Skocz do zawartości

Nowy kruciec do cylindra


Yolaos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po przeczytaniu artykułów pana T.Sałka chcę zamontować gaźnik z MZ 250

do WSK175.I tu jest pytanie :dorabiając króciec zgodnie z zasadami

powinien on być z prostym kanałem aż do okna ssącego cylindra, ale wtedy

gaźnik będzie pod innym kątem niz fabrycznie.Obawiam się że wystąpi problem z poziomem paliwa.Można tego uniknąć zakrzywiając dorabiany

kruciec, tylko czy wtedy nie będzie problemu ze względu na krzywizny kanału?Może ktoś ćwiczył takie tematy w praktyce?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krociec powinien byc mozliwie jak najprostszy, ale jezeli bedzie to wymagalo pochylenia gaznika np. o 45 stopni to taki patent raczej nie bedzie dobrze dzialal. Z tego co pamietam to w WSK 175 kanal ssacy jest pod dosc duzym katem, wiec pewnie bedziesz musial zrobic krociec w postaci kolanka, inaczej tego nie obejdziesz (stosujac gaznik od ETZ 250). IMO w pewnych granicach mozna pochylic gaznik, mysle ze tak do 20 stopni od pionu, a poziom paliwa i tak bedziesz musial skorygowac przy takiej przerobce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem taki temat kilka razy.

Gaźnik powinien być pod takim samym kątem jak w MZ.

Mozesz sobie to zmierzyć i ustalić miejsce w którym on będzie fizycznie się znajdował, potem z modeliny należy zrobić króciec łączący cylinder z gaźnikiem.

Dół króćca powinien być taki sam jak wlot do cylindra a góra z takim otworem który umożliwi zamocowanie gaźnika MZ.

Model tego przelotu należy zrobić ze stearyny manualnie scyzorykiem.

Na tym rdzeniu okleić modelinę , uformować zwracając uwagę na grubość scianek a potem wszystko utwardzić i oddać odlewnikowi.

Jeżeli taka operacja jest za trudna to radzę pozostać przy orginalnym gaźniku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew.

Miałem pomysł, żeby króciec dorobić z okrągłych przekrojów aluminium

i po spasowaniu zespawać.

Co do odlewania to faktycznie mógłbym spróbować na

warsztatach gdzie miałem laborki z odlewnictwa.

Ciekawe tylko czy obowiązuje tam jeszcze płynna

waluta...

Pozostaje tylko pytanie na ile można zakrzywić kanał,

żeby nowy króciec z gaźnikiem miał jeszcze sens

Wot eta kłeszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luk jeżeli masz dobrze zrobiony model to 30 zeta za szt.

A z zakrzywianiem kanału masz wolne pole do poisu oby go tylko gwałtownie nie załamywać lub nie narobić progów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumaczcie mi jedno skora gaźnik ma komore centralną to nie ma znaczenia w jakim znajduje się kącie nachylenia :/ dobra nie jest tak pięknie a co z kątem zcięcia przepustnicy co z dyszami :/ gaźnik od mz jest strasznie wysoki kruciec będzie musił mieć spore załamanie co z doborem filtra :/ ogulnie strasznie dużo problemów się piętrzy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...