Idaho Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Kolega bart_b ostatnio zadaje bardzo filozoficzne pytania... a te czasami są bez sensu, jak właśnie ta rozmowa na temat jakiej firmy oleje są lepsze. Rozmowa przypomina troche rozprawianie ślepych od urodzenia na temat kolorów. Mam do ciebie pytanie...na jakiej podstawie twierdzisz że oleje quaker są najlepsze do samochodów :lol:, w jaki sposób dokonałeś porównania? Rozebrałeś cały silnik przed wymianą, pomierzyłeś zużycie wszystkich elementów, zalałeś i po 100 tyś dokonaleś ponownego pomiaru? Kupa śmiechu... Tak jak napisał Wicher, lejemy to co się nam dobrze kojarzy i jest tanie, a nie to co jest najlepsze. Fakt jest taki, że nawet lotos spełnia światowe normy. Zamiast zadawać głupie pytania, to przejrzyj lepiej archiwum, tam jest sporo na temat olejów. Ponadto lepkośc olejów wg. SAE podaje ci tylko ich lepkość w temp. otoczenia, a Ty uznajesz ją za główny wyznacznik doboru oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Dla mnie number 1 to Motul' date=' lałem i leje go nadal. Znajomi kiedyś lali Quaker State ale jest kiepski' date=' zresztą do samochodów też go nie polecam.[/quote''] no to sie nie zgodze zupełnie. Co do motocykli to jeszcze nie wiem ale jesli chodzi o samochody to quaker to najlepszy olej z jakim miałem do czynienia. leje go od dłuzszego czasu i oleje mobila i castrola moga sie schowac. jestem swiadom w 100% tego co mowie. poza tym jako jedyna marka spełnia wszystkie swiatowe normy w kwestii jakosci oleju. druga pod tym wzgledem jest marka mobil. no to ja też się nie zgodzę.. dwójka moich znajomych po laniu Quakera do samochodu miała problemu z silnikiem, zresztą sam lałem w swoim katamaranie i uszczelka na początek mi padła, zaznaczam że zarówno ja, jak i znajomi nie zmieniali gęstości lali 10w40. A sklep w którym go sprzedawali wycofał go twierdząc że były skargii. To moje doświadczenia z tą marką, z drugiej strony to dziwne bo cała armia amerykańska stosuje ten olej i nie mają problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 uszczelka padla po zmianie oleju na innej firmy,dobre dobre tego jeszcze nie slyszalem,moze po prostu skonczyl sie jej zywot albo za mocno w pi*zde dales,olej ma byc klasy zalecanej przez producenta i przeznaczony do motocykli takie jest moje zdanienp wsk zalecala lux 10 i taki lalem :( a teraz wlalem motula bo koles sie uparl ze najlepszy jest ,ale nastepny bedzie mobil bo akurat mam znizke,przeciez za 6000 km i tak go wyleje :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angel Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 A ma ktos jakies doswiadczenia (podkreslam:doswiadczenia a nie zaslyszane plotki) z pelni syntetycznym olejem Valvoline SynPower 4T 10W40??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 14 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 spoko panowie lejmy co popadnie!!! przeciez to wszystko olej. Ale skoro sznowni koledzy twierdza ze nie ma sensu rozmowa na temat olejów to bardzo przepraszam. poza tym słyszałem ze formu jest do dyskusji a nie do odsyłania ze wszystkim do archiwum ale uznacie pewnie ze znow piepsze głupoty. To moze napiszecie ksiazke i ja wydacie jako jedyny i niepodwazalny super poradnik? no bo skoro pytanie o doświadczenia zwiazane z olejami jest bez sensu i beznadziejne to bardzo przepraszam. to moze zapytam (jesli wolno oczywiscie) o czym tu sie q**a rozmawia jak o wydechach i olejach nie jest stosownym? Pozdrawiam i zycze udanych dyskusji. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 tutaj jest specyficzny klimat na tym forum,poprostu zawsze sie moze komus twoj post nie spodobac i ci to napisze,nie obrazaj sie tylko :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 14 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 tutaj jest specyficzny klimat na tym forum' date='poprostu zawsze sie moze komus twoj post nie spodobac i ci to napisze,nie obrazaj sie tylko :([/quote'] ludzie pytaja o rozne rzeczy i nie widze powodu dla ktorego kolesie ktorzy nie maja nic do powiedzenia w temacie wala texty pt. "bez sensu temat" i takie tam. nie pasuje mi post to sie nie wypowiadam. dla jednych to bzdura a dla drugich temat do dyskusji. nie kazdy ma wiedze absolutna tak jak tu co poniektorzy. