ZZR22 Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 Witam.Więc tak, na fabrycznych oponach (dunlopy o katalogowych rozmiarach) składałem się aż do tłumika i moto szło jak po sznurku. Niestety skończyły się i kupiłem na tył jakąś tanią niefirmową o takim samym rozmiarze, a na przód metzelera lecz 130/80 zamiast 110/90. (oszczędziłem)Efekt taki, że tył ucieka zanim jeszcze dotknę podnóżkiem. Czy przyczyną może być szeroka opona z przodu, czy to wina tylko gównianej tylnej opony :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 Skoro tył ucieka tak wcześnie w porównaniu z poprzednią oponą, to logiczne jest że to tylna opona jest do bani... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2005 Bardzo ważny jest w oponie skład mieszanki. Przy miękkich mozemy sobie pozwolić na bardziej sportową jazdę. Przy twardych. Niestety, ale tylko do przemieszczania się. "Kto tanio kupuje dwa razy kupuje". Oszczędności na polskie warunki są zrozumiałe, ale niestety , coś za coś. Tanio wolniej. Drożej szybciej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZZR22 Opublikowano 9 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Skoro tył ucieka tak wcześnie w porównaniu z poprzednią oponą' date=' to logiczne jest że to tylna opona jest do bani...[/quote']Ok, załóżmy, że uślizgi to wina tylko tyłu.Jaki zatem wpływ na jazdę ma sporo szerszy przód :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Pewnie nie zwrociles uwagi i kupiles zimowke :D i stad te problemy. Zamien opony. Ta lepsza z przodu daj na tyl, a ta tania zaloz na przod. Moim zdaniem powinna byc poprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Pewnie nie zwrociles uwagi i kupiles zimowke :D i stad te problemy. Zamien opony. Ta lepsza z przodu daj na tyl' date=' a ta tania zaloz na przod. Moim zdaniem powinna byc poprawa[/quote'] o Q ale bzdety Lechu piszesz... tylną oponę naciągnąć na przednią felgę?! niby jak? a przednią oponke na tylna felgę.. nono gratuluję pomysłowości z całą pewnością prowadzenie się "poprawi" :twisted: niewiem czy zauważyłeś ale mowa tu o motocylku a nie puszce! :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Pewnie nie zwrociles uwagi i kupiles zimowke :) i stad te problemy. Zamien opony. Ta lepsza z przodu daj na tyl' date=' a ta tania zaloz na przod. Moim zdaniem powinna byc poprawa[/quote'] o Q ale bzdety Lechu piszesz... tylną oponę naciągnąć na przednią felgę?! niby jak? a przednią oponke na tylna felgę.. nono gratuluję pomysłowości z całą pewnością prowadzenie się "poprawi" :twisted: niewiem czy zauważyłeś ale mowa tu o motocylku a nie puszce! :twisted: Wydawalo mi sie ze ludzie z 4um znaja sie na zartac, ale widze ze nie wszyscy :lol: Wobec tego napisze sprostowanie :flesje: :Nie zmieniaj opon z tylnej na przednia i z przedniej na tylna. Dlaczego <czytac_wyzej> :D Kolega hiszpan ladnie to opisal.Co do opony zimowej. Jaka kupiles taka masz :clap: Pozdrawiam kumatych :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZZR22 Opublikowano 9 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Pewnie nie zwrociles uwagi i kupiles zimowke :) i stad te problemy. Zamien opony. Ta lepsza z przodu daj na tyl' date=' a ta tania zaloz na przod. Moim zdaniem powinna byc poprawa[/quote'] o Q ale bzdety Lechu piszesz... tylną oponę naciągnąć na przednią felgę?! niby jak? a przednią oponke na tylna felgę.. nono gratuluję pomysłowości z całą pewnością prowadzenie się "poprawi" :twisted: niewiem czy zauważyłeś ale mowa tu o motocylku a nie puszce! :twisted: Wydawalo mi sie ze ludzie z 4um znaja sie na zartac, ale widze ze nie wszyscy :lol: Wobec tego napisze sprostowanie :flesje: :Nie zmieniaj opon z tylnej na przednia i z przedniej na tylna. Dlaczego <czytac_wyzej> :D Kolega hiszpan ladnie to opisal.Co do opony zimowej. Jaka kupiles taka masz :clap: Pozdrawiam kumatych :clap:Aleś ty błyskotliwy........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2005 Ja tam nikogo tu nie chce osmieszac ani obrazac, bo nie godna jest to mnie rozrywka, ale jak czytalem jak gosc powaznie podszedl do tego co napisalem to ......., nie moglem opanowac smiechu, nie wiem jak wy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zooq Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Ja tam nikogo tu nie chce osmieszac ani obrazac' date=' bo nie godna jest to mnie rozrywka, ale jak czytalem jak gosc powaznie podszedl do tego co napisalem to ......., nie moglem opanowac smiechu, nie wiem jak wy[/quote']Ty za to podszedłeś poważnie do pytania, które w pierwszym poście kolega zadał... gratuluję inwencji. wracając do tematuwydaje się, że skoro tylna opona o takim samym rozmaierze zachowuje się do dupy to chyba, jak Tomek napisał, źle zrobiłeś oszczędzając i kupując badziew... przód, moim zdaniem, nie ma tu raczej wiele do rzeczy.. PS. jaki masz rozmiar tej tylnej oponki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2005 Opona szersza niż fabryczna może (ale nie musi) być przyczyną zjawiska zwanego "wańka-wstańka". Czyli oporne składanie się w zakręt, i silne podnoszenie do pionu w przypadku hamowania na łuku. Jeżeli założymy opone o tej samej szerokości lecz wyższym profilu maszyna może lepiej składać się w zakręt, lecz tylko na nawierzchni gładkiej i równej. Ponadto nie zawsze jest miejsce np. pod błotnikiem by bez kłopotu założyć oponę o wyższym profilu, zwłaszcza w plastikach.Pomijam sprawę szybkościomierza, bo nie jest to temat rozmowy i codziennych zmartwień ;) Jeżeli jeździliśmy na oponach diagonalnych i założymy radialną tylko na przód okazuje się że tył ucieka wcześniej. Jednak może to być tylko subiektywne odczucie, bo jeździmy jednak nieco szybciej niż na obu diagonalnych, jedynie tył diagonalny "wymięka" wcześniej niż radialny przód. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2005 O jakim moto mowimy ?to przede wszystkim, a pozatym: - zalozenie opony 130 / 80 na przod to porazka przy fabrycznym rozmiarze 110 - wolno ci pojsc max jeden wymiar w gore, bo za szeroka opona w waskiej feldze ulega znieksztalceniu i znakomicie utrudnia prowadzenie moto, - zalozenie taniego kapcia na tyl to nastepna porazka - poczekaj na deszcz albo spadki temperatury, wtedy sie przekonasz co zrobiles.Ogolnie - na oponach nie oszczedzamy, kupujemy najlepsze na jakie nas stac, bo to jedyna rzecz ktora w razie draki chroni nasza dupe przed spotkaniem z asfaltem.I warto wbic to sobie do glowy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.