Skocz do zawartości

benzyna w oleju - GS500e


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

A tak swoja droga, to ja zaczynam tracic wiare w to co widze i doswiadczam z tym motocyklem.

 

Mowicie, ze na pozycji PRI jest przelot, a na ON normalnie.

Wszystko cacy, tylko... u mnie jest odwrotnie 8O.

Wlasnie siedze i slinie kranik. Tzn. krece nim w lewo i wprawo i dmucham we wszystkie dziury po przewodach paliwowych. I jedyna pozycja, przy ktorej da sie cokolwiek dmuchnac, jest pozycja ON - tj wajcha w gorze...

 

I badz tu madry i pisz poematy. Jakim prawem w takim razie na zwyklej pozycji ON (tj. moim PRI) w sylwestra wycieklo mi pol baku?

 

No i wychodzi na to, ze caly czas jezdzilem na PRI. Dziwne, bo mnie rezerwa krzyczala raz, zeby ja wlaczyc...

Ja juz nie wiem na czym ja w koncu jezdzilem i jak mam jezdzic ;).

Niby to takie proste, a nic sie nie zgadza ;)

 

Pozdrawiam

 

PS

Teraz dmucham inaczej i cos zaczyna mi switac...

Jesli dobrze kombinuje, to by wychodzilo, ze mialem zle podlaczone wezyki w kraniku... Dmucham dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fredi i PGR trafili w dziesione, zarówno zaworek iglicowy lub jego gniazdo jak i zaworek podciśnieniowy w kraniku dały ciała. W kraniku jest membranka, która pod wpływem podciśnienia wytwarzającego się w krućcach ssących podczas pracy silnika odciąga zaworek blokujący przepływ podczas postoju, gdy nie ma podcisnienia.

 

Prawidłowo działający zaworek iglicowy musi być w stanie zatrzymać ciśnienie paliwa w węzyku nawet gdy bak jest zalany na fula, wiec zarówno zaworek iglicowy masz do bani jak i membranke w gaźniku. Wszystko to musisz sprawdzić.

 

Wymień olej wraz z filtrem, filtr powietrza poprostu wysusz, rozbierz gaźniki i zobacz jak wygladają zaworki iglicowe. Następnie test kranika, postaw go gdzieś i zobacz czy leci z niego paliwo. Jak leci po zdjęciu węzyka, to fin, jak nie to bierzesz w pyska węzyk od membranki i ciągniesz, jak zaczyna lecieć to znaczy że działa, ale uciebie na bank jest rozwalona.

 

Ps. Masz szczęście, że nie powstała poduszka podczas odpalania i niezgieło ci korbowowdu.

 

Dopisane:

 

Albo ktoś ci namieszal z węzykami, albo masz rozpierdzilony kranik i mas zjeden wielki przelot, moze komuś sie kiedyś zapchał, lub uszkodziła się membranka i załatwił go...na stałe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astarte => hehehe' date=' ale ja wiem co oznaczaja PRI i RES ;)

Pytalem sie o roznice pozostawienia na jednym czy drugim w zimie.

Czasem 3ba czytac ze zrozumieniem ,a nie klepac co sie wie...

No ale dzieki za checi ;)[/quote']

:?

PRI - jest to ustawienie dla mechaników, benzyna caly czas leci z baku do gaźników (nie powinien motocykl mieć takiego ustawienia w zwykłej jeździe)

a czy to nie jest odpowiedź na twoje pytanie :?:

Jak zostawisz na PRI to paliwo będzie cały czas lecialo do gaźników ;) (no chyba, że zostawiasz suchy bak w zimie, ale to także jest niekorzystne :arrow: korozja 8) )

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie siedze i slinie kranik. Tzn. krece nim w lewo i wprawo i dmucham we wszystkie dziury po przewodach paliwowych.

ale pamiętaj, że jeśli to jest kranik podciśnieniowy, to nie możesz sobie ot tak po prostu dmuchać - bo nie wiesz wtedy, czy otworzył ci się normalnie, czy pod (a w tym wypadku "nad od tyłu") ciśnieniowo.

PS - my dzisiaj tenere po prawie 3 miechach odpaliliśmy ;).

była baaardzo oporna, ale samochód + klemy ją ostatecznie przekonały ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Z moich testow organoleptycznych wynikaja nastepujace wnioski

 

http://republika.pl/zbyhu/kranik.bmp

 

Tak sie zachowuje na roznych pozycjach, gdy sie w niego dmucha.

 

Jesli nie myle teraz, to przewody paliwowe byly podlaczone do prawego wlotu i lewego dolnego...

 

Ten tylny waski dolot jest zawsze "slepy". Dmuchalem ile sil w plucach i nic na zadnej z pozycji...

