Skocz do zawartości

Zsada działania kranika


Rekomendowane odpowiedzi

Cieńki przewód gumowy łączy kolektor ssący z zasady drugiego cylindra z membraną podciśnieniową kranika paliwa.

Przez kranik przepływa paliwo do gaźników tylko podczas pracy silnika.

Przy unieruchomionym silniku paliwo nie powinno wyciekać z kranika, chyba że jest ustawiony w pozycji "PRI" czyli awaryjnego zasilania gaźników.

Prawdopodobnie masz uszkodzoną membranę w kraniku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie 2 wezyk cienszy jest podlaczony pod gaznik a mam rowniez kranik podcisnieniowy szczelny w dodatku i bez pri tylko z rezerwa ale rowniez podcisnieniowa chyba zadko spotykane rozwiazanie :roll:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

czyli jak mam u Siebie w GPZ trzy ustawienia:

 

- ON

- RES

- PRI

 

to na dłuższy postój mam zostawiać na ... ? Lepiej na PRI nie zostawiać ?

 

Byle ktoś szybko odpowiedział bo pójdę zaraz przekręcić bo mam zostawione na PRI.

 

Jak byś Piotrze pomógł to byłbym wdzięczny,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawesze jeżdzi się na PRI! Ew. na RES w przypadku kończenia się paliwa. PRI używa się tylko na chwile do przelania komór pływakowych po długim postoju, gdyż paliwo ma tendence do parowania ( oczywiście zależy to od tego gdzie się je kupuje). Zostawienie sprzęta na PRI przy nieszczelnych zaworkach iglicowych w najlepszym przypadku grozi utratą zawartości paliwa a w najgorszym dostaniem się paliwa do oleju przez pierścienie tłokowe a nawet do zgjęcia korbowodu w przypadku zebrania się go w cyl w trakcie odpalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Idaho to faktycznie przejęzyczenie.

 

Podstawowe ustawienie to ON. Wtedy w trakcie jazdy podciśnienie powoduje, że paliwo leci do gaźnika (kranik sie samoczynnie otwiera).

Na postoju, w poz. ON kranik jest zamkniety membraną.

 

RES to oczywiście rezerwa, działa podobnie jak ON, tylko paliwo pobiera z dna baku (na ON pobiera rurka kilka cm powyżej dna, więc jak poziom spadnie poniżej tej rurki, to silnik zdycha. Przełączenie na RES pozwala pobrać te ostatnie 3-5 l.

 

PRI - tylko na chwilę, jak napisał Idaho, po dłuższym postoju, po wyjechaniu paliwa z gaźników (np. jak nie zdążysz w trakcie jazdy przełączyć na RES)

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRI jest pozycją awaryjną np. w momencie całkowitego skończenia się paliwa po zatankowaniu na chwilę ustawiamy na PRI a po urychomieniu przestawiamy na ON i tak już zostaje aż do rezerwy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jezdzi sie na PRI tylko wlasnei tak jak poprzednik pisze jak jest po dlugim postoju lub jak zabraklo nam paliwa a jak juz zalapie to przelaczamy na ON lub Res i juz wiecej kranikiem nie ruszamy sam podcisnieniowo sie otworzy a jak zgasimy silnik to zamknie doplyw paliwa.

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...