kalingpx750 Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 W moim motocyklu jest kranik do którego podłącza się dodtkowy przewód- do czego on służy? Dziwi mnie to że jest zaślepiony i odłączony dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 Cieńki przewód gumowy łączy kolektor ssący z zasady drugiego cylindra z membraną podciśnieniową kranika paliwa.Przez kranik przepływa paliwo do gaźników tylko podczas pracy silnika.Przy unieruchomionym silniku paliwo nie powinno wyciekać z kranika, chyba że jest ustawiony w pozycji "PRI" czyli awaryjnego zasilania gaźników.Prawdopodobnie masz uszkodzoną membranę w kraniku. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 a u mnie 2 wezyk cienszy jest podlaczony pod gaznik a mam rowniez kranik podcisnieniowy szczelny w dodatku i bez pri tylko z rezerwa ale rowniez podcisnieniowa chyba zadko spotykane rozwiazanie :roll: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 czyli jak mam u Siebie w GPZ trzy ustawienia: - ON- RES - PRI to na dłuższy postój mam zostawiać na ... ? Lepiej na PRI nie zostawiać ? Byle ktoś szybko odpowiedział bo pójdę zaraz przekręcić bo mam zostawione na PRI. Jak byś Piotrze pomógł to byłbym wdzięczny, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 Zawesze jeżdzi się na PRI! Ew. na RES w przypadku kończenia się paliwa. PRI używa się tylko na chwile do przelania komór pływakowych po długim postoju, gdyż paliwo ma tendence do parowania ( oczywiście zależy to od tego gdzie się je kupuje). Zostawienie sprzęta na PRI przy nieszczelnych zaworkach iglicowych w najlepszym przypadku grozi utratą zawartości paliwa a w najgorszym dostaniem się paliwa do oleju przez pierścienie tłokowe a nawet do zgjęcia korbowodu w przypadku zebrania się go w cyl w trakcie odpalania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 Zawesze jeżdzi się na PRI! czyli na postój ma być ON ? :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21adam Opublikowano 10 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2005 ja mam w swojej cb pozycje onoffresnapewno jest to kranik podciśnieniowy bo spradzałem i w jaki sposób zalać gaźnik jak zdjełem zbiornik paliwa to na żadnej pozycji paliwo nie leciało :| :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 10 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2005 Jeśli nie masz pozycji PRI to przłacz np.na RES i musisz kręcić silnikiem aż zassie paliwo i napelnia się gaźniki.Idaho -chyba wkradł sie mały błąd ;) Zawesze jeżdzi się na PRI! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 10 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2005 U Idaho to faktycznie przejęzyczenie. Podstawowe ustawienie to ON. Wtedy w trakcie jazdy podciśnienie powoduje, że paliwo leci do gaźnika (kranik sie samoczynnie otwiera).Na postoju, w poz. ON kranik jest zamkniety membraną. RES to oczywiście rezerwa, działa podobnie jak ON, tylko paliwo pobiera z dna baku (na ON pobiera rurka kilka cm powyżej dna, więc jak poziom spadnie poniżej tej rurki, to silnik zdycha. Przełączenie na RES pozwala pobrać te ostatnie 3-5 l. PRI - tylko na chwilę, jak napisał Idaho, po dłuższym postoju, po wyjechaniu paliwa z gaźników (np. jak nie zdążysz w trakcie jazdy przełączyć na RES) Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 PRI jest pozycją awaryjną np. w momencie całkowitego skończenia się paliwa po zatankowaniu na chwilę ustawiamy na PRI a po urychomieniu przestawiamy na ON i tak już zostaje aż do rezerwy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 nie jezdzi sie na PRI tylko wlasnei tak jak poprzednik pisze jak jest po dlugim postoju lub jak zabraklo nam paliwa a jak juz zalapie to przelaczamy na ON lub Res i juz wiecej kranikiem nie ruszamy sam podcisnieniowo sie otworzy a jak zgasimy silnik to zamknie doplyw paliwa. Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.