ghollum Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 A jak go wybebeszałeś da sie go rozkrećic :D tak z ciekawośći moze i ja o tym pomysle Mam jeszcze pare pytań :) Bo mam w silniku napis kick starter i taka zatyczke plastkikowa to oznacza ze moge sobie kopniaka kupic ? i jeszcze mnie ciekawi czy w dr alternator czy magneto niewiem jak nazwać pracuje w oleju czy na sucho Ps.byly drki w 2T? Ten sam silnik był wykorzystywany nie tylko w DR i niektórych wersjach był z kick starterem, więc jeśli się uprzesz to można go założyć, koło magnesowe i alternator pracują na mokro, wszystkie DRki to 4T, nie było 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Dziś ustawiłem zawory. Są ustawione dobrze. Naciągnołem też łańcuszek rozrządu, tu pytanie, wyciągnołem go całego, poluzowałem sróbę i sprawdziłem ile jeszcze jest uciągu, zostało jeszcze z ok 1,5cm, zakręciłem go do silnika, popusciłem jeszcze raz ta sróbę i puźniej dokręciłem i skontrowałem, czy siła z jaką dociska sprężyna wystarczy?? wydaje mi się ze ta spręzyna jest troche zasłaba zeby dopchnać łańcuszek. Pytanie nr 2. Wszystko posrkęcałem i odpaliłem ją, ale strasznie się zalewała, kopciła z wydechu cholernie, niechciała się wkręcac prawie w ogóle na obroty. Wyczyściłem gaznik, naładowałem aku, swieca też dobra. Od czego to może być, doradcie mi baardzo prosze :notworthy: PS. jak już kupiłem to wydech był wybebeszony, raczej nieda się go rozkręcic, zostaje tylko gumówka :biggrin: Dziś ustawiłem zawory. Są ustawione dobrze. Naciągnołem też łańcuszek rozrządu, tu pytanie, wyciągnołem go całego, poluzowałem sróbę i sprawdziłem ile jeszcze jest uciągu, zostało jeszcze z ok 1,5cm, zakręciłem go do silnika, popusciłem jeszcze raz ta sróbę i puźniej dokręciłem i skontrowałem, czy siła z jaką dociska sprężyna wystarczy?? wydaje mi się ze ta spręzyna jest troche zasłaba zeby dopchnać łańcuszek. Pytanie nr 2. Wszystko posrkęcałem i odpaliłem ją, ale strasznie się zalewała, kopciła z wydechu cholernie, niechciała się wkręcac prawie w ogóle na obroty. Wyczyściłem gaznik, naładowałem aku, swieca też dobra. Od czego to może być, doradcie mi baardzo prosze :notworthy: PS. jak już kupiłem to wydech był wybebeszony, raczej nieda się go rozkręcic, zostaje tylko gumówka :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Dziś ustawiłem zawory. Są ustawione dobrze. Naciągnołem też łańcuszek rozrządu, tu pytanie, wyciągnołem go całego, poluzowałem sróbę i sprawdziłem ile jeszcze jest uciągu, zostało jeszcze z ok 1,5cm, zakręciłem go do silnika, popusciłem jeszcze raz ta sróbę i puźniej dokręciłem i skontrowałem, czy siła z jaką dociska sprężyna wystarczy?? wydaje mi się ze ta spręzyna jest troche zasłaba zeby dopchnać łańcuszek. Pytanie nr 2. Wszystko posrkęcałem i odpaliłem ją, ale strasznie się zalewała, kopciła z wydechu cholernie, niechciała się wkręcac prawie w ogóle na obroty. Wyczyściłem gaznik, naładowałem aku, swieca też dobra. Od czego to może być, doradcie mi baardzo prosze :notworthy: PS. jak już kupiłem to wydech był wybebeszony, raczej nieda się go rozkręcic, zostaje tylko gumówka :biggrin: Jeśli zostało Ci 1,5cm to powinno jeszcze na jakiś czas starczyć, myślę że siła powinna jeszcze być odpowiednia, ale na odległość wyrokować nie mogę więc może zasięgnij opinii jakiegoś mechanika na miejscu. Ad. nr.2 Pytanie jak ustawiałeś te zawory, pamiętaj że tłok musi być w odpowiedniej pozycji tak zwanym GMP, jeśli ustawiałeś bez odpowiedniego pozycjonowania tłoka to luzy mogą być nie odpowiednie i mogą wynikać z tego problemy z niemożnością odpalenia włącznie. Jeśli zawory są ustawione prawidłowo to wina leży po stronie gaźnika i tam szukaj przyczyny, i zazwyczaj wynikają one ze zbyt wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej, zbyt wysoko uniesionej iglicy lub nietrzymającego zaworu iglicowego. Jeśli problemy pojawiły się po regulacji zaworów to przyczyna wydaje się jasna, niepoprawne luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Zawory ustawiłem dobrze, na ssącym 0,10 a wydechowy 0,15. Zawory ustawiłem kiedy na alternatorze taki cypelek pokrył się ze znakiem "T". Zawory ustawiłem i poszedłem do mechnika aby sprawdził czy dobrze, powiedział ze tak i ze nic nietrzeba ruszać. dodam, ze zawór ssący niemiał w ogóle luzu. Ide sprawdzić co z tym gaźnikiem, sprawdze stan paliwa w komorze i czy się zaworek iglicowy niezacioł, jeśli nie to zaczne płakać chyba. Ten mój gaźnik od początku jest walniety, jak będe miał kase to wymienie go, najlepiej na mechniczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 No faktycznie ten Twój gaźnik nawet na zdjęciach wygląda jakby miał ze 130lat :icon_mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 (edytowane) Cały dzień przy motocyklu. Mam dość, i tak je**na suka niechodzi. Schowałem ją do garazu i niech ją szczury wpierdolą. Sprzedam ją przy najbliższej okazji ps. czy wam też wychodzą ciągle błędy jak się chce wejść na forum? mi od kilku dnia strasznie szwankuje. Niewiem dlaczego Edytowane 21 Marca 2009 przez włochatyDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 (edytowane) "Too many connection" i wyp*****laj :icon_mrgreen: , normalka zwłaszcza wieczorami, nie wspominając o tym że czasami czekam kilkanaście minut na otwarcie. A co do Twojego gaźnika to coś mi się widzi że czasy świetności ma już dawno za sobą :biggrin: i przydało by się go wysłać na emeryturę zwłaszcza że ostatnio nie tylko twoja DRka się zalewa, Ciebie też zalewa.... krew :wink:. Jeśli gaźnik jest mocno rozkalibrowany to bez inwestycji w jego odbudowę lub w nowy gaźnik nic nie zrobisz. Edytowane 21 Marca 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 A są dostępne nowe gaźniki?? Z używanym jest ciężko. Dziś ją zrobiłem i chodzi jako tako, ale to nie jest to co powinno być. Zalewa się od czasy do czasu, trzeba ją kręcic żeby się niezalewała, ale da się jeździć. Jedyny plus jaki jest to to ze ma niesamowicie lepszego kopa. Dawno takiego niemiała :biggrin: Ale jak będe miał kase a będzie używka jakas to zaraz kupuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek18 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Brawo :P ja musiałem swoja do mechanika dzisiaj zawieść niewiem co jest olej zaczął leciec z czujnika luzu albo karteru alternatora jeszcze stary mnie dobił ze jak jechał za mna to dymiła k*rw... a niby cylinder po szlfie tłok nowy kreci sie na obroty bez problemu wiec juz sam niewiem co jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Brawo :P ja musiałem swoja do mechanika dzisiaj zawieść niewiem co jest olej zaczął leciec z czujnika luzu albo karteru alternatora jeszcze stary mnie dobił ze jak jechał za mna to dymiła k*rw... a niby cylinder po szlfie tłok nowy kreci sie na obroty bez problemu wiec juz sam niewiem co jest Mozliwe że uszczelniacze zaworowe, jeśli na biegu jałowym dasz pełny gaz i puścisz i poleci ci dymek to napewno to. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek18 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Kurde teraz juz nie sprawdze bo u mechanika ale jak brałem gaz pełny na luzie to przy bardzo wysokich obrotach strasznie nie rowno pracował ale to brzmiało jak odciecie zapłonu albo cos w tym stylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Kurde teraz juz nie sprawdze bo u mechanika ale jak brałem gaz pełny na luzie to przy bardzo wysokich obrotach strasznie nie rowno pracował ale to brzmiało jak odciecie zapłonu albo cos w tym stylu Trzeba by zacząć od świecy potem zawory, gaźnik, głowca i tłok coś nie tak musi być. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek18 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Powiem tak jak go kupiłem to wszystko było ok w zimę to tylko biała para najwyzej a tak to zero dymku dzisiaj odpaliłem to niby tylko troche zadymiło jak zapalił potem było ok jak depne to dymi troche poprostu zobaczymy w pon co mechanik powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Panowie a co może być jeśli jest iskra zółta? Mi trochę kopci, ale ma zaduzą dawke paliwa, ale ten piepszony gaźnik jest już tak wyruchany ze ma dość, nieda się go wyrególować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 (edytowane) Z zasady im większe napięcie tym iskra bardziej niebieska, kombinując dalej tym tropem wychodzi że układ zapłonowy nie daje odpowiedniego napięcia na świecę, ewentualnie walnięta świeca, albo świeca nieodpowiedniej ciepłoty, jeśli wykluczysz świecę to zostają elementy układu zapłonowego czyli stojan alternatora, cewka, kabel wysokiego napięcia, fajka itd. A co do dymienia po dopaleniu, wszystko zależy jakim dymem wali, jeśli na biało to olej jeśli na czarno to za duża dawka paliwa, jeśli dymi na biało to w zasadzie mamy dwie możliwości albo uszczelniacze albo pierścienie, albo jedno i drugie :icon_mrgreen: . Czasami jeśli mamy odmę podłączoną tam gdzie trzeba (czyli do puszki filtra) po "dachowaniu" olej z silnika dostaje się do filtra a z tamtąd razem z mieszanką do silnika i mamy biały dymek, podobne objawy występują przy zbyt wysokim poziomie oleju w silniku. Kolejną przyczyną może być nieodpowiednia skład mieszanki i spowodowane tym zalewanie silnika, paliwo dostaje się do wydechu i po odpaleniu też będziemy mieli dymek. Edytowane 22 Marca 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.