 

Pozdrawiam

 

PS

Ta ostatnia pozycja, to przy dmuchaniu w lewy gorny wlot, trzeba "uzyc sily" - tam dziala jakis zaworek i przy dmuchaniu slychac gwizd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawidlowe funkcjonowanie kranika podcisnieniowego:

PRI - leci paliwo non stop (o ile jest) - niezalenie od podcisnienia w wezyku od kruccow (czyli gdy moto odpalone, czy nie)

ON - leci paliwo wtedy, gdy jest podcisnienie w przewodzie, i paliwa jest ponad rezerwe

RES - paliwo leci wtedy, gdy jest poddcisnienie w przewodzie

 

chcac sprawdzic kranik Zbychu wez sobie strzykawke i wsadz w wezyk podcisnieniowy. nastepnie:

1. z baku do gaznikow moze leciec tylko na PRI :!: niezalenie od podcisnienia w wezyku podcisnieniowym

2. gdy utworzysz podcisnienie strzykawka:

a) w pozycji ON leci z baku do gaznikow (przez rurke w kraniku)

B) w pozycji RES leci z baku do gaznikow

 

 

co do zestwow naprawczych larssona - lipa

co do kranikow - koreanska podrobka

 

co do zaworkow - to jest podstawa, kranik sobie poszukaj gdzies albo zreanimuj rozbierajac - tam jest taka membranka i zaworek, mozliwe, ze jakis syf go zablokowal. gorzej, jak masz uszkodzona membrane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

Mowicie' date=' ze na pozycji PRI jest przelot, a na ON normalnie.

Wszystko cacy, tylko... u mnie jest odwrotnie 8O.

Wlasnie siedze i slinie kranik. Tzn. krece nim w lewo i wprawo i dmucham we wszystkie dziury po przewodach paliwowych. I jedyna pozycja, przy ktorej da sie cokolwiek dmuchnac, jest pozycja [b']ON - tj wajcha w gorze... [/b]

 

Oj zbuhu zbyhu tylko cie lac po d... i patrzeć czy równo puchnie. Wajcha z górze to pozycja PRI a w dół to [ON]. Tyle było gadania na ten temat. Czy ty w ogóle nie zauważyłeś strzałki na dzwigience?? Dla potwierdzenia mojej wypowiedzi zamieszczam rysunek z instrukcji obsługi GS-a. pozycje.jpg W takim wypadku chyba nic nie jest uszkodzone poza zaworkami iglicowymi.

 

Pozdrawiam i mam nadzieje że problem rozwiązany bo trochę się nad nim nagłowiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Ok, to wyglada na to, ze przewody w kraniku byly podlaczone ok.

 

Natomiast sam kranik mam odwrotnie zmajstrowany, lub przykrecony do moto. Tu jest fotka. Slabo widac, ale w gorze mam NO, w prawo Res, na dole PRI.

http://republika.pl/zbyhu/kranik.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Ok, to wyglada na to, ze przewody w kraniku byly podlaczone ok.

 

Natomiast sam kranik mam odwrotnie zmajstrowany, lub przykrecony do moto. Tu jest fotka. Slabo widac, ale w gorze mam NO, w prawo Res, na dole PRI.

http://republika.pl/zbyhu/kranik.jpg

 

Pozdrawiam

 

Buhahahhahaa Zbyhu ale się uśmiałem. Kranik nie jest zmajstrowany tylko jak go ktoś przed tobą rozbierał to tą blaszkę zabezpieczającą co trzyma całą zawartość przed wypadnieciem założył odwrotnie. ;) A u góry masz napis NO a nie ON ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Master, wszystko cacy, ale ja juz rozbieralem ten kranik i sie tej blaszki nie da okrecic. Ona jest tak zmajstrowana, ze nie mozna. Calego zaworu tez nie mozna obrocic o 180 stopni.

 

No i przeciez napisalem, ze mam napisane NO, a nie ON, wiec nie wiem o co chodzi ;).

 

PGR: jeszcze nigdzie nie dzwonilem. Mam natomiast mozliwosc dostac nowy kranik do GSa, ale za 145zl...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ja niekumaty wiec mam durne pytanie. Że zaworek (kranik) zrypany i puścił na postoju paliwo do gaźników to qmam, że zaworek iglicowy w komorze pływakowej szlag trafił i przelewa - też qmam. Ale jaką drogą bęzyna dostała się do oleju?? przez uchylone zawory i pierścienie?? Paliwo stało w cylindrach? - jeśli tak to powinien być zalany i w ogóle nie odpalic...

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Master, wszystko cacy, ale ja juz rozbieralem ten kranik i sie tej blaszki nie da okrecic. Ona jest tak zmajstrowana, ze nie mozna. Calego zaworu tez nie mozna obrocic o 180 stopni.

 

No i przeciez napisalem, ze mam napisane NO, a nie ON, wiec nie wiem o co chodzi ;).

 

PGR: jeszcze nigdzie nie dzwonilem. Mam natomiast mozliwosc dostac nowy kranik do GSa, ale za 145zl...

 

Pozdrawiam

 

Zbyhu czy rozebrałeś aby napewno cały kranik?? Odkręciłeś tą pokrywkę od tyłu pod którą jest membrana i sciągnołeś tą blaszkę (która jest z przodu) na której są pozycje kranika?? Według mnie ten kranik poprostu jest źle złożony. U mnie w GS-ie w ogóle nie ma takiej pozycji kranika jaka jest u ciebe na zdjęciu. Rozbierz jeszcze raz ten kranik na czynniki pierwsze i kombinuj bo te 145 zł nie chodzi piechotą. Przy składaniu kieruj się tymi obrazkami które wkleiłem w temat bo tylko takie są możliwe pozycje kranika.

I tak na marginesie to nie jestem "Master" ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...