Skocz do zawartości

Pomiar ciśnienia sprężania.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Chciałbym nabyć próbnik do pomiaru ciśnienia w cylindrach.

Mam pytanko techniczne.

Jak dokonywać pomiarów na poszczególnych cylindrach?Mniej więcej wiem o co biega.

Pisze co wiem-wykrecić świeczki,otworzyć przepustnice na max.,kręcić rozrusznikiem około 5 obrotów wału.manometr pokarze największe ciśnienie na danym cylindrze.

Mam pytanie czy świece wykładamy całkowicie z fajek w czasie pomiarów?słyszałem ze można tak uszkodzić cewki zapłonowe :? Czytalem o tym dawno w Świecie motocyki -pisał chyba T.Sałek.....

Czy świece muszą być założone w fajkach i zmasowane do metalowych cześci motocykla żeby iskra powstawała na świecy i w ten sposób uchronimy cewki przed padnięciem?

Jeśli to nie problem to niech ktos mądry wypowie się w tej sprawie.

pozdrawiam fachowców-PIOTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobrze slyszales' date=' ale wielu o tym zapomina lub nie zdaje sobie sprawy. swieczki w fajki i zmasowac.[/quote']

 

 

tak robią osoby które mają małe pojęcie o elektryce (bez urazy) :evil:

 

najlepiej jest zdjać jeden z przewodów z każdej cewki najlepiej masowy, to spowoduje że nie będą działały a iskra nie będzie skakać. Po pomiarze podłączasz je spowrotem i już. Może nie potraktujesz mojego postu poważnie ale nie zawsze iliść postów (gwiazdek) musi świadczyć o doświadczeniu. :!: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze tez pasc modul zaplonowy- zreszta dotyczy to tez nadmiernego uzywania czerwonego guziczka z prawej strony np. podczas strzelania z wydechow-jak regulator nie dziala szybko i jak nalezy moze prad prosto z alternatora (o napieciu nawet ok. 100V) pojsc na modul - a modul da dymka i po zabawie. Pozdr. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak robią osoby które mają małe pojęcie o elektryce (bez urazy)

 

nawet stary z uraza' date=' bo moje wyksztalcenie to mgr inz. automatyk, wiec pojecie o elektryce na pewno mam i to w szerszym zakresie niz wymaga tego instalacja motocykla.

 

 

najlepiej jest zdjać jeden z przewodów z każdej cewki najlepiej masowy' date=' [/quote']

 

farmazony kleisz jak porabany - stawiam Ci krate czegokolwiek, jak znajdziesz kabel masowy dochadzacy do cewki

 

jedynym obejsciem wkladania fajek w swiece jest zdjecie przewodu idacego od modulu na cewke, tylko, ze cewki zazwyczaj bywaja oddalone od glowicy (gdzie robimy pomiar) i nie ma sensu rozbierac kolejne pol motocykla.

 

Może nie potraktujesz mojego postu poważnie ale nie zawsze iliść postów (gwiazdek) musi świadczyć o doświadczeniu. pozdrawiam

 

w tym przypadku jednak swiadczy, widac, ze nigdy tego nie robiles :mrgreen: (bez urazy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet stary z uraza' date=' bo moje wyksztalcenie to mgr inz. automatyk, wiec pojecie o elektryce na pewno mam i to w szerszym zakresie niz wymaga tego instalacja motocykla.[/quote']

 

to dlatego tylu mamy bezrobotnych magistrów w polsce ,bo z taką wiedzą kto by ich przyjął do pracy (bez urazy)

 

farmazony kleisz jak porabany - stawiam Ci krate czegokolwiek' date=' jak znajdziesz kabel masowy dochadzacy do cewki

[/quote']

 

to już stawiasz!!!

 

jedynym obejsciem wkladania fajek w swiece jest zdjecie przewodu idacego od modulu na cewke' date=' tylko, ze cewki zazwyczaj bywaja oddalone od glowicy (gdzie robimy pomiar) i nie ma sensu rozbierac kolejne pol motocykla..[/quote']

 

cewki są oddalone od głowicy???? kur.. pier.... i napewno przewody wysokiego napięcia ciągną się przez pół motocykla?? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to nie ma roznicy czy masz swiece w fajach czy tez ich tam niema , czy masujesz czy nie, a i tak nic sie nie stanie z elektryką , i moze zaraz posypią sie namnie jakies negatywne wywody ale dalej bede swego zdania bo nie raz sprawdzałem cisnienie na poszczególnych garkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same niewlozenie swiec fajek nie musi byc od razu przyczyna spalenia- ale w ten sposob zabezpiecza sie przed taka mozliwoscia- co bedzie jak ktorys z przewodow masowych nie bedzie dobrze "masowal" z powodu czy to lakieru czy sniedzi??

