Skocz do zawartości

Suzuki GSX 1400 vs. Yamaha XJR 1300


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Chciałem się zapytać czy ktoś z Was miał okazję pojeździć jednym i drugim sprzętem,

głównie chodzi mi o wrażenia z jazdy i porównanie.

Według suchych danych silnik GSXa ma 150cm3 więcej

wyższy jest również moment obrotowy, no ale to jest teoria bo po drodze jest jeszcze skrzynia

i odpowiednie przełożenia.

Dlaczego GSX 1400 jest mniej popularny od XJR 1300?

Pozdrowienia

 

Bo to Suzuki ...ze swymi stukami i albo się to polubi albo nie .....sylwetka fajna , wolałem osobiście starszy model z dwoma wydechami , spalanie kiedys delikatnie z kobitką i kuframi 5,5 l do Szklarskiej na zlot ale w normalnym użytkowaniu 10 jak nic , bardzo mocny silnik , elastyczny ale nie jest to moto dla poczatkujacego , bo w łukach może wynieść jak nic .................... :icon_biggrin:

 

 

aaaa...............i zapomniałem dodać , założyłem podwójne Arrowy ....po prostu masakra jak strzelały ogniem po rozgrzaniu............cudna jazda nocą , jak Ci taka kita ognia wali z dwóch rur :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

Witam!

Latam XJR`ka od ponad 2uch lat, ta ostatnia na gaznikach - 106KM/ angielska wersja na dwoch otwartych wydechach. Wczesniej Bandzior i Raider. Troche doswiadczenia na plastikach typu 600. Generalnie iX to piekne, ciezkie, mocne moto do dostojnego toczenia sie po miescie, badz ostrzejszego pilowania na krajowkach jak ktos ma pare w lapach i leb na karku. Autosrtada srednio przyjemna - brak owiewek, ale przelotowa rzedu 150-170km/h odbywa sie przy pelnym oddechu silnika i pelnej stabilonosci moto (masa + ohlins czynia z iXa lokomotywe w trasie - pewny tor jazdy). Silnik to potwor, zaraz zaczna sie smiac koledzy ze wspolczenych power naked`ow, ze 106KM i 114-116NM to zadna rewelka ale przy pojemnosciach rzedu 1200-1300ccm chodzi o sposob oddawania mocy, a to juz czysta przyjemnosc, tzn. pelna kur#a na kazdym biegu juz powyzej 40km/h. Mozna to pokochac. A jak ktos ma srubke i pewna reke to i na kolo pojdzie bez bolu w du#ie. Hample??? Te same co w starszych R`kach - baja jak na ta generacje motocykla. V-max ok. 230-240km/h. Jazda po gorach w ciasnych zakretach jak najbardziej przyjemna i kontrolowana pod warunkiem, ze olej w lagach 100% i gumy jak 3ba. Ja osobiscie z przodu zapinam Power Power`a a z tylu ze wzgledu na znaczne zuzycie ogumienia wybieram sport-turist, czyli Power Road`a. Spalanie??? Od 7-12l/100. Ogolnie zajebisty sprzet, zwlaszcza w wersji z gaznikami gdzie masz mozliwosc w pelni wykorzystac piec bez zadnych ograniczen w systemie podawania paliwa. Wady??? Dwie: masa i wiek. Moglby wazyc ze dwie-trzy dychy mniej i wtedy klekajcie narody. Ciezar ma rowniez wplyw na znikanie napedu i opon (tyl mi starcza na 4k). Wiek, no coz - stalowa rama, czyli korozja na spawach (na szczescie czarna, wiec latwo to kontrolowac/malowac), srebrny silnik chlodzony powietrzem czyli odpryski na bloku, sparciale uszczelki, nieszczelne zimeringi i ... I tyle, jak masz troche czasu i kaski bez problemu robisz z niego zylete i zapi#lasz nastepne 5 lat robiac tylko serwisowke.

Porownanie z GSX1400? - moc na plus dla Suzi, reszta to samo. Prowadzenie i hample bardzo podobnie, roznica w piecu - suzi to nowoczesniejsza i mocniejsza konstrukcja. Z reszta silniki Suzi sa THE BEST, kto mial ten wie..

Porownanie z CB1300 - to juz troche inny temat bo Hania chlodzona jest plynem, a wiec inna charakterystyka pracy silnika. Mialem okazje ujerzdzac X-4 z tym samym silnikiem. Lepszy "performance" ale to juz nie stare, dobre UJM... Jak bawia Cie Muscle Bike`i to iX, GSX1400 lub najlepszy z najlepszych, jedyny prawdziwy i niekwestionowany skr#iel - Pan SUZUKI BANDIT GSF 1200 Mk2.

 

Dzieki za uwage, powodzenia i szerokosci Panowie!!!

Pozdrawiam

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, RadekP napisał:

Nie ma to jak XJR 😉

5A152E18-1017-480C-9490-1B097F4D3735.jpeg

B526BB10-9459-4239-BB86-970594A00760.jpeg

Też biorę pod uwagę, tym bardziej, że podaż większa i ceny lepsze. Miałem okazję pojezdzić i wrażenia super. Egzemplarz na zdjęciu to wtrysk z końca produkcji, jeśli dobrze się orientuję. Odniosłem wrażenie, że xjr ma krótsze przełożenia niż b12 i b12,5, podobnie, jak gsx1100. I jest to odczuwalne. Mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...