grissley Opublikowano 10 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2005 Mam napiecie ladowania 12,7V bez swiatel (mierze na klemach).Jesli wlacze dlugie swiatla i podgrzewanie manetek, ladowanie spada ponizej 12V (11,95), na zwyklych mijania z manetkami jest kolo dwunastu Volt.Pytanko - czy regulator mozna jakos "podregulowac", zeby dawal te 1,5-2V wiecej, czy tez pozostaje mi tylko rozbiorka moto, wyczyszczenie wszystkich stykow, a jak to nie pomoze, to wymiana regulatora?Jak na razie wyszyscilem styki przy klemach i przesmarowalem wazelina techniczna, ale nic sie po tej operacji nie zmienilo.A jesli juz wymiana regulatora, to na orginalny od XTZ750, czy moze jakis inny lepiej sie sprawdzi?Mam XTZ z 89r, ale regulator siedzi w niej juz nieco nowszy (ten z wiekszym radiatorem).pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 10 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2005 cos nie gra z ladowaniem. styki przeczysc (nie zaszkodzi, a b. pomoze), sprawdz kable, alternator. jakiego typu tam jest? z magnesami trwalymi? stawiam na walniety regler, lub brak ladowania z 1 fazy. niemozliwe, zeby wszystkie elementy byly sprawne przy takich objawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zima Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 dokladnie.przeczysc najpierw styki.ja tak zrobilem i uzylem pozniej WD40,odpalilem i ladowanie jest....napisz jak efektpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Nie masz ładowania akumulatora.Podczas pracy silnika przy dobrym aku woltomierz pokazuje 12,7V.Jeżeli jest ładowanie woltomierz na klemach ma pokazywać 14,5V. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 elektronicznego regulatora nie mozna regulować. niestety jest on do wymiany. zobacz jednak po kolei wszystkie styki w obwodzie ładowania. ja miałem podobne objawy i okazało się że były kłopoty ze stykiem po drodze prądnica-regulator. wymieniłem styki i kłopot zniknął. PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 W XTZ występuje stały problem z regulatorem.Ma on słabe chłodzenie i tendencje do przegrzewania się.Sprawdź instalacje , odłącz wtyczkę przy regulatorze napięcia. Są tam trzy białe kable , sprawdź oporność pomiędzy każdym se styków ( pomiędzy nimi ) sa to wyprowadzenia z uzwojeń alternatora. Opór powinien być rzędu ułamków oma, i nie powinno byc styku z masą. Jezeli nie ma tego samego oporu, lub jest zbyt duzy , lub jest styk z masa to masz zepsuty alternator.Jeżeli wszystko jest OK , to prawdopodobnie zjarał się regulator i tyle.Nie da sie go regulować. Działa prawidłowo albo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Jest sposób na poprawienie chłodzenia regulatora.W niektórych motocyklach regulator grzeje się nadmiernie i aby mu poprawić warunki chłodzenia należy dorobić mu podkładkę z miedzianej blachy 3 lub 4 mm wymiarowo większą niż sama podstawa regulatora. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zima Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Jest sposób na poprawienie chłodzenia regulatora. widzialem tez zdjecia z wiatraczkiem od komputera zainstalowanym na regulatorzepozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 widzialem tez zdjecia z wiatraczkiem od komputera zainstalowanym na regulatorze pozdroi jest to najbardziej wydajny, jak na swoja prostote, typ chlodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powered Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 tyz nie mialem ladowania w gs-ie akurat, nie znam sie na instalacjach elektrycznych, ale z kolesiem pogrzebalismy troche i bodajrze gdzies w oklicach czy tez w samej kostce z napisem "fuse" byl przepalony bezpiecznik, kosztował dosłownie GROSZE. ładowanie wrocilo.ale to oczywiscie sugestia juz po przeczyszczeniu stykuf:).pozdropowered Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grissley Opublikowano 12 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 Wszystkie kostki wygladaja niezle. Dzisiaj podjade do mechanika. Ma kilka regulatorow, zobaczymy, czy po zmianie sie poprawi. Oby :D [ Dopisane: 13-07-2005, 00:37 ]No i winny byl regulator. Okazalo sie, ze byl to regulator od jakichs starych Yamah, cos a'la seria XZ itp, lata osiemdziesiate.Mam juz nowy (choc nie fabrycznie ;) ) i napiecie ladowania skoczylo do rozsadnych wartosci. Czyli moge juz grzac manetki jadac na dlugich 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.