konrad1f Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 swojego czasu na jakichś stronkach sklepu motocyklowego sprzedawano oponki po przecenie ze względu na taki błąd (tzn źle oznaczony kierunek) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 7 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Czolem! Moim zdaniem Heidenau robi opony do sprzętów mało wymagających i błąd w strzałce nie dyskwalifikuje tych opon. Sam na takich jeżdżę i wielle kompletów już założyłem i wszyscy byli zadowoleni. No to mam do Ciebie jedno pytanie - wg. Ciebie jak mam zalozyc opony? "Jodelka" do przodu? Tj. przeciwnie niz pokazuja strzalki na MOICH oponach (17 calowych)? Bo skoro mowisz, ze masz duze doswiadczenie z tymi oponami, to pewno wiesz jak najlepiej je zalozyc :). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2005 Zbychu, powiem Ci tak ja mam założoną gumę (zresztą przez Ryżego) zgodnie ze strzałką (opona na rys.2 taka jak twoja) jeździłem już w dobre ulewy , wprawdzie nie przekraczałem 60km/h ale nie zauważyłem nic niepokojącego ( nie było żadnych wibracji, shim itp.Jedynie co dziwnego (może to tylko mi się wydaje) opona traci przyczepność podczas gdy suchusieńką wiedziesz w np. kałuże, szybko pokryje się wodą - wtedy nawet lekkie hamowanie na suchym może skończyć sie uślizgiem koła ,(natomiast wszystko w miarę jest ok jeśli podłoże jest już wilgonte), hmm ale pewnie to już jest związane z mieszanką gumy a nie kierunkiem bierznika.- nie wiem czy opony innych marek zachowuja się podobnie czy to tylko ja odbieram takie wrażeniaps. oczywiście mowa dotyczyła przedniej opony.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 jeśli uslizg łapiesz wtedy gdy wjedziesz w kałuże to oznaczać to może że bieznik nie odprowadza wodę na zewnątrz, stąd wniosek że może tę jodełkę masz założone w złym kierunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 jeśli uslizg łapiesz wtedy gdy wjedziesz w kałuże to oznaczać to może że bieznik nie odprowadza wodę na zewnątrz' date=' stąd wniosek że może tę jodełkę masz założone w złym kierunku[/quote'] Ale taka sytuacja występuje tylko gdy opona jest pokryta wodą i hamuje na suchym, jak lecę po mokrym i hamuje na mokrym takiego problemu już nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 Też już przerabiałem ten temat z moim Metzelerem. Po obejrzeniu wielu innych opon, zdjeć, zasięgnięciu porad motocyklistów, i innych oczytaniu się z problemem doszedłem do wyjściowego wniosku: zakłądac oponę trzeba zgodnie ze strzałką, choć na chłopski rozum może się wydawać inaczej. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 a jak na jedenj oponie masz naniesione dwa różne kierunki, jeden trwały na boku opony a drugi zwrócony w oprzeciwnym kierunku namalowany na biezniku??taką sytuację miałem po kupnie opon heidenau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 witam.... zauwazcie jedna rzecz, jezeli jedziemy w winklu, ostro zlozeni i jest mokro to jezeli bieznik jest "odwrotny" to woda bedzie wypychana do srodka opony, jesli sie wykladamy to stycznosc z nawierzchnia ma zewnetrzna czesc opony, wiec jesli woda bedzie pompowana do srodka to jest ok, czyli w zakrecie srodek opony jest jakby " w powietrzu" .....jakby woda byla pompowana na zewnatrz to dostawala by sie w miejsce styku opony(jej zewnetrzna strone) moznaby bylo zaliczyc glebe, bo woda podetnie nam opone i gleba..... ...a moze sie myle? niech ktos sie wypowie w tej sprawie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Czolem! Ja tylko moge dodac od siebie, ze po blizszym przyjrzeniu sie swoim oponom, zauwazylem, ze na powierzchni bierznika rowniez jest namalowana (farba, czy czyms) kierunkowosc opony i... jest ona sprzeczna ze strzalka na boku opony :D. I w przedniej i w tylenj :D.Czyli - na jednej oponie sa zaznaczone dwa sprzeczne kierunki.Dokladnie tak jak pisal POM. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 co więcej - teraz jeżdżę na ContiRoadAttack: w których pojęcie rowka w środku opony nie istnieje. a oponki te na mokrym trzymają o wiele lepiej niż D208 (mówie o tylnej' date=' bo przód nigdy mi się nie uślizgnął)..[/quote']Cieszy mnie taka opinia o Conti, bo robię przymiarki, żeby założyć komplet Conti Force (Road Attack nie ma rozmiarów do VFR).www.conti-bike.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 jak jest mokro to przynajmniej ja nie jeżdże w ostrym złożeniu, wychodzi na to ze jest to ewidentny błąd w produkcji, z drugiej strony zauważcie że zarówno ja jak i inne osoby, które maja niby odwrotnie pozakładane oponki jeżdża i nie nie narzekają na tę markę,stąd wnioske że przy motocyklach tej mocy i tym stylu jazdy nie ma to wiekszego znaczenia, o czym znacznie wcześniej pisał Ryży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Czolem! A ja bym sie klocil.Jednak obiegowa opinie, ze Heidenauy sa beznadziejne na mokrym skads sie musiala wziac.Ja mam taka teorie :(, ze faktycznie osoby, ktore maja opony zalozone odwrotnie, po wjechaniu w kaluze czuja, ze cos sie dzieje. Bo sie dzieje - robi sie poduszka wodna pod opona... No i mowia, ze na mokrym te opony sa do dupy... A tak miedzy Bogiem a prawda, to mozna by to zweryfikowac tylko testem. Miec np. dwa GSy500 w podobnym stanie technicznym (zeby sila hamowania byla taka sama) i zobaczyc jaka droge hamowania bedzie mial GS z zalozonymi oponami prawidlowo, a jaka ten z zalozonymi odwrotnie :(. I na suchym i na mokrym, z tej samej dla obu motocykli predkosci. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 lepiej zrobić tak, że pojeździsz na oponach jakiś czas a jak bedą sie źle spisywały to zalozysz odwrotniebędziesz miał najlepsze porównaniejak dla mnie to opony sa niezłym kompromisem jeśli chodzi o cenę i własnosci jezdne, na suchym dobre na mokrym staram sie uważać na to jak jadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 Czolem! Na mokrym zawsze uwazam :(. MZtka nie przekraczalem w deszczu raczej 70 km/h, chyba ze dluga prosta i pusto to 90 km/h...No i we wszystkie zakrety mega wolno :(. Takze mam nadzieje, ze mnie oponki nowe nie zawioda... A takie pytanie - czy ktos z obecnych zamknal kiedys opony tego typu :(? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 mnie się nie udało, co więcej do rantu oponki został jeszcze spory kawałek, najlepiej to wychodzi na górze Żar, parę zakrętów pozwijanych jak makaron a co najlepsze prędkości rozwijane nie są z zakresu kosmicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.