrach.Mam pytanko techniczne.Jak dokonywać pomiarów na poszczególnych cylindrach?Mniej więcej wiem o co biega.Pisze co wiem-wykrecić świeczki,otworzyć przepustnice na max.,kręcić rozrusznikiem około 5 obrotów wału.manometr pokarze największe ciśnienie na danym cylindrze.Mam pytanie czy świece wykładamy całkowicie z fajek w czasie pomiarów?słyszałem ze można tak uszkodzić cewki zapłonowe :? Czytalem o tym dawno w Świecie motocyki -pisał chyba T.Sałek.....Czy świece muszą być założone w fajkach i zmasowane do metalowych cześci motocykla żeby iskra powstawała na świecy i w ten sposób uchronimy cewki przed padnięciem?Jeśli to nie problem to niech ktos mądry wypowie się w tej sprawie.pozdrawiam fachowców-PIOTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 bardzo dobrze slyszales, ale wielu o tym zapomina lub nie zdaje sobie sprawy. swieczki w fajki i zmasowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 bardzo dobrze slyszales' date=' ale wielu o tym zapomina lub nie zdaje sobie sprawy. swieczki w fajki i zmasowac.[/quote'] tak robią osoby które mają małe pojęcie o elektryce (bez urazy) :evil: najlepiej jest zdjać jeden z przewodów z każdej cewki najlepiej masowy, to spowoduje że nie będą działały a iskra nie będzie skakać. Po pomiarze podłączasz je spowrotem i już. Może nie potraktujesz mojego postu poważnie ale nie zawsze iliść postów (gwiazdek) musi świadczyć o doświadczeniu. :!: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 Moze tez pasc modul zaplonowy- zreszta dotyczy to tez nadmiernego uzywania czerwonego guziczka z prawej strony np. podczas strzelania z wydechow-jak regulator nie dziala szybko i jak nalezy moze prad prosto z alternatora (o napieciu nawet ok. 100V) pojsc na modul - a modul da dymka i po zabawie. Pozdr. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 tak robią osoby które mają małe pojęcie o elektryce (bez urazy) nawet stary z uraza' date=' bo moje wyksztalcenie to mgr inz. automatyk, wiec pojecie o elektryce na pewno mam i to w szerszym zakresie niz wymaga tego instalacja motocykla. najlepiej jest zdjać jeden z przewodów z każdej cewki najlepiej masowy' date=' [/quote'] farmazony kleisz jak porabany - stawiam Ci krate czegokolwiek, jak znajdziesz kabel masowy dochadzacy do cewki jedynym obejsciem wkladania fajek w swiece jest zdjecie przewodu idacego od modulu na cewke, tylko, ze cewki zazwyczaj bywaja oddalone od glowicy (gdzie robimy pomiar) i nie ma sensu rozbierac kolejne pol motocykla. Może nie potraktujesz mojego postu poważnie ale nie zawsze iliść postów (gwiazdek) musi świadczyć o doświadczeniu. pozdrawiam w tym przypadku jednak swiadczy, widac, ze nigdy tego nie robiles :mrgreen: (bez urazy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 nawet stary z uraza' date=' bo moje wyksztalcenie to mgr inz. automatyk, wiec pojecie o elektryce na pewno mam i to w szerszym zakresie niz wymaga tego instalacja motocykla.[/quote'] to dlatego tylu mamy bezrobotnych magistrów w polsce ,bo z taką wiedzą kto by ich przyjął do pracy (bez urazy) farmazony kleisz jak porabany - stawiam Ci krate czegokolwiek' date=' jak znajdziesz kabel masowy dochadzacy do cewki[/quote'] to już stawiasz!!! jedynym obejsciem wkladania fajek w swiece jest zdjecie przewodu idacego od modulu na cewke' date=' tylko, ze cewki zazwyczaj bywaja oddalone od glowicy (gdzie robimy pomiar) i nie ma sensu rozbierac kolejne pol motocykla..[/quote'] cewki są oddalone od głowicy???? kur.. pier.... i napewno przewody wysokiego napięcia ciągną się przez pół motocykla?? :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 według mnie to nie ma roznicy czy masz swiece w fajach czy tez ich tam niema , czy masujesz czy nie, a i tak nic sie nie stanie z elektryką , i moze zaraz posypią sie namnie jakies negatywne wywody ale dalej bede swego zdania bo nie raz sprawdzałem cisnienie na poszczególnych garkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 Same niewlozenie swiec fajek nie musi byc od razu przyczyna spalenia- ale w ten sposob zabezpiecza sie przed taka mozliwoscia- co bedzie jak ktorys z przewodow masowych nie bedzie dobrze "masowal" z powodu czy to lakieru czy sniedzi?? W mej praktyce znam co najmniej 6 przypadkow spalenia modulu przez nadmierne uzywanie guziczka( o dziwo wiekszosc dot. Yamah), i 2 przez niewlozenie swiecy w fajke( z czego jeden przypadek przeze mnie- na poczatku mechanicznych przygod z japonia- w 1992 roku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 24 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2005 bartusdr dobra koles, przyklad z tego co mialem ostatnio na warsztacie, a