matwis Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Dziwna sprawa! Rok temu w kwietniu kupiłem do mojej Yamaszki akumulator EXIDE i byłem z niego bardzo zadowolony. Dwa dni temu próbując odpalić moto nie mogłem z niego wykrzesać nic! nawet tlącej się kontrolki lub charakterystycznego "tyknięcia" przy słabym aku. Jeżdżę w miarę często. Fakt, że zostawiłem kluczyk na noc w stacyjce w pozycji "off" chyba nie ma znaczenia? (moto stoi w garażu). Moja bateryjka zachowywała się jakby w ogóle jej nie było. Sprawdziłem ładowanie i wyszło, że żeczywiście się rozładowało. Ale tak nagle? Pożyczyłem od kolegi prostownik i naładowałem wczoraj. Dziś rano przed wyjściem do pracy próbowałem podłączyć przewody i przy nałożeniu bodajże + usłyszałem głośne tyknięcie wydobywające się chyba z alarmu. Po ponownej próbie tyknięcie było już słabsze a potem nie było go wcale. Zrezygnowałem z założenia obejmy na akumulator z obawy przed zwarciem... no i musiałem lecieć do pracy 8) Zastanawiam się czy nie wezwać elektryka? Czy wszystkie alarmy (szczególnie te z własnym zasilaniem) reagują tak na podpięcie prądu? Czy powinienem po prostu założyć obejmę spróbować go odpalić i jak znów się rozładuje wołać elektrycznego? Poradźcie coś? pzdrm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matwis Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Dzięki!a jak sprawdzić pobór prądu przez alarm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Maja 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Moim zdaniem akumulator po prostu się skończył. Jakieś zwarcie na ogniwach i po aku. Zupełnie naturalny koniec żywota akumulatora. Nie wiem jak tam elektryka, ale moim zdaniem bateria w nagły sposób padła.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Moim (skromnym) zdaniem akumulatory EXIDE to gówno. Mi taki nowy (na gwarancki) Exide (wszystkie parametry zgodne z zaleceniami Suzuki) padł w trakcie jazdy :!:. Kumplowi w Drag Starze też Exide (nówka) padł i to po jakichś max 2000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 W akumulatorach pęka czasami płyta i w efekcie w oka mgnieniu pada. Płyta pęka najczęściej od wibracji lub uderzeń źle zainstalowanego akumulatora. Zauważyłem że niewiele osób sprawdza, czy akumulator jest pożądnie zamocowany w motocyklu i czy nie lata podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matwis Opublikowano 18 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Dzięki za info, Nie omieszkam podzielić się z Wami spostrzeżeniami czy moje moto dziś odpali! Nie mam amperomierza, ale postaram się zorganizować. Martwi mnie teraz ,że jak padł raz to może mi paść w nieoczekiwany sposób wszędzie! Chyba jednak jak zapali to bujnę się do elektryka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 No nie wiem czy zaniesc do sklepu to tak hop siup i po sprawie. Obawiam sie, ze sklep przyjmie aku do "naprawy" w ramach gwarancji (lub sprawdzenia, ze je ugotowalismy walnietym regulatorem lub mocnym prostownikiem) i zapewne na 14 dnia przyjdzie nam zostawic moto w garazu... A moze ktos zna dokladnie zasady postepowania z padnietymi akumulatorami na gwarancji??? Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 1. naladuj aku na fulla i nie wkladaj do moto. na drugi dzien sprawdz, jak sie zachowuje, np. podpinajac zarowke 21W. powinna ona swiecic kilkanascie godzin nawet2. pomiar obciazenia: w pozycji off kluczyka (lub bez niego ;) ) i bez aku podepnij pod koncowki instalacji moto na klemy + i - omomierz i zmierz rezystancje. wartosc w graniacach kOhm jest w normie, mniejsz np. kilkaset Ohm spowoduje powolne wylodowywanie aku. wartosc rzedu kilkunastu-kilku Ohm swiadczy o poborze energii z aku z wylaczonym kluczykiem stacyjce, czyli cos jest nie halo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matwis Opublikowano 19 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Dzięki MłodyVFR!dziś skombinuję miernik elektryczny od kolegi i jutro zmierzę! Czy możliwe jest, że rozładowuje się bo mam zwarcie w instalacji a przy 12V to nawet smalić się nie ma siły? Najdziwniejsze, że on tak po prostu sobie padł. Zawsze palił od pierwszego pstryku a teraz... padaka ;) Anyway thx 4 info i dam znać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 19 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2005 Czy możliwe jest' date=' że rozładowuje się bo mam zwarcie w instalacji a przy 12V to nawet smalić się nie ma siły?[/quote']wlasnie do tego nawiazuje, bo napiecie na aku nie swiadczy o jego "sile". bateria do pilota do alarmu ma 12V a zarowka nawet nie pierdnie na niej, wiec sam widzisz ;) Najdziwniejsze' date=' że on tak po prostu sobie padł.[/quote']marcinCBR tez tak mial, i tez chyba z exidem, po prostu osly nie nalaly mu elektrolitu, albo sie wygotowal, w co raczej nie wierze. moze wada fabryczna? on jezdzil kilka tygodni na nim i nagle wieczorkiem nad jeziorkiem pelen kaput, cos jak u Ciebie :mrgreen: otworzylismy gnoja, a tam suchtko. 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 dokladnie to samo mi sie dzis wydarzylo. prawodpobnie aku mi padlo; ma pare miesiecy raptem. jutro sprawdzamy napięcia itp. a niby EXIDE.... dobrze ze gwarancje mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 (edytowane) gwarancji wam pewnie nie uznaja , mialem tak z aku firmy Quand , aku padlo w ciagu 10 min , oddalem na gwarancji , po tygodniu odeslali z kwitkiem ze skutkiem zasiarczenia plyty bylo nagle wyladowanie aku powstale z winy uzytkownika , najprawdopodobniej pekla plyta w srodku , ale aku nie bylo otwierane w serwisie bo nie widac zadnych sladow ciecia, poprostu naciaganie klienta na koszty i zakup nowego aku.... Edytowane 13 Lipca 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 i klapa. moje aku nie trzyma napiecia. razem z fxridere'em zmierzylismy. napiecie spada wraz z uplywem czasu. po parunastu minutach wynosi 10.39 [V]. :-( :-(ide reklamowac!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.