Skocz do zawartości

Gaznik i hamulce w XJ600


cifer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mechaniorow:)

Mam dwie kwestie (z gory przepraszam za niefachowe slownictwo...):

1. Wczoraj zdjalem w mojej maszynie bak i zauwazylem, ze rozszerzajaca sie, gumowa rurka doprowadzajaca powietrze z filtra do gaznika byla niedokladnie zalozona. W efekcie czesc powietrza (niewielka) byla zasysana przez pierwszy gaznik prosto z atmosfery. Pytanie: czy przy przebiegu 20 tys. moglo to spowodowac zabrudzenie gaznika i czy zabrudznie mozna ocenic zdejmujac tylko filtr z cala obudowa (nie rozbierajac gaznika)? Pytam, bo czasem xj-ta ma problem z odpaleniem bez lekkiej przygazowki. Nie dymi.

2. Obudowy przednich hamulcow maja maly luz (wyczuwalny, gdy je energicznie porusze). Jakies 3mm. Gdy 'pompuje' przednimi amorami na zacisnietym hamulcu - pod koniec zakresu slychac ten luz. Zastanawia mnie, ze i lewy, i prawy hamulec maja identyczny i moze fabrycznie tak to jest zorganizowane??? Napiszcie, czy dalej w to wnikac/oddac do serwisu?

 

Moto - xj600s r.2000, przebieg 21 tys.

 

Dzieki & pozdrawiam

Cifer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz luz na zaciskach ??? czy lużne są klocki??? bo klocki mogą mieć pewien luz ale nie zaciski!!! moze poprostu ci suie polużniły i trzeba dokręcić ?? napisz coś wiecej!! gume do gaznika załmontuj poprawinie i ja bym tam jeżdził do końca sezonu a przy następnej regulacji poproś o przemycie gazników dla świętego spokoju.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: czy przy przebiegu 20 tys. moglo to spowodowac zabrudzenie gaznika i czy zabrudznie mozna ocenic zdejmujac tylko filtr z cala obudowa

 

Owszem mogło. Najepiej sptawdzić to ruszając palcem przepustnicę podciśnieniową. Jak się blokuje i przyciera, to czas na czyszczenie. Robiłem XJ z przebiegiem 18 tys. km i przepustnice praktycznie stawały, miały takie opory, więc nie ma się co sugerować przbiegiem.

 

Pozdro, paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dzieki za odzew

 

masz luz na zaciskach ??? czy lużne są klocki??? bo klocki mogą mieć pewien luz ale nie zaciski!!!

 

dokladnie jest tak: nic nie rozkrecam, ani nie zdejmuje. Po prostu lapie za obudowe hamulca i moge nia poruszyc. Probowalem dokrecac imbusem, ale sruba ani drgnie, wiec jest niby okej, ale wiadomo - lepiej miec pewnosc.

 

Do gaznika zajrze jutro, a jak przepustnica bedzie git, to zostawiam w swietym spokoju.

 

pozdr,

Cifer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

okazalo sie, ze przepustnica chodzi plynnie, dokladnie tak samo, jak pozostale wiec nic nie ruszam :-)

 

tak jest ja mam tak w dtr125 mam załozone pływające tarcze i ona sie porusza ma luz tak musi byc

 

Jeszcze dla pewnosci obejrze to u kolesia z xj, mam nadzieje, ze wynik bedzie taki sam, jak z gaznikiem :lol:

 

Pozdro,

Cifer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączenia króćców łączących airbox z gaźnikami w XJ mają tendencje do spadania i podczas ich zakładania trzeba im poświęcić sporo czasu aby zobić to dobrze a i tak mogą się zsunąć. Takie zasysanie powietrza bezpośrednio z atm. oprócz zasyfiana gaźników powoduje ich szybsze zurzywanie ( praca w brudzie-większe tarcie) oraz powoduje zuborzenie mieszanki paliwowo powietrznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...