Skocz do zawartości

Honda Fireblade CBR954RR ( CBR 954 RR)


Rekomendowane odpowiedzi

No tak, ale jeśli opuści dupsko to także należy obniżyć i przód coby nie zmienić drastycznie geometrii zawieszenia. Przy mocno opuszczonym tyłku moto prowadziłoby się jak czopek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jeśli opuści dupsko to także należy obniżyć i przód coby nie zmienić drastycznie geometrii zawieszenia. Przy mocno opuszczonym tyłku moto prowadziłoby się jak czopek.

tyle ze obnizenie przodu i tylu calkowicie pogorszy prowadzenie w zakretach nie mowiac o ciaglym darciu podnozkami o asfalt

to jest dobre na wyscigi 1/4mili gdy sie jeszcze wahacz przedluzy i ninebedzie sie tracic cennych skund poprzez dzwiganie na gume przy sprincie :)

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie równomierne obniżenie motocykla nie powinno mieć wielkiego wpływu na prowadzenie.

Obniżony środek ciężkości powinien raczej wpłynąć na ciut większą stabilność motocykla, pozostają niżej położone podnóżki ... są tedy dwa wyjścia ... pogodzić się z tym, i tak niewielu potrafi złożyć się na maxa i szlifować podnóżki albo założyć sportowe wyżej podniesione, przestawić wyżej dźwignię biegów i pedał hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez daje rade ale jestem ciekawy czy taka opcjia istnieje

 

 

Mozna wyregulowac wysokosc tylniego zawieszenia - śruba górnego mocowania amortyzatora daje taką możliwość. Ale będzie tylko gorzej po regulacji.

 

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej i latwiej uciac pol kanapy:).

 

Adam M.

 

Nie w CBR 954 raczej.... Tam kanapa i tak ma już "teoretyczną grubość"... jak w większości nowych sportów.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie równomierne obniżenie motocykla nie powinno mieć wielkiego wpływu na prowadzenie.

Obniżony środek ciężkości powinien raczej wpłynąć na ciut większą stabilność motocykla, pozostają niżej położone podnóżki ... są tedy dwa wyjścia ... pogodzić się z tym, i tak niewielu potrafi złożyć się na maxa i szlifować podnóżki albo założyć sportowe wyżej podniesione, przestawić wyżej dźwignię biegów i pedał hamulca

 

dokladnie tak, od obnizenia zaw. poza szybszym przycieraniem podnozek zostaja same plusy obnizonego zawiasu ja mialem najnizszy i najsztywniejszy zawszwsze i jak najbardziej polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam SZANOWNYCH forumowiczow! Mam pytanie do posiadaczy cbr 954rr. Mam zamiar kupic taki motocykl. Powiedzcie jakie sa jego mocne i slabe strony, na co zwrocic uwage przy zakupie?

Dzieki za pomoc.

 

PS. Jesli byscie zmieniali swoj motocykl to na jaki?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wowo za zabranie glosu. Moze cos wiecej bys napisal. Nie znam sie na suzi,ale ta propozycja moze byc dobra. Z tego co widze jezdzisz na suzi. Jak ci sie sprawuje?

 

PS. A moze gsxr 1000 k3 k4?

Edytowane przez JVC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

jestem posiadaczem 954 od roku 2002, czyli od momentu kiedy sie pojawily na

rynku. Do dzis przejechalem na nim 30,5 tys km, nie mialem w tym czasie

zadnych awarii, nieplanowanych pobytow w warsztacie itp. Co mozna powiedziec

o motocyklu:

 

- jest bardzo poreczny, sklada sie w zakrety bardzo latwo, prawie jak 600 z

tamtego okresu

 

- pozycja dla kierowcy jest bardzo przyjemna, nie meczy sie czlowiek, dla

pasazera tez podobno niezle

 

- dynamika - aktualne tysiace go niszcza jesli chodzi o elastycznosc i

predkosc max, ale ja nie moge powiedziec, ze mi choc przez chwile brakowalo

mocy czy przyspieszen. Przyspiesza ladnie juz powyzej 3 tys obrotow, jak

potrzebujesz naprawde duzej dynamiki to wystarczy go trzymac od 6 tys wzwyz

 

