wieczny student Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 witajcie! tak troche szukałem czegoś na ten temat ale nie udało mi się tu znależć dokładnej odpowiedzi... jesli jednak powtarzam temat, to przepraszam. otóż sprawa dotyczy tłoków jakie mam w uralu. są to tłoki maluchowe, w cylindrach są tuleje. tak się złożyło ze jescze na oczy nie widziałem ruskich tłoków, które seryjnie były w uralach (te z czterema piersćieniami), ale widziałem maluchowe. i te maluchowe mają tzw offset (sworzeń jest wyniesiony chyba 2mm z osi tłoka, z powodu rozkładu sił w pracującym silniku). słycszłem ze offset to wymysł inżynierów sprzed 20 lat, a mój motor ma 35. więc pytanie:czy ruskie tłoki mają offset? czy offset występuje jedynie w silnikach rzędowych? czy offsetowe tłoki w silniku przeciwsobnym szkodzą czy pomagają? pan Kędziera powiedział ze szkodzą i to bardzo. Pasują te z imprezy, ale hm... no powiedzmy ze przyjąłem to jako dowcip ;-). dodam ze motor na maluchowych tłokach ma juz około 19 tys km. jeśli temat juz był i macie do niego link gdzies pod ręką, to bede wdzięczny i nie zawracam głowy. z pozdrowieniami, Michał B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 No co jest? Nikt nie montował silnika Imprezy do Urala? Ewentualnie tłoki z Hamera przycięte piłką. Weterani drodzy, wspomóżcie radą... Trząśnijcie rozumami mechanicy! Do broni! Do broni! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 26 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 dzięx em ;) obecnie nie stać mnie nawet na powypadkową impreze z dobrym silnikiem... a hamera to ja zawsze w koszu woże :lol: inaczej tylnej ośki bym nie wyjął ;) . ale na serio: pytanie jest głupie, czy nikt na ogólnopolskim forum motocyklowym nie jest w stanie na nie odpowiedzieć (w co wątpie z dnia na dzień coraz mocniej) :?: . nawiązując jeszcze do pana Kędziery, według jego danych tłoki z offsetem potrafią zachetać cylindry po 2tys km... co niebardzo pokrywa się z 19tysiącami obecnie... tiger, tiger!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 OT: b. fajne fotki; lubie patrzec jak motocykl jest odbudowywany od podstaw; masz moze wiecej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 gdzies na dysku powinienem mieć... wybrałem tylko te najciekawsze zeby galeria była dość zwarta, łatwa do przbrnięcia (dla mneij ciekawych), lecz pomimo to możliwie najbardziej przekrojowa. nie ma efektu końcowego(moto na ostatnim foto ma rozbebeszoną lampe, nie ma filtru powietrza itd). a teraz ural jest cały w błocie z pogoni za lisem w białobrzegach :-) mało reprezentatywny... jak znajde to moge na mejla ci wysłać, jeśli reflektujesz ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL-13 Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Czesc. Nie wiem czy Urale ale połowa Emem jezdzi chyba na takich tlokach.W mojej Emce mam tloki Poloneza a kumpel Malucha.Na tych tlokach tez zrobiłem ponad 15 000.Mam orginalne tloki Emki nie przyglądałem się im dokładnie ale mam wrażenie jakby sworzen był przesunięty.Orginalne tłoki ,dłuższe i z pierścieniem olejowym na dole są lepsze do silnika starszej konstrukcij ,wolnoobrotowego ( dotyczy to Emy ale chyba też Twojego Urala).Spytaj może na Redmotorz. http://www.redmotorz.studioo.pl/forum/index.php Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 spakuj i wysylaj; lubie ruski; chcialbym kiedys miec taki sprzet, ale moja wiedza i umiejetnosci techniczne nie pozwalają na to na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Przesuniecie osi sworznia pomaga wyrównać siły działające na płaszcz tłoka.I spotyka się je w silnikach rzędowych , bokserach, w jednocylindrowych także ;)W ruskich sprzętach także jest przesunięcie sworznia ( jestem pewny co do Dnieprów i Urali ) po to właśnie sa znaki na tłokach aby je w jednoznaczny sposób zamontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 pipcyk: no to chyba nie ma co polemizować wiecej ;-). wiem, ze to przesunięcie wymusza rozkład sił, ale jakoś mi się uroiło ze boxer to przypadek silnika wyrównoważonego lepiej niż rzedówka... choc zapewne jest, ale co innego o tym świadczy... przekoszenie być musi. ale swoją drogą profesor doktor blablabla na warszawskiej politechnice (Samochody i Maszysny Robocze) z instytutu silników spalinowych uznał ze nie powinienem miec offsetu bo to wynalazek ostatnich 20 lat... ale skoro mówisz ze urale i dniepry tak mają seryjnie, to ja jemu nie wierze :-D. dzięki!! Yogi: postaram sie w niedalekiej, parodniowej przyszłości wyslać fotki. pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 super - czekam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Być może cos się zmieniło, przy bardzo krótkich płaszczach tłoków mogło się cos zmienić.Obadam temat.W każdym razie przesuniecie w dnieperkach i innych konstrukcjach jest potrzebne ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 2 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2005 dzieki za fotki - to jest to co chciałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 6 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2005 Tak właśnie, przesunięcie osi sworznia tłoka polepsza rozkład sił gazowych (wypadkowych).ten offset nie jest jakiś zły. Gadałem ze swoimi doktorkami i powiedzieli że jest o.k.Uważam, że może być stosowany. Jak widzisz ludzie jeżdzą z nim i nienarzekają. Tylko musisz tłoki dobrze zakładać, bo niezałożenie w sposób poprawny doprowadzi do szybszego zużycia wału - zły rozkład sił, poprostu. Silniki o ukł. przeciwsobnym są o wiele lepiej wyważone niż rzędówki. Taka ciekawostka. Wiesz, że 6cylindrowa rzędówka może o tako bez większych wibracji pracować bez koła zamachowego? Z resztą będzie troche gorzej. Kłania się Wydział Mechaniczny (WME) Wojskowej Akademii Technicznej, hej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 7 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Pozdrawiam ;-)!! co do tłoków (orginalnych) to niedługo(mam awizo na poczte) powinienem otrzymać prawdziwy, ruski, uralowy, czteropierścieniowy tłok i wszystko stanie się jasne. jak tylko bede wiedział cosik więcej to podzielę się informacjami. się namieszało... a o rzędowych szóstkach słyszałem... zresztą wystarczy otworzyć maskę jakiejś betki i dodawać gazu - silnik zachowuje się o wiele spokojniej niż np nerwowe r4. ale i tak jakoś załapałem bakcyja na boksery ;-). tylko szkoda ze mój ural jeszcze nie brzmi jak imprezka :) <jakieś 2h później>ok, właśnie w moje ręce wpadł ten wyczekiwany tłok. czekał na mnie w paczce na poczcie. i ciekawostka...hm... pierwsze co sobie pomyślałem po rozpakowaniu: WTF?!?!?!... jest ruski, jest czteropierścieniowy i miał być od urala (i chyba jest) i patrzcie:http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p....php?pic_id=198http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p....php?pic_id=197http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p....php?pic_id=196http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p....php?pic_id=195 sprawdzałem suwmiarką (na tyle dokładnie jak to było możliwe) i sworzeń jest w samym środeczku... 8O :eek2: :?: . nie wiem z którego roku jest ten twór. Pipcyk, o co tu biega?? czy tak wyglądają tłoki uralowe?? nie widze sensu w drążeniu dalej tego tematu, bo i tak bede pewnie jeździł na tłokach z offsetem(tak jak wielu innych widze), ale ja już nie wiem o co biega... jak to jest?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 troche za pozno, ale moze innym sie przyda :roll: poki co na polskim rynku najlepsze tloki do dniepra czy urala czy junaka produkowane sa przez firme ALMOT, naprawde super tloki maja....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.