Karol Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 Witam serdecznie.Chetnie nawiąże kontakt z użytkownikami Yamahy XJ 900 Diversion.Nabyłem wlasnie takowy motorek uzywany z '97 roku. Jezdzi bardzo dobrze. Denerwuje mnie tylko bardzo głosna zmiana biegów. Mam w związku z tym pytanie do uzytkowników.Czy to tak ma być? Czy może cos sie sypie?Moto ma przejechane niecałe 30tys. i silnik pracuje bez zarzutu.Odczuwalne jest tez szarpanie przy zmianie obciążenia napędu. Dzieki i PozdrawaimKarolWarszawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 na pewno ze skrzyni slychac to? a moze masz luzy na kardanie gdzies, albo w dyfrze? moze tez nie do konca Ci wysprzegla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 na pewno ze skrzyni slychac to? a moze masz luzy na kardanie gdzies, albo w dyfrze? moze tez nie do konca Ci wysprzegla? Prawdopodobne :!: w Xj'cie 900 sprzęgło jest mechanicznie sterowane.Co do szarpnięcia; mały luz w układzie napędowym jest możliwy.( miałem dywersanta 900 ale już minęło dwa lata więc już zapomniałem części wrażeń )Najlepiej podjechać do dobrego serwisu, dzięki profilaktyce możesz zaoszczędzić parę złp. Jak rozsypie się kardan to będzie bolało :D (kosztowało ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUZIPOWER Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 GSXF600 - 92r. u mnie biegi 1 i 2 tez strasznie glosno wchodza ! (szczegolnie 2) wysprzegla dobrze ! olej nowiutki, a jednak... (nawet jak sie rozgrzeje) najbardziej boli gdy przywale na 1 i wrzucam drugi na wysokich - straszny zgrzyt ! (czesto zamiast 2 wchodzi luz - mimo iz silnie wciskam ta 2 !) dlatego musze z 1 na 2 przy niskich przelaczac ! panowie co mam podejrzewac ? czy to poprostu norma przy duzym przebiegu ! (niby 34 tys, ale na zegarze nie bylo plomby, wiec pewnie ma dobrze ponad 50 tys !) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 12 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2005 najbardziej boli gdy przywale na 1 i wrzucam drugi na wysokich - straszny zgrzyt ! (czesto zamiast 2 wchodzi luz - mimo iz silnie wciskam ta 2 !) dlatego musze z 1 na 2 przy niskich przelaczac ! a może bez sprzęgła czas popróbować :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 a moze ten typ tak ma? wczoraj jezdzilem qmpla xj 900 '91 (nie dywersja) i biegi wchodza mu twardo i wyraznie, ale bez przesady. zaczalem go testowac i sie okazalo, ze przy pewnych obr (powyzej 7-8tys), biegi wchodza leciutko, nieslyszalnie i spoko mozna bez sprzegla. a może bez sprzęgła czas popróbować dolaczam sie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUZIPOWER Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 jak bez sprzegla ! przeciez bedzie jeszcze wiekszy zgrzyt ! nie rozwale skrzyni ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2005 było już kilka tematów na temat zapinania biegów bez sprzegłatrzeba dobrze to wyczuć - jednak jesli Ci nie idzie nawet ze sprzęgłem to radziłbym potrenować jeszcze ze sprzęgłem Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 trzeba dobrze to wyczuć - jednak jesli Ci nie idzie nawet ze sprzęgłem to radziłbym potrenować jeszcze ze sprzęgłemzgadza sie. wszystko zalezy od wyczucia. mowie: wzialem qmpla maszyne, pojezdzilem troche, wyczulem co lubi i... bez sprzegla spoko wchodza. redukcja obowiazkowo przynajmniej z lekkim wcisnieciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LUZIPOWER Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 było już kilka tematów na temat zapinania biegów bez sprzegła trzeba dobrze to wyczuć - jednak jesli Ci nie idzie nawet ze sprzęgłem to radziłbym potrenować jeszcze ze sprzęgłemok - bez sprzegla nie zgrzytnie, tylko ladnie wejdzie... no dobra luz, ale czy w ten sposob na bank skrzynia po dupie nie dostaje ? jak mozecie to zapodajcie link do tego tematu, bo ja nic nie widzialem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Biegi w dół tylko z przegazówką.Czas użycia sprzęgła nie dłuższy niż sekunda.Już o tym gdzieś było, chyba w szkole jazdy. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Opublikowano 15 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 WitamNie spodziewałem sie tak duzej dyskusji.Zdaje mi się, ze sprzęgło po to jest by go uzywac. Szczególnie jesli b. dobrze działa. Zatem uzywam go przy każdej zmianie przełożenia.Podoba mi sie szczególnie stwierdzenie z dyskusji, ze biegi wchodzą twardo i wyraźnie. Bo w rzeczywistości tak jest. Bez zgrzytania, ale wyraznie. Jednak dla wszystkiego udam sie po porade do serwisu.Może jestem przewrażliwiony nowym motorkiem. Dzieki i pozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paluch Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 U mnie też dwójka zazgrzyta jeśli ją wbije na wysokich obrotach silnika, musze to zrobić zdecydowanie i mocno. a wogule to mi głosno biegi chodzą jak cholera. A moto ma przejechane dopiero 15 000 i kupiłem je od pierwszego własciciela wiec niesądze żeby coś kombinowane było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 O jezdzeniu bez sprzegla byly moje posty w mechanice - poszukajcie sobie.Wbrew pozorom skrzynie Suzuki o wiele lepiej pracuja przy szybkich zmianach bez sprzegla, niz przy wolnych ze sprzeglem - podejrzewam ze w innych japonczykach jest podobnie.Specjalnie jest to odczuwalne przy ostrym przyspieszaniu i wysokich obrotach, ale ja rowniez w korku zmieniam jedynka luz i spowrotem bez sprzegla i bez zadnych problemow, przy czym skrzynia ma juz 20 lat i dobry przebieg za soba, wodziki i przesowki wyrobione co sprawdzilem organoleptycznie.Nie ma zadnych stukow, zgrzytow, szarpniec, wlozenie biegu trwa ulamek sekundy i jest zawsze prawidlowe, nie ma mowy o `wbijaniu` biegu na sile.Radze poczytac i pocwiczyc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2005 Adam ma rację.Umiejętna zmiana bez sprzęgła mniej szkodzi niz nieumiejętna ze sprzęgłem. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.