Skocz do zawartości

Napęd


Spider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tą maksymalną to racja... na oryginalnym napędzie mój Trap poszedł lekko ponad 170 km/h a kumpla na długim przełożeniu ledwie dobił 160 km/h. Tylko że maksymalna w tym przypadku jest nie istotna... chodzi głównie o to żeby jak najwięcej przejechać za jak najmniejsze pieniądze...czyli o spalanie... a w tym wypadku zmiana przełożenia na dłuższe ma sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idaho posądza mnie o kręcenie.Ma rację przecież ja żyję z kręcenia - śrubek.

Bardzo któtko i na temat :

Wiele motocykli jest tak zmontowanych że idzie po biegach bez problemu aż do odcięcia ale po zapięciu nadbiegu czyli otatniego za cholerę nie chce się dokręcić do czerwonego pola nie mówiąc już o odcięciu.

Jedyną radą jest wtedy zmienić zębatkę zdawczą na mniejszą ( co wydaje się z prostego przekiczenia nielogiczne ) i sprawdzić co potrafi moto na długiej prostej. Jeżeli dokręci na ostatnim do czerwonego i dalej to i maksymalna prędkość jest większa od poprzednio osiąganej a i przyspieszenie trochę się poprawi , łatwiej podnieść z gazu na koło.

Jedyny problem to trochę większe spalanie na maxa ale kto się tym przejmuje przy obecnej cenie paliwa? :lol:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W soim Vulcanie 800 zmieniłem przednią zebatkę z 15 na 16 zębów i motocykl niedość ze stał się szybszy to jeszcze lepiej przyśpieszał. Pozornie to absurd ale wynikało to z tego, że mogłem go rozpędzić do większej prędkości na niskich biegach. Spalanie spadło a jedyny minus to spadek elastyczności (na piatce nie dało się jechac wolniej niż jakieś 50 km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tobą Piotrze w zupełności:). Ale oczywiście jeśli jest nadbieg:). Dobry z ciebie krętacz;)

 

Poprostu jeśli ostatni bieg jest nadbiegiem, to służy on tylko do podtrzymania prędkości i tutaj ma miejsce sytuacja opisana przezemnie powyżej. Silnik nie ma dostatecznej mocy aby na takim przełożeniu pokonać opory powietrza. Wiec tak jak piszę Piotr, wsadzenie mniejszej zębatki z przodu zmieni przełożenia na tylnim kole, więc silnikowi będzie się łatwiej kręcić i może dociągnąć do odcięcia na ostatnim biegu (to tak jak z przeżutkami w rowerze, jak mała z przodu to duży moment na tylnim kole, ale wolno jedziemy). W sumie można by się wziąć za liczenie... o ile by to było, ale przyszedlem przedchwilą z garażu i mi się nie chce. Wątpie jednak aby była to duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zupełną rację że lepiej pozostawić małą zębatkę w orginalnym wymiarze i postarać się o większą na tył ale nadal pozostaje proporcja

1:3 (około) i jeżeli po takiej kombinacji jest jeszcze za mało to wtedy jest problem nie tylko ze zdobyciem zębatki większej o 6 zębów ale i z dopasowaniem łańcucha. W tym przypadku lepiej zaopatrzyć się w łańcuch o wiele dłuższy niż później narzekać na błąd w obliczseniach długości łańcucha.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryży Koń napisał:

Jeśli chodzi o zębatki to nie polecam na przód zakładac mniejszą bo to odbija się na życiu łańcucha, lepiej tylną założyć większą.

 

 

No dobra, a większą o jeden ząb na przód bo taką właśnie mam (nówke) i nie wiem czy kupować teraz dwie takie jak były czy dokupić tylko na tył. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a większą o jeden ząb na przód bo taką właśnie mam (nówke)

I w ten oto sposób jeden z moich klientów przerobił swoją Afrikę T na muła.

Przyspieszenia definitywnie spadły a o uzyskaniu poprzedniej maksymalnej może tylko pomarzyć.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryży Koń napisał:

Mozesz precyzyjniej......

 

Mam jedną zębatke przednią, która jest nowa ale ma jeden ząb więcej niż ta zamontowana na moto.

Zastanawiam się czy kupić komplet zębatek takich jak powinny być, czy założyć tą o jeden ząb większą i dokupić tylko na tył.

 

Piotr Dudek napisał:

I w ten oto sposób jeden z moich klientów przerobił swoją Afrikę T na muła.

Przyspieszenia definitywnie spadły a o uzyskaniu poprzedniej maksymalnej może tylko pomarzyć.

 

Czyli rozumiem że mam kupić komplet takich jakie są montowane orginalnie ;)

A tą większą powiesić sobie na ścianie jako ozdobe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIekoniecznie.

Wystarczy dokupić tylną większą ( min. o 3 zęby ) i odpowiednio długi łańcuch. W praktyce żywotność łańcucha wzrośnie.

A jak kupisz tylną większą jak 3 zęby to i przełożenie się poprawi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś tylną większą o kilka zębów (nie pamiętam o ile) i moto miało zarąbiste przyspieszenia ale prędkość max to ok. 100-120 Km.

Przy takiej prędkości wskazówka obrotomierza była już na czerwonym polu i jak jechałem tak gdzieś w trasce to dużo palił no i silnik się katował. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no... coś oboje kręcicie- Piotrek i Maniek_7. Aby zwiększyć prędkość zębatka zdawcza musi mieć więcej zębów' date=' czyli musi mieć większą średnice.

[/quote']

 

Zgadza się, pokręciłem z tego wszystkiego - zębatka miała o 1 ząb więcej. Ale właśnie na ostatnim biegu nie chciał być szybszy.

 

Inna sprawa, że i bez tego na ostatnim biegu nie udawało się dokręcić do czerwonego pola - nawet jak już spalnowałem głowicę, pokombinowałem z gaźnikami... to jechał szybiej (na prostej Jawa 350 osiągała pełne 140 km/h) ale i tak nigdy nie dobiła wskazówka do czerownego pola. A po zmianie zębatek jechał tyle samo, ale dłużej się bujał...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana zębatek a prędkosci, po co sie meczyć z obliczaniem jak to może za nas programik zrobić "Geardata" ;) , a kombinacji tu jest od groma

i do ściągniecia :twisted:

 

http://www.motorradreifen-online-motorradr...?categoryId=435

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...