Skocz do zawartości

Skoki a zawieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

witam slyszalem ze skoki dobijaja zawieszenie w enduro ale jak bardzo :?: czy skoki od czasu do czasu sa szkodliwe dla zawiechy dzis wjechalem na chopke w malo znanym terenie i okazala sie "nieco" wieksza od moich domyslen zawiecha dobila do konca bo mialem ustawione bardziej na droge niz na teren i tak sobie pomyslalem czy takie skoki sa szkodliwe a jak tak to jak bardzo przedni sie zrobi wymieni simeringi nowy olej i dalej mozna latac ale tylni jest nierozbieralny a nowy kosztuje ze 3 tys :evil: :(

 

moto KLR 650 zawiecha Kayaba

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli skakałeś tym co przedstawia Twój avatar, to normalne , że dobiło. Do takich wyczynów potrzebne są amortyzatory o dłuższym skoku. Wprostproporcjonalny do ciężaru motocykla. Do tego dochodzi regulacja na dobicie i odbicie amortyzatorów. Są specjalne "śrubki" przy amorku do regulacji (dotyczy cross i hardenduro). No nie tylko tych ale przeważnie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o dr 350 z up-sidedownemz przodu...można sobie troche pofolgować czy średnio...?

Mi się wydaje że na DR350 z upsami można sobie poskakać! Zawiecha jest całkiem dobra, masa też niezbyt wysoka a więc wszystko wydaje się OK, napevno nie będziesz skakał tak jak w MX ale do średnich jump'ów w sam raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednie moge dopompowac teraz mam 0,4 a z tego co wiem do 1 mozna dobic a na 0.6 juz jest twrado tylni moge ustawic na motocykl zaldowany co rowniesz dajke wieksza twradosc ale ta hopa byla przypadkowa czasem se przejade sciezka z hopami ale z malymi tam bylo zdeka za szybko w nieznanym terenie :mrgreen: :roll: przynajmniej wiem ze moto prowadzi sie prosto w locie :) :mrgreen:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nitomen daj se siana z większymi skokami na tej KLR bo szkoda klekota. Ja mam teraz KLX wersja R z dobrym zawieszeniem, a i tak się na tym nie da poskakać. Zupełnie. Na torze oczywiście, w terenie hopki bierze sobie z wrodzonym spokojem, ale baaardzo nisko. To motocykle nie do tego stworzone tylko do leśnej turystyki :)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitomen daj se siana z większymi skokami na tej KLR bo szkoda klekota. Ja mam teraz KLX wersja R z dobrym zawieszeniem' date=' a i tak się na tym nie da poskakać. Zupełnie. Na torze oczywiście, w terenie hopki bierze sobie z wrodzonym spokojem, ale baaardzo nisko. To motocykle nie do tego stworzone tylko do leśnej turystyki

pzdr[/quote']

Dominiku. Sam nie jeździłem na sprzęcie ale smiem się z tobą nie zgodzić! Z racji że jesteś bardzo doświadczonym motocyklistą a tym bardziej enduro-maniakiem w sprzęcie wykryjesz każdą wadę i jak sądze w pewnym stopniu porównujesz aktualny motocykl do ktm-a w którym zawieszenia sa nieporównywalnie lepsze. Jednak sądze że takim klx-em 250r spokojnie można na początku polatać tak jak to mówił Enduroboj :)

Myślę że taki klx nadaje się do skakanie lepiej niż np; dt 125. Jeśli się myle to mnie popraw ale po prostu moim zdaniem stawiasz wymagania nie proporcjonalne do możliwości sprzęta. Co do toru. Myślę że mała modyfikacja zawieszenia (utwardzenie) i na początek poskakać można. Może pokusiłbym się o stwierdzenie że to motocykl do ostrzejszej leśnej turystyki :)

Oczywiscie nie jeździłem więc to tylko moje osobiste WYMYSŁY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nitomen, chodzi mi tylko o to, żebyś nie brał klekota na tor bo mu skończysz zawieszenie, a wiem jakie to koszty, bo właśnie zmieniam w KLX.

 

Żeby ostudzić Twoje ciągoty - komplet tulei na wahacze to ok 1000 zł, oczywiście Genuine Kawasaki, ponieważ nie ma najmniejszej możliwości dobranania akcesoryjnych i nie ma możliwości dobrania jakiś no-name'ów).

 

Poza tym skacz sobie na małych hopkach. Nie skacz na metr w górę i 5 w dal a wszystko będzie OK.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki wiem ze zawiecha nie przystosowana do tego jak pisalem duza hopa byla przypadkowa teraz uwazam jak ganiam po lesie :mrgreen: gdzies widzialem koszt tylniego amora do KLR 600 cena jakos 3.5 tys.zl 8O 8O 8O 8O

 

 

p.s a TT nadaje do takiej zabawy

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że taki klx nadaje się do skakanie lepiej niż np; dt 125.

Dt'tką nawet skacze sie nie tak źle, ale to zawieszenie wysiada przy szybszej jezdzie w terenie (jakby nie nadążało z wybieraniem dziur i korzeni). Wg. mnie skakać sie da na wielu motocyklach (na Twoim KLR bedzie akurat trudno jezeli to ten z Avatarka :) ), ale przyjemnosc z lotu na jakims lajtowym endurko typu KMX czy DT bedzie zdecydowanie mniejsza niz ze skokow na YZ czy CR. Oczywiscie trwałość podzespolow zawieszenia jest takze mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...