MłodyVFR Opublikowano 14 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 a jeszcze jedno pytanie: co to jest lancuch XW ringowy?? X ringowy to wiem, zamiast oringa o przekroju "O" jest o przekroju "X". ale XW?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 a jeszcze jedno pytanie: co to jest lancuch XW ringowy?? X ringowy to wiem' date=' zamiast oringa o przekroju "O" jest o przekroju "X". ale XW??[/quote']http://www.rk-excel.co.jp/english/tech6.htmWynika z tego ze xw ring charakteryzuje sie mniejszymi stratami mocy w ukladzie przeniesienia napedu. Do tego ze wzgledu na wiecej plaszczyzn uszczelnienia, pewnie zrobi troszke wiekszy przebieg.http://www.rk-excel.co.jp/english/tech1.htmPodobno jakiś czas temy RK wprowadziło nową technologię robienia ogniw - nie sa one "wycinane" za pośrednictwem prasy' date=' tylko laserem - podobno znacznie większa dokładność wykonania[/quote']Nie wiem jak jest z wykonywaniem ogniw, ale producent na swojej stronie chwali sie ze napis RK nie jest wybijany (co zmniejsza wytrzymalosc ogniwa) tylko robiony laserem . Mala rzecz, a jaki powod do dumy :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Ja bym montował RK w całości, nie spotkałem się ze złymi opiniami. Podobno jakiś czas temy RK wprowadziło nową technologię robienia ogniw - nie sa one "wycinane" za pośrednictwem prasy, tylko laserem - podobno znacznie większa dokładność wykonania. Pozdro, PawelPierwsza część tej wypowiedzi nie potrzebuje mojej rekomendacji bo tak powinniśmy robić czyli jeżeli mamy łańcuch bez końca to musimy taki założyć.Sprawa wycinania ogniw laserem jest raczej wybiegiem oszczędnościowym i obniża wytrzymałość ogniwa na zerwanie. Można to sprawdzić o ile wytrzymalsze będzie ogniwo wycięte na prasie od wypalonego laserem zakładając , że są wykonane z tego samego materiału.A może ktoś z forumowiczów opublikuje tabelę wytrzymałości poszczególnych typów łańcuchów? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 A może ktoś z forumowiczów opublikuje tabelę wytrzymałości poszczególnych typów łańcuchówPiotrze,te tabele dostepne sa na stronach internetowych producentow. Podana jest w nich wytrzymalosc na rozciaganie.http://www.rk-excel.co.jp/english/chaincatalogue.htmhttp://www.didchain.com/spec.htmlEDIT: Znalazlem jeszcze Iris'a http://www.iris-chains.com/Ing/CatalagoS.htmStrona Dyna Chain jest jeszcze w budowie :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 zajc ja znam takie tabele, mnie chodziło o forumowiczów aby zrozumieli fakt kupowania łańcucha odpowiedniego do mocy silnika a nie zawartości portfela bo później piszą bzdury o zerwanych łańcuchach i wadach różnych firm. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 zajc ja znam takie tabele' date=' mnie chodziło o forumowiczów aby zrozumieli fakt kupowania łańcucha odpowiedniego do mocy silnika a nie zawartości portfela bo później piszą bzdury o zerwanych łańcuchach i wadach różnych firm.[/quote'] Piotrze nie wiem czy w tym poście odnosisz sie do mojej wypowiedzi ale oba łańcuchy kupowałem posługując się katalogami producentów i w obu przypadkach kupiłem łańcuch dedykowany do SV650S. Niestety łańcuch serii 525 z RK pękł podczas ruszania (nawet niezbyt dynamicznego) po około 9000km od założenia. Uszkodzeniu (pęknięciu) uległa blaszka a nie zcięło sworznia. Wg mnie to dowód na marny materiał z jakiego był wykonany łańcuch. Może miałem pecha ale to doświadczenia mnie zniechęciło do RK raz na zawsze. PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Najlepiej przestać słuchać wsiowych legend. Do łańcuchów sa dodawane pięknę zakuwki' date=' które przy pomocy punktaka można pięknie zakuć. Ale przesądy są jak widac groźniejsze od zarazy.[/quote'] Dokładnie, przy dobrym skuciu łańcucha nie ma w ogóle problemu.Dla mnie to nie do przyjęcia aby wyciągać wahacz z moto aby łańcuch założyć :? DID, DID i jeszcze raz DID. To dla mnie firma, ktora mogę polecić. W VFR RC 24 przejechałem na tym łańcuchu prawie 14 tyś km i jeszcze daleko mu było do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Occult dobre skucie to nie znaczy mocne rozkucie, wystarczy zaklepać niedużym młotkiem pacnąć końcówkę z dwu stron aby sworzeń się nie wysunął.Znam przypadek przejechania 75.000 km. na łańcuchu DID ale kolo w Hamburgu miał zabudowany automat do smarowania łańcucha. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Mechanikiem jestem nędznym, ale na DID-zie ZZR-em zrobiłem 27 tys. km, więc najgorszy chyba nie był... W GSXR też mam DID-a, i przy tym pozostanę. Wydaje mi się, że trwałość łańcucha nie tylko od firmy zależy, ale i od tego jaki model kupijemy - czy na pewno jest przeznaczony do : a) obciążeń jakie przenosi w danej pojemności/mocy motocykla;B) stylu jazdy jaki preferujemy - np. podnoszenie na gumę, pewnie nie pomaga wydłużyć żywotności i wymaga ciut mocniejszego łańcucha Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 14 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 oba lancuchy, ktore rozwazam do kupna, zostaly dobrane z katalogow jako zalecane przez producenta. zgadza mi sie to samo w manualu (prawie, bo kiedys nie bylo x-ringow i zalecany jest o-ringowy)Znam przypadek przejechania 75.000 km. na łańcuchu DID ale kolo w Hamburgu miał zabudowany automat do smarowania łańcucha.zeby bylo ciekawiej koles dokonal tego na vfr :(:( http://www.vfr-oc.de/aktuell/aktuel.htm - pod koniec strony chyba sie zdecydowalem :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Occult Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 chyba sie zdecydowalem ;) Rozumiem, że DID ;)Mój znajomy jest generalnym importerem DID'a na Polskę. W razie czego jak będziecie chcieli łańcuch myślę, że mogę załatwić coś taniej. Nie wiem jaka będzie różnica w cenie... ale zawsze to coś. Młody, z tego co wiem to powinieneś założyć łańcuch 50VM-112 lub 50V-112. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Wracając do metody produkcji łańcuchów - nie wiem czy wycinają laserowo z oszczeności i jak ma się to do wytrzymałości. W materiałach na ten temat podkreśliali tylko znacznie większą dokładność (były nawet dwie fotki krawędzi materiału pod znacznym powiekszeniem). POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 15 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Rozumiem' date=' że DID ...Młody, z tego co wiem to powinieneś założyć łańcuch 50VM-112 lub 50V-112.[/quote'] dokladnie, DID 50VM, dzieki wszystkim za dyskusje. sami wiecie - 500 zeta piechota nie chodzi... i jeszcze zebatki ze 100... ale kasa jest i lepiej jest 100 razy przemyslec niz raz zalowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.