Skocz do zawartości

rozklejanie sprzęgła


ketchupvfr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Vtka, mam pytanie, robiłem sprzęgło w VFR'94 - tzn wymieniałem przekładki stalowe (Honda), tarcze sprzęgłowe i sprężyny (EBC), sprężyny twardsze są, no i nowy olej Castrol 10W40 + filtr. wszystkie momenty dokręcania i czynności zgodnie i manualem. I pojawiły się problemy z "rozkejaniem" tarcz po dłuższym postoju, jak tego nie zrobię (wbijam 2 i cofam motocykl puszczając klamke sprzegła) to po odpaleniu motocykla i wbiciu biegu normalnie mi gaśnie jakbym nie uzywał sprzęgła.

W archiwum nic nie znalazłem.

Tarcze tak jak producent zalecał wsadziłem na 2h do tego samego oleju, jak złozyłem już wszystko, i jeszcze nie odpaliłem wbiłem bieg wcisnołem klamkę i chciałem przepchnąć i nic. Na drugi dzień rozkleiłem je, przejechałem się niby spoko, ale w kolejny dzień znów musiałem rozklejać, więc szybka wymiana płynu (sprżegło), ale dalej to samo.

I jeszcze to - jak tylko troche postoi, wbijam bieg i spoko, ale jak dodam gazu (klamka wciśnięta) to zaczyna ruszać. Poprzez wlew oleju mogę zobaczyć czy rozłacza sprzęgło , no i rozłacza.

 

Zauważyłem że biegi w górę wchodzą ja w masło, ale w dół twardo - i nie wiem czy to się "dotrze", czy pojawił się jakiś f...ing problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parkuję Bandita w takim miejscu, że rozklejanie sprzęgła nastręcza pewne trudności (trzeba by wypychać motocykl na asfalt przed odpaleniem), więc sobie odpuszczam. Owszem, czasami zdarza się po dłuższym postoju, że po wrzuceniu jedynki motocykl wyrwie do przodu i zgaśnie, ale na szczęście niezbyt często.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja to napisałem w innym temacie ale powtórzę tutaj:

"Witam,

ja jeżdże a w zasadzie wydaje mi się, że jeździłem na Castrol actevo. Wszyscy wychwalali ten olej pod niebiosa więc ja też go kupiłem. Pojeździłem dwa sezony i padło mi sprzęgło (zaczęło ciagnąć). Cóż poklnąłem sobie i stwierdziłem, że trza kupić nowe. Więc parę telefonów tu i tam z pytaniem o cenę. W pewnym serwisie hondy w Niemczech (dziwnym trafem tam jest wszystko dużo tańsze niż u nas pomimo tego iż zarabiają kilka razy więcej) facet zadał mi pytanie po ilu kilometrach to sprzęgło padło a następnie pytanie odnośnie oleju. Gdy odpowiedziałem, że na Castrolu on odparł, że się nie dziwi, że mam sprzęgło do wymiany. Podobno castrol jest dobrym olejem ale dla silników z suchym sprzęgłem. Coś w tym oleju powoduje, że sprzęgło szybciej się zciera. Podobno też silnik na nim głośniej chodzi. I to mi dało do myślenia. Nie jestem ekspertem aby wypowiadać się, czy facet miał rację czy nie. On stwierdził krótko: żaden olej ze stajni Castrola. No i teraz mam problem - fantazjował czy nie bo nie wiem czy zmieniać olej np. na Motul czy dalej jeździć na Castrolu. znacie może podobne przypadki?? "

 

Nie wiem ile w tym przesady a ile nie ale mi dało do myślenia. Przypadłość na którą cierpi Twój sprzęt to może być wina oleju. Ja najprawdopodobniej zmienię olej tylko nie wiem na jaki byłoby najlepiej.

Pozdrawiam.

Pozdrawiam

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...