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Wiesz co, generalnie rzecz biorąc to temat był już poruszany wielokrotnie. Chodzi też w pewnym sensie o to, żeby nie zaśmiecać bazy tymi samymi lub podobnymi tematami. Widać, że nie przeglądałeś archiwum, bo gdybyś przeglądał je dokładnie, to nie zakładałbyś tego tematu, bo pewne rzeczy na tym forum są hmm oczywiste :( Było już o teście długodystansowym oleju samochodowego LOTOS w silniku motocyklowym. Było tez o oleju samochodowym MOBIL 1 w silniku motocykla. Taki test robił Adam Medyna, który jakby nie było jest autorytetem w tej materii.Było o lepkościach, klasach jakościowych i światowych normach itp; itd Nawet w tym topicu nie wypowiada się Piotr Dudek, który o olejach może Ci w sumie powiedzieć więcej niż rafineria. Skrobnął też coś Idaho, ale nie za wiele, bo i po co skoro niemal wszyscy wiedzą o co chodzi :( Zapewne sporo informacji udzieliłby Pipcyk, Michał, Ryży Koń, Jannikiel i inni, ale jeżeli wiadomo o co chodzi, to po co się powtarzać :(Jak widzisz, najwybitniejsi eksperci na tym forum nie zabierają specjalnie głosu, a jest takich tutaj wielu :( Chodzi też o to,że olej to śłiski temat i zaraz tworzą się konflikty i zażarte dyskusje, które często prowadzą do nikąd ;) Także postaraj się uspokoić i nie denerwować :( Oczywiście polecam archiwum :lol: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 14 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Wrzućcie luz. Każda dyskusja jest pouczająca, wyłączając te w styly "hehehe" lub "ojjjojj".Ja tam chętnie poczytam o markach oleju silnikowego. Ot choćby po to by może w serwisie zamiast Motula czy Castrola zacząć lać coś innego :(pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 14 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Mam do ciebie pytanie...na jakiej podstawie twierdzisz że oleje quaker są najlepsze do samochodów :lol:' date=' w jaki sposób dokonałeś porównania? Rozebrałeś cały silnik przed wymianą, pomierzyłeś zużycie wszystkich elementów, zalałeś i po 100 tyś dokonaleś ponownego pomiaru? Kupa śmiechu... Tak jak napisał Wicher, lejemy to co się nam dobrze kojarzy i jest tanie, a nie to co jest najlepsze. Fakt jest taki, że nawet lotos spełnia światowe normy. Zamiast zadawać głupie pytania, to przejrzyj lepiej archiwum, tam jest sporo na temat olejów. Ponadto lepkośc olejów wg. SAE podaje ci tylko ich lepkość w temp. otoczenia, a Ty uznajesz ją za główny wyznacznik doboru oleju?[/quote'] min na podstawie stanu podzespołów po pewnych przebiegach i nie ma potrzeby robic przebiegu 100tys. wystarczy znacznie mniej. poza tym nie wiem czy wzioles pod uwage zachowanie danego oleju pod wplywem temp. niektore w pewnym momencie maja mozliwosci smarne na poziomie wody, a jesli uwazasz ze lotos smaruje identycznie jak quaker to zdrowka zycze - oczywiscie silnikom ktore robisz. co do lepkosci to jest to wazny element doboru. przykład? bardzo prosze. zalej np. LANCERA EVO VIII olejem 15W40 albo MALUCHA 0W30 i wtedy zobaczymy efekty. wg. twojej teorii nic sie nie stanie,bo co to ma za znaczenie,olej to olej, nie. co do qakera to nie wiem czy widziałes jakies testu olejów np. ich higroskopijność. moze tez nie wazne? a ropa z jakiej sa produkowane? też pewnie nie istotne. nie wiem czy masz pojecie na temat rożnicy pomiedzy ropą z pensylwanii a np jakaś inna? ja wiem tez bez znaczenia. klasa czystości w/w i takie tam z Twojego punktu widzenia nie istitne rzeczy. Spojz na wyglad np. denka tłoka, zaworów po stosowaniu np. aquilli i qakera. ja porównałem dwa identyczne silniki po stosowaniu w/w olejów i moge sie wypowiedziec na ten temat. nie mam zdjec do wgladu, ale wiem co widziałem. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 No to słuchamy, co nam powiesz na temat stosowania olejów różnych producentów i ich wpływie na stan podzespołów silnika itd. Czekamy na opinie i wrażenia. Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Niedokladnie czytasz, bart. Nikt nie powiedzial ze nie ma znaczenia klasa lepkosciowa, czy jakosciowa !!! Chodzilo tylko o to, ze jezeli oleje spelniaja normy dotyczace uzywania ich w danym silniku, to traci na znaceniu fakt jakiej firmy olej uzyjemy. Tutaj ma juz znaczenie przywiazanie i zaufanie do danej marki. Ciekawe czemu nikt nie leje synthethica z Orlenu- pomimo normy jakosciowej SJ bodajze? Bo nikt nie ma zaufania do tej marki, a olej spelnia wysokie normy jakosciowe i watpie aby byl szkodliwy dla silnika :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 14 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 No wlasnie to był cel czy tam sens (lub jego brak) tego tematu. Normy normami a rzeczywistość to zupełnie inna kwestia. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 14 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Czyli uważasz,że jak olej spełnia wszystkie normy i wymagania producentów, to jest to tylko tak na papierku ?? Że ten olej jest dopuszczony do sprzedaży ot tak sobie ?? Nalali do butelki kujawskiego, zmieszali z jakimś nędznym olejem i sprzedają??Żadnych badan laboratoryjnych i testów?? To po co te normy ?? Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 15 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2005 Pomiar poniżej 100 tyś km jest bezsensu! Zresztą co będziesz mierzyć, krzywki wałka rozrządu, czy zmiany ciśnienia oleju? A co jeśli powłoka naweglana krzywek zjechała się na poprzednim oleju i już podczas zmiany na testowany będzie skrajnie zużyta, no bo chyba widzialeś juz chyba na oczy wykres zuzyciaelementow w funkcji czasu? Wszystkie testy porównawcze wykonuje się na sporych dystansach, do tego należy jeszcze doliczyć możliwośc wady materiału i inne elementy. co do lepkosci to jest to wazny element doboru. przykład? bardzo prosze. zalej np. LANCERA EVO VIII olejem 15W40 albo MALUCHA 0W30 i wtedy zobaczymy efekty. wg. twojej teorii nic sie nie stanie,bo co to ma za znaczenie,olej to olej, nie. Co się stanie z maluszkiem? Jeśli jest w dobrym stanie to niewiele.... a jeśli jeżdzil na totalnym syfie jak większoś to mamy płukanko i wytwornice dymu, Twój Lancer prawdopodobnie będzie miał tendencje do postukiwania hydraulicznyi popychaczami w trakcie nagrzewania silnika (co doprowadzi do ich uszkodzenia po pewnymczsie), z racji zbyt dużej gęstości oleju... Zresztą przytoczony przez ciebie przykład nie ma sensu, gdyż niemożesz porownywać dwóch różnych olejów! Syntetyka do ekstremalnie niskich temp z minerałem? To tak jak porównać Lancera z Maluchem! Ponadto lepkośc olejów wg. SAE podaje ci tylko ich lepkość w temp. otoczenia, a Ty uznajesz ją za główny wyznacznik doboru oleju?Pokaż mi gdzie twierdze że jest ona nie ważna??? Ja właścnie zaznaczylem, że nie chodzi tylko o samą specyfikacje SAE, ktorą ty przyjęłeś za główne kryterium. Jeśli tak bardzo chcesz prównywać denka tłoków, to musisz porównywać oleje o prawie takich samych specyfikacjach! Wtedy możesz zobaczyć czy producenci dotrzymują słowa z jakościa produktu(zreszta tutaj tez wiele zalezy od stanu silnika, czestosci przegoadow, poprawnosci pracy silnika).Jeśli chcesz porownywać oleje, to zamiast patrzeć tylko na klasyfikacje SAE popatrz także na API i co najważniejsze na wskaźnik lepkości oleju (który wskazuje ci zmiany lepksci oleju w funkcji temp.), temp płyniecia oraz bardzo ważną liczbę TBN określającą ilośc substancji myjących i neutralizujacych kwasy i zasady w silniku! Na podstawie takich parametrów jesteś juz w stanie dokonać wyboru. Ponadto zwróć jeszcze uwage nie na dane podawane jakie powinny być ale ile mają przeciętnie, bo dobrzy producenci podaja cos takiego:)...np. Lotos ;) Jeśli chodzi o oleje lotos, to bardzo je chwale. Moje bmw 316 do tej pory jeżdzilo na shellu syntetyku 0w40,na liczniku ma 208 kkm. Jakieś 8 tyś km temu zalałem Lotosa syntetyka 5w40. Skutek? Chodzi tak samo....ale jak już mówiłem to stwierdze dopiero po dużym przebiegu...a tak nawiasem to ten olej ma aprobate BMW:), a wiesz ile taki atest kosztuje? Zajebiscie dużo!!! Forum dyskusyjne? Tak od tego tu jesteśmy, ale wiele osób, nie tylko mnie denerwuje totalny brak poszanowania dla tego co zostało tutaj napisane w przeszlosci... i to nawet nie tak dawno bo z 2 miesiące temu. W archiwum jest bardzo dużo na temat oleju, są tam dyskusje w których roztrząsaliśmy drobiazgowo wszystkie parametry oleju! Gdybyś przeczytał tamte dyskusje, jak zreszta ci polecano, to nie zadawal byś takich pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.