- zuzycie paliwa - pomiedzy 5,5 a 11 litrow, przy normalnej jezdzie i

wykorzystywaniu jego przyspieszen srednio 7

 

- hamulce - super, najlepsze z jakimi mialem do czynienia - pod warunkiem

uzywania oryginalnych klockow - akcesoryjne wypadaja duzo gorzej (nie pisze

tu o klockach typowo torowych)

 

- swiatla - bardzo dobre

 

- zawieszenie - ok, pod warunkiem ze sie je ustawi pod siebie, przednie

teleskopy reaguja dosc mocno na zmiany temp otoczenia, wiec trzeba zmieniac

nastawy miedzy chlodna wczesna wiosna i latem (ale moze to ja jestem

przeczulony)

 

- trzeba sie przyzwyczaic, ze ten silnik wydaje z siebie rozne dzwieki, dosc

nietypowe jak na Honde, przyczyny to glownie zawor (walec) w wydechu (warto

go regulowac przy kazdej zmianie oleju - ja zmieniam co 6 tys mimo ze instr

zaleca co 12- bo ma spory wplyw na to jak motocykl jedzie, czynnosc jest

prosta i zajmuje ca 20-30 min, jak sie dojdzie do wprawy to pewnie mniej),

oraz takie smieszne zaworki (?!) co siedza w kapie zaworowej - zaczynaja

halasowac po ca 5 tys km i trzeba z tym zyc bo sa sprawne wiec wymiana nie

ma sensu

 

- konieczny jest amortyzator skretu, szczegolnie na naszych drogach, bo

potrafi trzepnac kierownica bez zadnego ostrzezenia - akcja serwisowa

wymiany dolnej polki z osia kierownicy i lozysk troche to poprawila, ale wg

mnie amor jest niezbedny - chyba ze jezdzisz naprawde spacerowo (tylko po co

takie moto w tym wypadku)

 

- opony - wg mnie swietnie pasuja do tego moto dunlopy 208 RR, jade juz

drugi komplet i jestem mega zadowolony

 

Co do slabych punktow - trzeba dokladnie sprawdzic prace skrzyni biegow, jest dosyc deliktana i w katowanych sprzetach zaczynaja czasem wyskakiwac biegi. Innych typowych slabosci tego sprzetu nie znam.

 

Nic mi specjalnego juz do glowy nie przychodzi - jak masz pytania to wal

smialo.

 

Co do zmiany motocykla - jezdzilem aktualnym 1000 RR i jakos mi sie nie spodobal, aktualnym GSX-R 1000, ten mi sie bardzo spodobal ale budzi naprawde duzy respekt; aktualne R-1 tu mi sie troche oddawanie mocy nie podobalo - do 8 tys obrotow jakos slabo jak na tysiaca, ale pozniej prawdziwa eksplozja. Jezdzilem tez przez godzine gsx-r 750 k6, i bardzo mi sie podobalo - elastycznosc troche slabsza niz w 954, ale poza tym same zalety - porecznosc, pozycja na motocyklu, zawieszenie, praca ukaldu wtryskowego, antyhopping.... I chyba sobie takie moto sprawie :)

 

 

Pozdrowki

 

Tomek

Edytowane przez TomekL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do zmiany motocykla - jezdzilem aktualnym 1000 RR i jakos mi sie nie spodobal, aktualnym GSX-R 1000, ten mi sie bardzo spodobal ale budzi naprawde duzy respekt; aktualne R-1 tu mi sie troche oddawanie mocy nie podobalo - do 8 tys obrotow jakos slabo jak na tysiaca, ale pozniej prawdziwa eksplozja. Jezdzilem tez przez godzine gsx-r 750 k6, i bardzo mi sie podobalo - elastycznosc troche slabsza niz w 954, ale poza tym same zalety - porecznosc, pozycja na motocyklu, zawieszenie, praca ukaldu wtryskowego, antyhopping.... I chyba sobie takie moto sprawie :)

Pozdrowki

 

Tomek

 

Czołem,

A jakbyś musiał wybrać to GSXR1000 czy 750? Też mi takie chodzą po głowie. Zastanawiałem się też nad 954 i twój opis stawia ją w bardzo dobrym świetle - ale chyba i tak będzie mnie ciągnęło do gsxr:) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...