jest to moto popularne, ma ten sam uklad zaplonowy co 90% japoncow (jak nie lepiej): cbr F3, cewki sa miedzy bakiem, gaznikami a airboxem, dostep gorzej niz ch*j*wy, za to do swiec wejdzie sie pikus. kable dochadzace do cewek to: + i kabel od modulu, widzisz gdzies tam "masowy"? taki z Ciebie "mechanik", ze pol motoru rozbierzesz? :-D :-D :-D na pompowanie kol pewnie wyciagasz panewke z 3 korbowodu? :-D :-D echhh, masz dobry dzien, ze chce mi sie Ciebie uczyc, jeszcze wiele zobaczysz i moooooooooze powyciagasz wnioski. Same niewlozenie swiec fajek nie musi byc od razu przyczyna spalenia- ale w ten sposob zabezpiecza sie przed taka mozliwoscia- co bedzie jak ktorys z przewodow masowych nie bedzie dobrze "masowal" z powodu czy to lakieru czy sniedzi?? u znajomego mechanika widzialem fajny patent: krokodylek zakladany na 100% mase moto (np klema aku) i rozgaleziajacy sie na 4 kolejne w ktore wkladamy swiece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 temat mnie zainteresował :) postanowiłem miec jakiś swój wkład i sprawdzić cene wykonania takiego sprytnego kabelka :( !uwaga! ceny dla Rzeszowa :( 4 krokodylki-8zł (sprzedaje sie po 2)kabel -2zł :(:P wybrałem taki sobie kabel i dobre krokodylki ;) mozna to zrobić taniej ;) co do kabla masowego :P:P to do cewki dochodzi + z aku :P i kabel przerywacza(modułu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 Młody VFR ma rację w 100% a jak ktoś nie wierzy to jego sprawa.Świece muszą być w fajkach i na masie podczas kręcenia rozrusznikiem.Dla niedowiarków mam dwie szuflady modułów zapłonu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 25 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 Dzięki panowie.Przekonaliście mnie co do moich przypuszczeń.Ps..nie chciałem wywołać wojny......upss :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 25 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2005 . kable dochadzace do cewek to: + i kabel od modulu, widzisz gdzies tam "masowy"? taki z Ciebie "mechanik", ze pol motoru rozbierzesz? :-D :-D :-D na pompowanie kol pewnie wyciagasz panewke z 3 korbowodu? :-D :-D czyli według ciebie kable zasilające cewkę to + i impuls z modułu?? a jaki jest ten impuls?? pewnie też + to ciekawe cewka zasilana dwoma plusami :!: :-D k... ciekawe rzeczy opowiadasz?? a jak chodzi już o typowe motocykle to w R1 masz jedną wtyczkę i odłaczasz obie cewki, w GSX-r 600 są 4 cewki każda na jednej fajce. ale ty wiesz lepiej i lepiej już tu o nic nie pytać bo każy p... takie głupoty, i się jeszcze nie wsydzi :!: [/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 26 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2005 Dzięki panowie.Przekonaliście mnie co do moich przypuszczeń. Ps..nie chciałem wywołać wojny......upss spox, 4um jest po to, by sie dowiedziec i doksztalcic. dla zainteresowanych: 1. cewki nic nie zasila, cewka jest autotransformatorem i przekazuje energie (z pewnymi malymi stratami) z innymi parametrami napiec i pradow2. przewod masowy to jak nazwa wskazuje przewod polaczony z masa3. cewke "zasila" + (tego tlumaczyc chyba nie musze?) i sygnal nieliniowy o przebiegu zblizonym do prostokatnego (im stromosc wieksza - lepsza iskra), mozna przyjac, ze stalym wspolczynnikiem wypelnienia, ze zmiennym okresem czasu, ktory to jest liniowa funkcja predkosci katowej silnika. okres T (kolejnego cyklu, czyli generalnie rowniez T) moze zalezec takze od mapy zaplonowej, wspolczynnika lambda, kata polozenia przepustnic, podcisnienia w gardzieli gaznika, itp. w przypadku braku takiej zaleznosci mowimy o zaplonach ze stalym katem wyprzedzenia. ciezko jest ten sygnal przyrownac do polaczenia z masa :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzr Opublikowano 31 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2005 spox' date=' 4um jest po to, by sie dowiedziec i doksztalcic. dla zainteresowanych: 1. cewki nic nie zasila, cewka jest autotransformatorem i przekazuje energie (z pewnymi malymi stratami) z innymi parametrami napiec i pradow[/quote'] to ja prosze pare cewek (zapłace)takich co nie trzeba ich zasilać ,poświece w domu za darmo,może sie myle ale z tego co wiem autotransformator ma możlieosć płynnej regulacji napiecia a cewka zapłonowa daje napiecie podniesione o stałej wartosci, :buttrock: ( i sygnal nieliniowy o przebiegu zblizonym do prostokatnego)zawsze myślałem ze w moto jest instalacja 12v napiecie stałe i tak mnie nurtuje skąd ten impuls prostokątny(zniekształcony sinusoidalny tylko ze taki jest w napieciu zmiennym),prosiłbym o wyjasnienie moich wątpliwosci ;) ;) :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.