Nitomen Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Kawy nie sa zle kazde moto ma wady i zalety sa rowniez wersje zabudowane jak DR RS wabia sie 'Tengai' lepeiej spisuja sie na trasie co do 2 garaowych za 9 tys napewno nie kupisz nic w co nie cza by wlozyc ze 3 tys :/ a myslales o DR BIG 800 piekne moto jedyna wada ze tlok kosztuje 1500 zl :/ chora cena :) i ze pali ok 10 a za 9 tys kupisz cos z poczatku lat 90 ale ogolnie sa to trwale maszyny o dr big pogadaj z Ryzym (moderator z tego forum) on ma lub mial takowego Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Jeszcze dopytam o chłodzeniu wodą. Ogólnie takie sprzęty są znacznie droższe od chłodzonych powietrzem (prócz KLR). Czy to oznacza, że są lepsze i ludzie się ich nie pozbywają, czy to wyłącznie kwestia mody lub ceny nowego (producent kasował za pompę wody i chłodnicę)? ... ja podobnie jak kolega KML polecam XL :lol: - a co do chłodzenia powietrzem - to w Hondzie jak i XT (nie znam DR-ek ani Kaw) - olej silnikowy dodatkowo schładza się w zbiorniczku umieszczonym w główce ramy. Suzuki też jest znane z udanego stosowania w wielu modelach chłodzenia powietrzno-olejowego - co w przypadku enduro ma swoje zalety (niższa waga, brak możliwości uszkodzenia chłodnicy w czasie gleby itd...) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gossy Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Jeśli jeszcze ktoś podzieli się uwagami - szczególnie krytycznymi - z własnego doświadczenia to mi pomoże w woborze. A może znajdą się zwolennicy wersji 2-cylindrowych i przekonają mnie, ze nie mam racji szukając singla. WitamUwazam, ze dysponujac taka kwota mozna spokojnie wybierac w 2-cylindrowcach chlodzonych ciecza. Moje propozycje:- Honda Tranalp XL 600V (rocznik okolo 89-93)- Honda Arica Twin XRV 750 (RD04 - rocznik 90) :) - Yamaha Super Tenere XTZ 750 (roczniki 89-92)Powyzsze sprzety maja opinie niezawodnych turystykow, nie do zajezdzenia.Duzo opinii na Forum. Moj faworyt w singlach to Suzuki DR 800 Big - zajebista praca silnika, mocny i niezawodny (tutaj sa rozne opinie).Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 co jak co ale Africy to on nie kupi za 9 tys chyba ze 650 XTZ moze moze ale jesli masz ogranoczone fundusze lepiej singla brac bo tanszy w ekploatacji Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 jak chcesz docierać maszyne w terenie to niepolecam sprzętów chłodzonych cieczą (to moje zdanie) po ilości wywrotek śmiem twierdzić że obudowy chłodnic w kawie musiałbym zmieniać ze 3 razy na sezon co do żywotności dr to ja dopiero swoją zrobiłem 15000tyś i jak narazie to tylko opony zmieniam i olej 2 x :lol: a i w dr silnik oprócz chłodzenia powietrzem to jeszcze dochodzi chłodzenie olejem co do stuków to owszem są ale wydaje mi sie że słyszałem te same dźwięki w xt więc może to norma w singlach 4t :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 co do kawy to widzialem goscia katajacego klr 600 w terenie owszem chlodnica byla zdeka porysowana ale nic sie nie dzialo a gosc ostro katal sprzeta w terenie i wywrotki zaliczal dosc czesto zobacz to :http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=44258135http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43236126 wynalazek :)http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M18904 okazyjna cena ciekawe czy nie padakahttp://moto.allegro.pl/show_item.php?item=43736888 i kilka transalpow do 9 znajdziesz na allego Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 9 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2005 gossy napisał:Witam Uwazam, ze dysponujac taka kwota mozna spokojnie wybierac w 2-cylindrowcach chlodzonych ciecza. Moje propozycje: - Honda Tranalp XL 600V (rocznik okolo 89-93) - Honda Arica Twin XRV 750 (RD04 - rocznik 90) - Yamaha Super Tenere XTZ 750 (roczniki 89-92) Powyzsze sprzety maja opinie niezawodnych turystykow, nie do zajezdzenia. Duzo opinii na Forum. No tak na traskę owszem ale w terenie tymi