Skocz do zawartości

Zaplon (miedzy innymi) Jawa 350 TS


DominikK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako ze zbliza sie czas kiedy dostane w koncu kartonik z magiczna literka A, chcialbym w koncu skonczyc grzebac w Jawie i zaczac jezdzic. Ostatnio juz nawet przejechalem cale 100 m :-D . i bylo OK, natomiast teraz znowu jak cosik pogrzebalem to odpala ladnie, chodzi na luzie równo, ale jak wrzuce bieg i chce pojechac to ja slychac jak silnik przestaje sie krecic i gasnie. I teraz najwazniejsze - nie mam zalozonego dekla prawego i widac w nocy jak przy pracujacym silniku ladnie sobie skacza prady w okolicach mloteczkow. Czy to norma czy cos nie tak jest ? Nie wiem czy przez to moga byc problemy, czy to gaznik zle ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie ustawienie zapłonu, z moich przygód z tską wiem że tam często leży problem (utraty mocy???). Chyba, ze coś pogrzebałeś w kablach co ma związek z kontrolką luzu - jak sie świeci -silnik chodzi jak zgaśnie - pada ale to b. malo prawdopodobne i byś musiał podpiąć pod nią np cewkę czy coś z zapłonu. Ale to raczej niemożliwe. Jak po wpieciu biegu chodzi a jak chcesz ruszyć gaśnie - wyraźnie brak jej mocy - na 90% problem leży w ukladzie zaplonowym. Sprawdź ustawienie zapłonu i świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, natomiast teraz znowu jak cosik pogrzebalem to odpala ladnie, chodzi na luzie równo, ale jak wrzuce bieg i chce pojechac to ja slychac jak silnik przestaje sie krecic i gasnie. I teraz najwazniejsze  - nie mam zalozonego dekla prawego i widac w nocy jak przy pracujacym silniku ladnie sobie skacza prady w okolicach mloteczkow. Czy to norma czy cos nie tak jest ? Nie wiem czy przez to moga byc problemy, czy to gaznik zle ustawiony.

 

Ty za bardzo nie grzeb,jak chodziła dobrze to gdzie paluchy cisniesz.A tak na poważnie to ucz sie bo to ciężki kawalek chleba.Wiem coś na ten temat bo moja zJAWA ćwiczy mnie równo , ale nie daje sie.Tak na oko to trudno powiedziec co jej jest. Zacznij od początku : najpierw świece.Moje nowe ISKRY wywalilem po 200 km bo padly.Następnie zaplon : tak jak w instrukcji,przerwa na przerywaczu 0,35 w górnym punkcie tłoka.Jak zaplon masz ustawiony to mozesz brać sie za gażnik,ale tez nie przesadzaj przeczyść dysze poskręcaj i powinno wystarczyć.Zycze powodzenia. Acha ,ja to zrobiłem za pierwszy razem i nie udalo mi sie ustawić zaplonu.Musialem zdjąć cylindry.Otwory dolotowe były wielkości 1 grosika. Poprzedni własciciel nie żałowal oleju.Cylindry zawalone a o wydechach to szkoda gadać tak z nich kapało.Metodą prób i błedów moge powiedzieć ,że względnie ją opanowałem.Po prostu rozłożyłem ją na czynniki pierwsze i ponownie ją złożylem.Jak do tej pory wracam z każdego wyjazdu i Tobie tego życze.

 

:-) :-) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz dokladnie w jaki sposob i kiedy ja muli... Bo tak to sobie mozna dywagowac...

 

Postaw na centralnej podstawce, odpal, i przechyl moto tak zeby tylne kolo bylo w powietrzu... A potem wrzuc jedynke i dodawaj gaz i puszczaj spzreglo...

przynajmniej wyleiminujesz to ze masz zle ustawione sprzeglo...

 

A moze ruszasz z trojki? Jawa lubi lapac luz miedzy 3 a 4 a kontrolka swieci sie tak jak na nomralnym luzie... Efekt taki jak mowisz....

 

 

Ale tak jak Ci pisze opisz jak najlepiej objawy co i jak a dopiero bede mogl Ci cos blizej powiedziec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to kontrolka swieci tylko pomiedzy 1 a 2 chyba, ze ja jestem jakis inny  

kontrolka świeci się tylko między pierwszym a drugim biegie, jeśli macie inaczej to coś jest nie tak ustawione.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze ruszasz z trojki? Jawa lubi lapac luz miedzy 3 a 4 a kontrolka swieci sie tak jak na nomralnym luzie... Efekt taki jak mowisz....

Ale tak jak Ci pisze opisz jak najlepiej objawy co i jak a dopiero bede mogl Ci cos blizej powiedziec...

 

Kurcze, to teraz siedze i sie zastanawiam. Moze faktycznie to byla trojka. Jak tylko dorwe chwile czasu to posprawdzam i napisze. Dzieki wszystkim za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka w zjawach i czesiach lubi sie palic na: luzie a czasem i 1 i 2 :mrgreen: na 3 i 4 nigdy - nie ma bata. chcac zeby swiecila tylko na luzie a nie na 1 lub/i 2 nalezy pod czujnik dac kolejna podkladke (fabrycznie tam jest taka czerwona) lub wygiac do srodka ciut blaszke (tej metody nie polecam, bo jak sie wygnie za mocno, to juz kibel - bez rozbiorki silnika sie nie wyprostuje spowrotem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka w zjawach i czesiach lubi sie palic na: luzie a czasem i 1 i 2 na 3 i 4 nigdy - nie ma bata. chcac zeby swiecila tylko na luzie a nie na 1 lub/i 2 nalezy pod czujnik dac kolejna podkladke (fabrycznie tam jest taka czerwona) lub wygiac do srodka ciut blaszke (tej metody nie polecam, bo jak sie wygnie za mocno, to juz kibel - bez rozbiorki silnika sie nie wyprostuje spowrotem)

 

czy można to bez rozpoławiania zrobić?? mi lubi zaświecić na 1 i 2 biegu.

a jak to tylko kwestia podkładki to bym się pobawił. oczywiście bez rozpaławiania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można to bez rozpoławiania zrobić?? mi lubi zaświecić na 1 i 2 biegu.

a jak to tylko kwestia podkładki to bym się pobawił. oczywiście bez rozpaławiania silnika.

 

oczywiscie - bez rozpolawiania. wykrecasz czujnik, dajesz dodatkowa podkladke (grubosci tak z 1mm) i wkrecasz spowrotem w karter. jak nadal masz to samo, to dajesz kolejna podkladke. jak dasz za duzo, to wogole luzu nie bedzie, ale to logiczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...