Vatzeque Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Sprawdzam na podnosniku, ktory "bierze" za rolki, a poza tym z tego co ja widzialem, to ten luz ma byc ew. 2cm gora, 2 dol w stosunku do stanu neutralnego, a nie 4 zwisu....??? P.S. Patrzac na enduraki/crossy zaczynam jednak wierzyc w ten wiekszy luz, ale....??? Pan na wideo mówi również o nierównym wyciąganiu się łańcucha. Czyli na kilku odcinkach łańcucha sprawdzasz jaki jest luz. Tak jak na wideo :D Łańcuch ma ogólnie mieć 30-40mm luzu, ruszając nim góra - dół. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sawyerek Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Ja bym chciał jednak wrócić jeszcze na chwilę do głównego wątku, czyli czyszczenia łańcucha. Czy do czyszczenia łańcucha wystarczy zwykła nafta do lamp, czy trzeba szukać jakiejś specjalnej? Wiem, że pewnie pytanie jest lekko laiczne, ale dopiero zaczynam zabawę z motocyklami. Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Ja bym chciał jednak wrócić jeszcze na chwilę do głównego wątku, czyli czyszczenia łańcucha. Czy do czyszczenia łańcucha wystarczy zwykła nafta do lamp, czy trzeba szukać jakiejś specjalnej? Wiem, że pewnie pytanie jest lekko laiczne, ale dopiero zaczynam zabawę z motocyklami. Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam nafta świetlna 0,5L jest OK :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sawyerek Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 nafta świetlna 0,5L jest OK :) Dzięki za info:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamucha1983 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Witam wszystkich forumowiczów, mam pytania jak w temacie, kupiłem motocykl który trochę stał i jest do odświeżenia, zębatki są idealnym stanie zero zużycia, a łańcuch był lekko przyrdzewiały i brudny chociaż naciąg jest ok, (nie odstaje od zębów) Akurat mam ściągnięty wahacz i mam łańcuch ściągnięty, jak mógłbym go wyczyścić? w czym wymoczyć? Nafta? inny środek? Wiem że są gumowe oringi, kiedyś wyczściłem WD 40 i nie pytajcie co się stało z łańcuchem :)he he , dlatego wolał bym się poradzić forumowiczów pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 nafta później olej 80w90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berserkers Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Możesz wyczyścić naftą lub specjalnym środkiem w sprayu ( nie WD40 ) i nasmarować i powinno być ok! reszta wyjdzie podczas jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 do mycia najtańsza będzie nafta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamucha1983 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 A panowie można zostawić łańcuch zanurzony w nafcie na całą noc? czy lepiej na godzinkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 (edytowane) Jeżeli czyściłeś łańcuch WD, to jedna z gorszych opcji(rozpuszczalniki niszczą O/X-ringi). Jeżeli wymoczyłeś go w nafcie(wg mnie trzymanie całą noc w nafcie nie ma sensu) pozwól jej spłynąć, resztki wytrzyj szmatą(dobrze sprawdza się materiał typu frotte), nasmaruj olejem przekładniowym pozwól przez noc spenetrować olejowi ogniwa, wytrzyj z nadmiaru, zakładaj i jeździj. Jeżeli rdza jest tylko na zewnątrz łańcucha to prędzej czy później zajdzie tłustą mazią(nie będzie widoczna), jest to tylko problem estetyczny. Jeżeli jest wewnątrz ogniw, to na skutek tarcia wytrze się i spłynie wraz z wyrzuconym nadmiarem oleju. Pozdrawiam! Edytowane 29 Września 2010 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamucha1983 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Tak tak teraz już wiem i do wszystkich informacja nie czyścić łańcucha WD-40 !!!! :)) mnie nie miał kto tego powiedzieć, Ok dzięki wszystkim za info Tak myślałem że nafta będzie ok ale wolałem się upewnić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-piotr- Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Witam. Znalazłem taki środek do czyszczenia i smarowania łańcucha http://www.kleenflo.pl/chemia-warsztatowa-...-goo-chain-lube Czy ktoś go używał? Chętnie poznam Wasze opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Piotr, jeśli nie maz ochoty zbytnio brudzić się z naftą, polecam tani, dobry i szybki specyfik do czyszczenia łańcucha od Larssona: http://www.larsson.pl/?c=news&id=222 Bardzo szybko odparowywuje, bardzo dobrze czyści i wypiera syf, bardzo szybko łańcuch pokrywa rdza :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 a ja polecam preparaty IPONE. Marka mało znana na polskim - zacofanym- rynku a produkty pierwsza klasa. motul wymięka. tutaj masz preparat do mycia kety. http://www.ipone.fr/EN/sprays,products-31 BTW Smar zacząłem stosować w tym sezonie bo mi przed samym wyjazdem brakło PTFE a mialem ipona na warsztacie to zabrałem. w szoku byłem bo przez 3500km posmarowałem 4 razy a sporo jechałem w deszczu. swietnie sie trzyma i co ważne przy normalnym niezbyt obfitym smarowaniu praktycznie nie odrywa sie od łańcucha. dla mnie hicior. do kupienia min w olekmotocykle to do mycia nie cazłe 50zł za 750ml a smar duzy 750ml 52zł Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-piotr- Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Dzięki za porady. Wcześniej miałem moto na pas, więc nie mam doświadczenia w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.