motocyklami nie poszaleje, wadą jest ich masa a za 9 tyś. w dobrym stanie z tych modeli raczej nic nie znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 ...a myslales o DR BIG 800 piekne moto jedyna wada ze tlok kosztuje 1500 zl :/ chora cena :D i ze pali ok 10 a za 9 tys kupisz cos z poczatku lat 90 ale ogolnie sa to trwale maszyny o dr big pogadaj z Ryzym (moderator z tego forum) on ma lub mial takowego To wcześniej była moja maszyna :D tłok kosztuje (oryginalny) koło 200 euro czyli 800 pln (w Niemczech ofkors), ale starcza spokojnie na 60-70 tys km, pali w trasie ok. 7 -7.5 przy jezdzie mającej mało wspólnego z ekonomią 140-160 jak na enduro to nieźle, w mieście średnio 7.5, jest to sprzęt typowo dla twardzieli :D głównie z uwagi na masę i charakter silnika (cholernie nerwowy), poza tym nigdy nie jezdziłem czyms co by się tak wspaniale i jakby intuicyjnie wpisywało w zakręty, nawet agrafki robiło się prawie leżąc na asfalcie przy 50-60 :D:):Dale jakbym miał wybierać uniwersalne enduro to poszedłbym w DR650 - dlaczego:- moc prawie taka sama (i można podciągnąć spokojnie do 50 KM- są zestawy Dyno-Jeta)-dynamiczny silnik- masa mniejsza o 60Kg niż w DR800- mniej pali (jeden gaźnik)- pewnie można w terenie zajechać dalej niż DR800 pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Podpisuje się obiema rekami pod porzednim postem - miałem chrapke na BIGa ale na szczęście go nie kupiłem - 240kg w terenie to porażka - no i przy podobnych osiągach wiecej pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 ale ten wyglad DR BIG 800 mi sie cholernie podoba:D:D kiedys sobie takowego kupie ponoc zawiecha miodzio nawet progow zwalniajacych nie czuc :D fakt ze w teren za ciezki :roll: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 14 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2005 Wielkie dzieki za opinie. Wiedzialem, ze forum to prawie jak encyklopedia.Mam teraz mniej-więcej wyrobione zdanie. DR800 Big to raczej nie wchodzi w gre, bo w teren przy tej masie to się z moimi 70 kg zamęczę. Do tego zużycie paliwa i łańcuch napędowy starczający na 10 tys km. Za to podpaliłem się już definitywnie na singla.Przejrzałem też aukcje z podesłanych linków i faktycznie Transalpy są piękne i w nie najgorszej cenie. Tylko niestety strach i kolejna kase na dołożenie do remontu.Poszukam co się trafi, bo widzę, że jednocylindrowce okolo 600 cm3 maja swoich zwolennikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Twoje wymagania pasują jak ulał do Yamahy XTZ660 Tenere. Silnik 1 cylindrowy, 5 zaworów regulowanych śrubami, olej wymieniasz co 6 tyś, pozostałe czynności serwisowe co 12 tyś. Części akcesoryjna Meiwa w miarę tanie. Srandardowo wyposażony w duży bagażnik z zaczepami, mój ma jeszcze 3 kufry H&B. Spokojna jazda to 3,8 l /100 km (gaźnik z podciśnieniową drugą dyszą). Silniki 5-zaworowe Yamahy są znane z "niezniszczalności", mnie w serwisie powiedzieli że po 50 tyś można zajrzeć do silnika, tylko tam nic ciekawego nie ma, same tryby. Trochę teraz pojawiło sie uzywanych z Niemiec, bo wcześniej to nawet instrukcję musiałem ściągać z zagranicy. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2005 Witam, ja mam podobny problem z wyborem (Podobna kasa i potrzeby), stąd gdybyś mógł zdradzić co kupiłeś(gdzie i za ile) lub co masz już na oku.Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Tak - dałem się przekonać! Chcę Yamahę XTZ 660 Tenere. Tylko gdzie to kupić i za ile? Ktoś zna człowieka który jest 100% zaufany i sprowadza takie sprzęty? Będę wdzięczny za kontakt, bo to właśnie jest motocykl, który chciałbym mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrymek Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 I ja podobnie wybrałem. Wczoraj oglądałem taką jedną, a jutro jadę ją kupić. Mam nadzieję, że długo i dobrze mi posłuży. A tak nawiasem Hun 660 mógłbyś mi podesłać kopię tej instrukcji lub gdzie taką zdobyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.