Skocz do zawartości

Władca Pierścieni


l3ft
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bry

Zmuszony jestm wymienic pierścienie "olejowe" w mojej padaczce i zwracam sie z takowym zapytaniem do braci motocyklowej: lepiej dorobić czy dopasować od innego motocykla/samochodu? jakem Polak przecież nie kupie nowych-oryginalnych :D cza cos czasami zakombinowac nie? Nieee no tak szczerze to jak uslyszalem cenę kompletu na jeden garnek to mię kolana zmiękły :P, sądzę że Wam też by sie słabo zrobiło...

Jesli ktos ma doswiadczenia z dorabianymi/dobieranymi pierscieniami to prosze o podpowiedzi. Thx z góry.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek nie denerwuj się, poporstu tak to już w Polsce wygląda. Nasłuchał się chłopak jak, to cudownie chodzą sprzęty z dorabianymi pierścieniami, no i fakt chodzą jak nowe, tylko zazwyczja bardzo krutko- i właśnie ta część wypowiedzi prawdopodobnie ci umknęła.

 

Moja rada. To aby zakupić oryginalne pierścienie. Kolega w zeszłym roku dorabial pierścienie do cb400, zrobili to całkiem ładnie, ale i tak miały za dużą średnice i na zamku trzeba było je zlifowac (a co za tym idzie prawdopodobnie zaduży nacisk wywierany na sciankę cylindra). Kumpel zadużo się sprzętem nie najeździł (miał też szlif wału i dorabiane panewki), a dlatego się nie najeździł, gdyż zaczęła zapalać mu się kontrolka ciśnienia oleju! Nie przez zrypane panewki, tylko przez zje*ane zaworki iglicowe i paliwo o oleju. Wstawił sprzęta do garażu i teraz chce go spylić:D. Buc... co tu wiele gadać.

 

Ps. Dla jasności, to nie ja namawialem kolege to takich napraw!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ok nasłuchałem się po ludziach i dlatego pytam teraz na forum...no ale profilaktyczna zj*bka musi być.

Idaho piszesz, że pierścienie były za duże i naciskały zbyt mocno na ściankę cylindra a jeśli dorobione pierścienie będą dokładnie tych samych wymiarów jak oryginały? Co w nich może być nie tak? materiał kiepski? Ja zdaję sobie sprawę, że to bardzo ważna część w motocyklu i że oryginały są w znacznej większości lepsze...tego nie musicie mi tłumaczyć.

P.S. i na przyszłośc Panie Piotrek wystarczy napisać - "odradzam" lub "szkoda Twojego czasu i pieniędzy" etc.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorabiane pierścienie, to przerabiane pierścienie orginalne z czegoś o podobnej pojmności. Niewiele zakładów dysponuje odpowiednim sprzętem aby nadać im odpowiednią strukturę, lub choćby pokryć je chromem technicznym.

 

PS. Pierścienie nigdy nie będą mialy takich samych wymiarów jak oryginalne, a tak nawiasem mówiąc to typów pierścieni mamy całą masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie denerwuję, w moim życiu spotykałem już wiele dziwnych przeróbek.

Jak nie było mnie stać na zakup nowego czy nawet używanego motocykla mimo ciężkiej pracy na kopalni pod ziemią to go sobie sam zbudowałem.

Potem przez wiele lat zastanawiałem się jak można było jezdzić motocyklem z prędkościami ok. 160 mającym drogę hamowania podobną do pospiesznego na Koluszki.

Takie to były czasy.

Można za nieduże pieniądze kupić z rozbitka cylindry z pierścieniami na tłokach i wymienić cały zestaw.

Dużo kawuś naprawiałem i chyba raz spotkałem się z pierścieniami mniejszymi od otworu cylindra, załatwiłem używki i okazało się że ku**y nie pasują na tłoki bo jakiś oszołom przetoczył rowki i założył samochodowe pierścienie.

Prawdę mówiąc nie mam nic do zakładania pierścieni samochodowych pod jednym warunkiem, że będą z silnika o podobnym współczynniku mocy do pojemności i obroty maksymalne tego silnika będą też podobne.

Pozatym tego typu zabiegi przypominają mi próby wycierania szkłem dupy - też można ale chyba lepiej papierem z rolki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o to chodziło. Piotr co z tym motocyklem z pierscieniami samochodowymi sie stalo? na szrot czy jeżdzi? Moje pierścienie jak przymierzyłem je "na sucho" bez tłoków to same wpadły w cylindry... jakbym nie musial to bym nie kombinowal ale: na oryginaly mnie nie stac, rozbitka szukam juz baaardzo dlugo i ostatnio udalo mi sie znalesc na ebaju silnik z 82 za 300 ojro (z tym że w Munchen)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale za trzysta euro to masz komplet oryginalnych pierscionków.. :D

...a pisałeś' date=' że kasy nie masz.... :P[/quote']

taaa ale nie napisalem tez ze kupilem ten silnik :? a co do kompletu oryginalnych pierscionkow to skad mam wiedziec w jakim sa stanie? ... gdyby to bylo blizej np. berlin to odrazu bym smignął i obejrzał...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Poznania do Brelina nie jest daleko.

Dam Ci adres i kupisz cylindry z tłokami za nieduże pieniądze.

Można także zastosować tłoki ze starego Z750 ale tylko kompletne go pierścionki mają inne wymiary za to dłużej żyją.

Technologia produkcji pierścieni do japsów jest kosmiczna i nie mieści się w pale wykładowcom naszych uczelni technicznych , to co powiesz o jakimś dorabianiu?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również odradzam. Z tego co wiem o pierścieniach z Łodzi, z którymi miałem kiedyś styczność, to po pierwsze "puchną" dlatego trzeba dać trochę większe zamki, po drugie są ku**ewsko twarde i rysują cylindry. To tyle o ile pamiętam, jak się bawiliśmy z pierścieniami w samochodach, teraz położyłem "lachę" na takie remonty, bo sie to poprostu nie opłaca.

 

Wracając do tematyki motocyklowej - może producenci tych pierścieni o których mówisz, coś poprawili, ale ja bym do swojego motocykla takiego czegoś nie założył.

 

Czekam na wypowiedź Adama M. w tej sprawie, wiem co powie ... i się z tym zgadzam 8) (jeśli dobrze mi się zdaje).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...