Skocz do zawartości

zebatka zdawcza w gs 500


bekriss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

pytalem juz o to w temacie o v-max gs'a ale chyba tema sie wyczerpla bo jakos odpowiedzi nie uzuskalem.

 

Jak wplynie zmian zebatki zdawczej z 16 na 15 na dynamike jazdy i v-max???? Moze ktos z was cos takiego robil lub poprostu wie.

 

Nie mam jeszcze motorka ale planuje zakup i chyba bedzie to gs pod warunkiem jesli wykrzesa sie z niego troszke wiecej emocji :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiana takich zębatek ma sens tylko wtedy jeżeli na orginalnym przełożeniu na ostatnim biegu silnik się nie dokręca do czerwonego pola to zaleca sie wymianę na mniejszą i wtedy poprawia się dynamika jazdy oraz wbrew logice prędkość max. SPRAWDZONE.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze motorka ale planuje zakup i chyba bedzie to gs pod warunkiem jesli wykrzesa sie z niego troszke wiecej emocji

 

Dospawaj dwa dodatkowe cylindry, to będą emocje :-). Samą zębatką rakiety z GS`a nie zrobisz, musisz przeliczyć przełożenie i zobaczysz o ile procen się to zmienia. Osiągi trochę się poprawią, bo i tak GS osiąga maksa na 5 a nie 6 biegu, więc masz zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiana takich zębatek ma sens tylko wtedy jeżeli na orginalnym przełożeniu na ostatnim biegu silnik się nie dokręca do czerwonego pola to zaleca sie wymianę na mniejszą i wtedy poprawia się dynamika jazdy oraz wbrew logice prędkość max. SPRAWDZONE.

 

w przypadku gs'a jest tak jak napisales. Ale pytanie czy nie zaszkodzi to predkosci maks. bo moze byc tak ze skroce 5 bieg a 6 nadal bedzie zbyt dlugi i nie osigne na nim tyle co na 5 przed zmiana zebatki :evil:

 

Pawel emocja i tak beda bo to bedzie moj pierwszy motocykl. Piszesz zebym sobie przeliczyl :( heh gdybym potrafil to bym sie nawet nie pytal. Poza tym nie znam przelozen w gs'ie. 6 ma chyba 0,85

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenia GSa

1 2,46

2 1,77

3 1,38

4 1,12

5 0,96

6 0,85

 

Kiedyś w sieci wpadłem na opis różnych kombinacji uzębienia :evil: do GSa. Z tego co pamiętam ogromnych różnic nie było. Ja jeżdżę na standardowym zestawie i mi to wystarcza. Trzeba pogodzić się z faktem, że GS to nie sportowa maszyna i kosmicznych prędkości na nim nie rozwiniesz.

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kriters cwaniak :evil: swoja droga to troche niepokojace ze nie mozesz sprzedac takiego ladnego sprzetu..

a co do poprzednich postow to faktycznie z GS-a sie nie wyciagnie 120kucy. mimo to mozna przyjemnie posmigac nawet na standardowych przelozeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bekriss przeczytaj uważnie jeszcze raz mojego posta a zwłaszcza ostatnie słowo.

 

czytam i czytam i nie wiem po co to napisales :roll:

 

DrDredd no ale dlaczego mam nie uprzyjemnic sobie jazdy ciut wieksza dynamika skoro 6 bieg jest za dluuugi. Przeczytalem na pewnej stronie artukul ze swiata motocykli i oto co czytam:

 

. Chodzi o zbyt „długie" przełożenie końcowe. Już „piątka" jest nadbiegiem a po włączeniu „szóstki" (przełożenie 0' date='85) każdy przeciwny podmuch wiatru czy lekkie wzniesienie zmuszają do redukcji. Podczas jazdy „solo" nie jest to może aż tak dokuczliwe, ale przy pojeździe obciążonym pasażerem i bagażami nabiera poważnego znaczenia. Ci, którzy często wyjeżdżają w trasę ratują się zamontowaniem zębatki zdawczej o 15 zębach (zamiast 16). Także do dzisiaj nie poprawiono miejsca dla pasażera[/quote']

 

Powiem tak: moze nie mam zbyt duzo kasy na motocykl (dlatego chyba kupie gs'a) ale wole zeby mi spalil 0,5 l wiecej na trasie niz toczyc sie na tym dlugasnym przelozeniu i moc go uzywac tylko z gorki i na prostej z wiatrem w plecy. W innych konkurencyjnych motocyklach tak nie ma wiec chce sie dowiedziec jak skutecznie temu zaradzic i zrobic z gs'a jeszcze ciekawsza propozycje. Jesli to nie ma sensu to pomysle nad czyms z normalna skrzynia biegow :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak w temacie czy warto zmienic zebatke zdawcza na nowa jesli widac ze robi sie ostra :?: tylnia wyglada na nie ruszona a lancuch RK w polowie naciagu i nie podnosi sie z zebatk tylniej moto to Enduro Kawa KLR 650

i jeszcze jedno co to za zebatki "SUNSTAR" warto montowac czy cos ala Yris :evil: ewentualnie jakie polecacie i gdzie w necie mozna je dostac

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasach gdy w szkółce latała SR'ka 250, używaliśmy łańcuchów "REGINA" z uwagi na kompromis między ceną a jakością. W sprzęcie niezbyt wysilonym, jakim był nasz szkolny osiołek, zestaw łańcucha zwykłego (bez O-ringów), zębatki tylnej from Larsson wytrzymywał 20 tyś.km, lecz wraz z dwoma zębatkami zdawczymi. Zakładałem nowy zestaw, a po przebiegu ok. 12-15 tyś. zmieniałem tylko zębatkę zdawczą (20 złotych) i całość dobijała do przebiegu 20 tysięcy kilometrów. Wtedy to kończyła się regulacja naciągu, a przedni trybik był też na wykończeniu z uwagi na pracę z łańcuchem już mocno zużytym.

Może to nieksiążkowo, lecz w sytuacji gdy maszyna robi te 20 tyś. w jeden sezon - opłacalnie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze motorka ale planuje zakup i chyba bedzie to gs pod warunkiem jesli wykrzesa sie z niego troszke wiecej emocji

Nie masz motocykla a już jest za słaby?? 8O

Kup sobie odrazu F-16, oczywiście pod warunkiem że bedze odpowiednio przerobiony :(

GS to fajna maszyna i jeździ się przyjemnie nawet na standardowych przełożeniach. I nie bruździć mi tu że nie ma w niej emocji! Szczegolnie że wiesz to tylko z gazet.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym forum jest rowniez temat w ktorym czytam ze predk. maks. osiagaja chlopaki na 5 bo na 6 sie nie dokreca do czerwonego pola. A poniewaz nie mam zbyt wiele kasy wiec chce cos trwalego a ponoc gs taki jest ale niestety osiagi ma slabsze niz cb 500 czy gpz 500 i dlatego przed kupnem zastanawiam sie czy da sie to poprawic i utwierdzic mnie w przekonaniu ze gs'a najbardziej warto kupic. To takie nienormalne i smieszne?? Da niektorych przeczytany artukul w gazecie jest wazny.

 

Zreszta mnie nie interesuje kwestia slusznosci tej przerobki tylko jak to wplynie na dynamike i v-max'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...