adam87 Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Niedługo w mechanice trzeba będzie zrobić dział "Mechanika 1T" ;)Ciekawe jak to pracuje:http://www.zss.pl/~moto/www_referaty/referat_05.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurek1976 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Hohoho...A to ciekawostka! Pewnie odgłos pracy ma jak sieczkarnia, ale kto wie...Nie bardzo tylko sobie wyobrażam przełożenie ruchu korbowodu na napęd. Może być kłopotliwe. Ale jeśli się ustawi ów silnik w osi motocykla to może i da się z tego zrobić napęd na dwa koła? :-) Ale by była jazda!Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Podobno od 2007 roku takie silniki maja byc montowane w bolidach moto gp ,ktorych pojemnosc ma zostac ograniczona do 800ccm :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Nie wchodząc w szczegóły pomysłu i pomysłodawcy jest to dosyć stara konstrukcja jakiegoś szkota.Na początku lat osiemdziesiątych pracując jako mechanik w kopalni na warsztacie remontowym w ciągu kilku dni z kolegą zbudowaliśmy takie cosik i nawet nam zapaliło a po chwili dostał rezonansu i po kilku sekundach rozpadł się jak ruski granat. Na szczęście nic nikomu się nie stało i sobie odpuściliśmy.Może kiedyś jeszcze do tego wrócimy a narazie niech siętym inni bawią. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 hmmm w sumie to jak na moje oko to ten silnik jest czymś w rodzaju boksera 2T. autor opisu sam napisał, że na 1 obrót wału silnik wykonuje 1 suw dla 1 cylindra. W ten sposób silnik gwiaździsty jak z samolotu może być np silnikiem 0,5 suwowym bo przy 4 cylindrach zapłony mogą byc co 90 stopni obrotu wału. idea jednak jest ciekawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurek1976 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 O to to!!Dobrze powiedziane - rezonans. Też o tym chwilkę myślałem i tu wydaje się, że rozsądnym rozwiązaniem by było złożenie silnika o przynajmniej dwóch takich cylindrach. Poprawne, ze strony wibracji, rozwiązanie było by przy trzech cyl. Albo pięciu.....Pomijam koszt ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 Hohoho...A to ciekawostka! Pewnie odgłos pracy ma jak sieczkarnia' date=' ale kto wie...Nie bardzo tylko sobie wyobrażam przełożenie ruchu korbowodu na napęd. Może być kłopotliwe. Ale jeśli się ustawi ów silnik w osi motocykla to może i da się z tego zrobić napęd na dwa koła? :-) Ale by była jazda!Pozdr.[/quote'] Dlaczego miałby być jaki kolwiek problem z przeniesieniem ruchu korbowodu dalej? wystarczy że będzie miał jeszcze część pośrednią łączącą go z wałem korbowym a dalej już tradycyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? ;) nie podoba mi sie określenie "silnik jednosuwowy" w tym artykule. sugeruje ono, że silnik ten wykonując 2 cykle pracy na jeden obrót wału tylko pracuje a tutaj jest jak w klasycznym silniku 2T także sprężanie tyle, że nie w skrzyni korbowej a poprzez dodatkowy tłoczek.PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? ;) nie podoba mi sie określenie "silnik jednosuwowy" w tym artykule. sugeruje ono' date=' że silnik ten wykonując 2 cykle pracy na jeden obrót wału tylko pracuje a tutaj jest jak w klasycznym silniku 2T także sprężanie tyle, że nie w skrzyni korbowej a poprzez dodatkowy tłoczek.PZDR![/quote'] A co ma ilość obrotów wału do typu silnika? Wedłyg twojego toku rozumowania silnik jawy 350 też powinien być nazwany jednosuwowym i rzędowa czterosuwowa czwórka również. Ilośc suwów potrzebnych do wykonania pełnego cyklu pracy silnika określana jest zawsze na jednym cylindrze (mówimy o suwach a nie obrotach) Turbinowy silnik jest silnikiem przepływowym i tam nie ma "suwów" - co ma piernik do wiatraka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurek1976 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? ;) PZDR! Hmmm, może turbina to jednak maszyna cieplna, w przypadku której należy mówić o ciągu, a nie suwach?Muszę zerknąć w stare papiery z wykładów ;) Aha, na zlocie Junaka był teraz kolo na rusku z koszem, z silnikiem od Matiza + instalacja na gaz :D + wtrysk oleju napędowego do ukł.wydechowego :lol: Oj, dawał radę! Niezły patent! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 A ten ON w wydechu to po co? 8O Zasłona dymna czy płomienie z rury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurek1976 Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 A ten ON w wydechu to po co? 8O Zasłona dymna czy płomienie z rury? Dokładnie, zasłona dymna :-) Potrafił spowić całe zlotowisko w białej mgle ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? ;) nie podoba mi sie określenie "silnik jednosuwowy" w tym artykule. sugeruje ono' date=' że silnik ten wykonując 2 cykle pracy na jeden obrót wału tylko pracuje a tutaj jest jak w klasycznym silniku 2T także sprężanie tyle, że nie w skrzyni korbowej a poprzez dodatkowy tłoczek.PZDR![/quote'] A co ma ilość obrotów wału do typu silnika? Wedłyg twojego toku rozumowania silnik jawy 350 też powinien być nazwany jednosuwowym i rzędowa czterosuwowa czwórka również. Ilośc suwów potrzebnych do wykonania pełnego cyklu pracy silnika określana jest zawsze na jednym cylindrze (mówimy o suwach a nie obrotach) Turbinowy silnik jest silnikiem przepływowym i tam nie ma "suwów" - co ma piernik do wiatraka?dlatego też właśnie napisałem, że nie podoba mi się określenie przez autora artykułu silnika jako jednosuwowy : "W ten sposób uzyskujemy pracę przy każdym ruchu tłoka głównego. W rezultacie można stwierdzić, że takie rozwiązanie połączone z wałem korbowym umożliwia uzyskanie pracy na każde 180o obrotu wału korbowego. Z tego wniosek, iż na pełen obrót wału przypadają dwa cykle pracy. Dla porównania można tylko dodać, że w silniku dwusuwowym jeden cykl pracy przypada na pełen obrót wału, zaś w silniku czterosuwowym jeden cykl pracy przypada na dwa obroty wału" + tytuł artykułu...przykład silnika z Jawy 350 jest tutaj także dobry.PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? Turbina nie jest silnikiem tłokowym więc nie ma dla niej zdefiniowanego pojęcia "suwu". Zatem pytanie nie ma racji bytu. To tak, jakby zapytać ilo suwowy jest silnik elektryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 6 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2005 To tak, jakby zapytać ilo suwowy jest silnik elektryczny.Zależy ilo-fazowy prąd napędza silnik ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.