W mej praktyce znam co najmniej 6 przypadkow spalenia modulu przez nadmierne uzywanie guziczka( o dziwo wiekszosc dot. Yamah), i 2 przez niewlozenie swiecy w fajke( z czego jeden przypadek przeze mnie- na poczatku mechanicznych przygod z japonia- w 1992 roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartusdr dobra koles, przyklad z tego co mialem ostatnio na warsztacie, a jest to moto popularne, ma ten sam uklad zaplonowy co 90% japoncow (jak nie lepiej):

 

cbr F3, cewki sa miedzy bakiem, gaznikami a airboxem, dostep gorzej niz ch*j*wy, za to do swiec wejdzie sie pikus. kable dochadzace do cewek to: + i kabel od modulu, widzisz gdzies tam "masowy"? taki z Ciebie "mechanik", ze pol motoru rozbierzesz? :-D :-D :-D na pompowanie kol pewnie wyciagasz panewke z 3 korbowodu? :-D :-D

 

echhh, masz dobry dzien, ze chce mi sie Ciebie uczyc, jeszcze wiele zobaczysz i moooooooooze powyciagasz wnioski.

 

 

Same niewlozenie swiec fajek nie musi byc od razu przyczyna spalenia- ale w ten sposob zabezpiecza sie przed taka mozliwoscia- co bedzie jak ktorys z przewodow masowych nie bedzie dobrze "masowal" z powodu czy to lakieru czy sniedzi??

 

u znajomego mechanika widzialem fajny patent: krokodylek zakladany na 100% mase moto (np klema aku) i rozgaleziajacy sie na 4 kolejne w ktore wkladamy swiece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat mnie zainteresował :) postanowiłem miec jakiś swój wkład i sprawdzić cene wykonania takiego sprytnego kabelka :(

 

!uwaga! ceny dla Rzeszowa :(

4 krokodylki-8zł (sprzedaje sie po 2)

kabel -2zł :(:P

 

wybrałem taki sobie kabel i dobre krokodylki ;) mozna to zrobić taniej ;)

 

co do kabla masowego :P:P to do cewki dochodzi + z aku :P i kabel przerywacza(modułu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młody VFR ma rację w 100% a jak ktoś nie wierzy to jego sprawa.

Świece muszą być w fajkach i na masie podczas kręcenia rozrusznikiem.

Dla niedowiarków mam dwie szuflady modułów zapłonu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. kable dochadzace do cewek to: + i kabel od modulu, widzisz gdzies tam "masowy"? taki z Ciebie "mechanik", ze pol motoru rozbierzesz?  :-D  :-D  :-D na pompowanie kol pewnie wyciagasz panewke z 3 korbowodu?  :-D  :-D  

 

czyli według ciebie kable zasilające cewkę to + i impuls z modułu?? a jaki jest ten impuls?? pewnie też + to ciekawe cewka zasilana dwoma plusami :!: :-D k... ciekawe rzeczy opowiadasz?? a jak chodzi już o typowe motocykle to w R1 masz jedną wtyczkę i odłaczasz obie cewki, w GSX-r 600 są 4 cewki każda na jednej fajce. ale ty wiesz lepiej i lepiej już tu o nic nie pytać bo każy p... takie głupoty, i się jeszcze nie wsydzi :!: [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie.Przekonaliście mnie co do moich przypuszczeń.  

Ps..nie chciałem wywołać wojny......upss

 

spox, 4um jest po to, by sie dowiedziec i doksztalcic. dla zainteresowanych:

 

1. cewki nic nie zasila, cewka jest autotransformatorem i przekazuje energie (z pewnymi malymi stratami) z innymi parametrami napiec i pradow

2. przewod masowy to jak nazwa wskazuje przewod polaczony z masa

3. cewke "zasila" + (tego tlumaczyc chyba nie musze?) i sygnal nieliniowy o przebiegu zblizonym do prostokatnego (im stromosc wieksza - lepsza iskra), mozna przyjac, ze stalym wspolczynnikiem wypelnienia, ze zmiennym okresem czasu, ktory to jest liniowa funkcja predkosci katowej silnika. okres T (kolejnego cyklu, czyli generalnie rowniez T) moze zalezec takze od mapy zaplonowej, wspolczynnika lambda, kata polozenia przepustnic, podcisnienia w gardzieli gaznika, itp. w przypadku braku takiej zaleznosci mowimy o zaplonach ze stalym katem wyprzedzenia.

 

ciezko jest ten sygnal przyrownac do polaczenia z masa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spox' date=' 4um jest po to, by sie dowiedziec i doksztalcic. dla zainteresowanych:

 

1. cewki nic nie zasila, cewka jest autotransformatorem i przekazuje energie (z pewnymi malymi stratami) z innymi parametrami napiec i pradow[/quote']

 

to ja prosze pare cewek (zapłace)takich co nie trzeba ich zasilać ,poświece w domu za darmo,może sie myle ale z tego co wiem autotransformator ma możlieosć płynnej regulacji napiecia a cewka zapłonowa daje napiecie podniesione o stałej wartosci, :buttrock: ( i sygnal nieliniowy o przebiegu zblizonym do prostokatnego)zawsze myślałem ze w moto jest instalacja 12v napiecie stałe i tak mnie nurtuje skąd ten impuls prostokątny(zniekształcony sinusoidalny tylko ze taki jest w napieciu zmiennym),prosiłbym o wyjasnienie moich wątpliwosci ;) ;) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...