Skocz do zawartości

Mz etz 251 czy Jawa TS 350 ?!?!?! POMOCY


Wochuetz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym bral jawe 8) i nie wiem dlaczego mowisz ze sa one awaryjnec :?

ja mialem i sobie bardzo chwalilem, etz zostawaly w tyle, predkosci maksymalne wieksze, ciezsza przez co lepiej sie prowadzi i choc pracy jakis taki dzwieczniejszy a nie jakis bzyk jak popularne etki....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam' date=' pytanie jak w temacie co wybrac ?? [/quote']

Heh - to jest chyba najstarsze pytanie na swiecie ;)

 

Awaryjnosc, spalanie itp na podobnym poziomie.

Jawa: 2 gary (zawsze na jednym dojedziesz :) ), wieksze predkosci, polautomatyczne sprzeglo, nizsze ceny czesci.

MZ: Tarcza na przodzie, 5 biegow, bardziej "delikatna"

 

Ogolnie jawa jest lepsza do jazdy z plecakiem (dluzsza) i na trasy, MZ bym wybral glownie do jazdy po miescie. Mz ma 5 biegow ale za to praktycznie zerowa elastycznosc, natomiast jawa nawet na najawyzszym biegu ladnie przyspiesza a przedewszystkim nie musisz tak czesto mieszac w biegach (znacznie wieksza elastycznosc). Na plus dla MZ trzeba zapisac tarcze na przodzie, reszta wyposazenia podobna. Na duzy plus Jawa zasluguje za rame (chyba by trza czolowki z czolgiem aby ja pogiac) i gmole.

 

Wyglad... hmm.... to juz kwestia gustu :)

 

Mi osobiscie znacznie lepiej jezdzi sie jawa. Mz jest jakas taka delikatna i albo ja mam zwidy albo ta rama powyzej 110 przestaje byc prosta :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym wybral etke 251. Jest ladniejsza (tak uwazam), bardziej zrywna, ma tarcze z przodu i jest prosta w eksploatacji. Jawa wzdaje mi sie wielka, oporna i kwadratowa. Moze dlatego jestem za etka bo mialem ich kilka i bardzo sobie chwalilem te sprzety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwieczny problem ludzi z niezadużym portwelem

 

poszukaj w archiwum, był taki temat dość obszernie wyjaśniony.

 

a ze swojej strony dodam że wybrałem Jawe, a to dlatego że jawa jest sprzętem na dłuższe traski idealnym. pozatym znalazłem tanią, do remontu, a ja wole sam zrobić sprzęta i wiedzieć czym jezdze.

co do awaryjności: po remoncie i regulacjach nie widze żadnego problemu.

wiadomo że każdy sprzęt się psuje, ale nie ma reguły że Jawa częściej.

aha, wiadomo że koszty remontu Etki będą troche wyższe niż Jawy. mimo że jawa ma dwa gary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat stary jak świat , na forum średnio raz na pół roku ;)

 

Kolejny raz odpowiadam MZ ale ETZ 250 – ma większy rozstaw osi niż Jawa i 251 przez co jest stabilniejsza i wygodniejsza.

 

Ogólnie MZ ma lepsze osiągi, jest ekonomiczniejsza mniej kłopotliwa przy czynnościach typu regulacje, lepsze hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MZ ma lepsze osiągi

od kiedy ? 8O

Gorzej przyspiesza' date=' jest wolniejsza i tyle samo pali - faktycznie lepsze osiagi 8O[/quote']

 

Chyba nigdy nie jeździeś dobrą MZ

Jawa pali jak smok (są wyjątki ale bardzo mało)

Jawa to muł - nigdy nie spotakałem Jawy która dorównywałaby MZ - może akurat ja nigdy nie spotkałem dobrej Jawy

 

Jawa ma dużo sładych punktów w swojej konstrukcji - sprzęgło z aluminiowymi kołkami na tarcza które pękają, machanizm zmiany biegów, gniazda łożysk w karterach które się wyrabiają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jawa pali jak smok (są wyjątki ale bardzo mało)

mit

 

 

Jawa to muł - nigdy nie spotakałem Jawy która dorównywałaby MZ - może akurat ja nigdy nie spotkałem dobrej Jawy

nie miałeś pod sobą dobrej Jawy

 

 

sprzęgło z aluminiowymi kołkami na tarcza które pękają

można zamienić na CZ350

 

 

machanizm zmiany biegów

mit

 

 

gniazda łożysk w karterach które się wyrabiają...

z tym się nie spotkałem' date=' ale... może

 

 

generalnie na temat Jawy krąży dużo mitów

tak jak np. to że jest ciężka... a jest tylko 4 kg cięższa od MZ

 

pozatym każda sroka własny ogon chwali :']

bierz to co będzie w lepszym stanie technicznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spalania w jawie...

Ojciec mojego kolegi za mlodu jezdzil CZ 350 wiec chyba silnik podobny do jawy. W trasie przy prdekosci nie zchodzacej ponizej 100 km/h spalanie podobno mial 3,9 l/100km. Zreszta nadal ma ta cezete i nadal chodzi jak marzenia... naprawde az mu zazdroszcze. Cezete przyslali mu w paczkach prosto z czeskiej fabryki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jawa pali jak smok (są wyjątki ale bardzo mało)

mit

Włąśnie robiłęm jawe co paliła 7lna 100

sprzęgło z aluminiowymi kołkami na tarcza które pękają

można zamienić na CZ350

a widzisz

 

 

machanizm zmiany biegów

mit

Właśnie skrzynie kumplowi naprawiałem

 

generalnie na temat Jawy krąży dużo mitów

tak jak np. to że jest ciężka... a jest tylko 4 kg cięższa od MZ

To prawda z tą masą

 

bierz to co będzie w lepszym stanie technicznym

święta prawda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąśnie robiłęm jawe co paliła 7lna 100

 

hmm, regulacja, regualcja i jeszcze raz regulacja...

jawa może spalić przy normalnym uzytkowaniu (a nie ciągłe pałowanie) koło 4,5 litra na setke...

 

a w skrzyni jedyne co sie może zepsuc to blaszane wodziki... zamieniasz na odlewane i masz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...