Skocz do zawartości

Speed Triple 955i


Marlew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiosna sie zbliza i powoli trzeba przygotowac sprzęta i tu pojawia sie parę watpliwości:

- serwisu Triumpha od 2 lat nie ma w Polsce (najblizszy w Berlinie)

- dawny serwis PTM (Warszawa, Jagielońska) ma oprogramowanie do modeli do 2002 roku więc ja sie łapię

- czy ktoś zna tę firmę i czy można im zaufać że czegoś nie spieprzą?

 

To było mało mechaniczne pytanie ale to tak BTW :)

 

Dlaczego chcę skorzystać z oprogramowania:

- wg informacji brata Pabla w triumphach z 2000/2001 roku był jakiś problem z przewodami paliwowymi potrafiły puszczać (się :( )

- w czasie jazdy przy ostrym hamowaniu i paru redukcjach potrafi na samym końcu zgasnąć i to dziwnie - normalnie trzyma obroty ok. 1400 a przy tym hamowaniu po prostu jakby spadały stopniowo do 1000 potem do 7000 i gaśnie i to jest mój największy zgryz bo z gaźnikami to można powalczyc a tu nic ;)

- jeżeli w serwisówce stoi jak byk wymiana świec co 40 tys km a w PTMie mówią że radzą co 20 tys km (czyli teraz) to chcą mnie naciągnąć czy mają do tego podstawy?

- czy ktoś wie czy płytki z triumpha pasują od jakiś popularniejszych maszyn czy jeżeli żonglerka nie wystarczy trzebaa będzie oryginalne kupić?

- na koniec - co muszę sobie kupić żeby bez centralnej podtsawki smarować wygodnie łańcuch w garażu bo mnie szlag trafi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marlew - odpowiem tobi etylko na ostatni epytanie dotyczace samrowania :) stawiasz sprzeta n aboczna nóżke opierasz o noge i przechylasz tak zeby tylne koło było w powietrzu a drug aosoba ( Maniek , zon alub córka ) kręci kołem i psiaka na łancuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marlew, typowy serwis zrobisz nawet u mnie, czy podobnym warsztacie - nie widze problemu z zaworami, olejami czy innymi pierdołami. A kto ma oprogramowanie do Twojego modelu, to nie mam pojęcia , nie jest to nieststy popularny model. Inna sprawa, że nie wiem czy jest to sprawa elektroniki, czy jakieś perturbacje z paliwem - tak naprawdę jeśli nie pali się kontrolka od elektroniki na desce rozdzielczej to nie powinno być uszkodzenia od tej strony, tylko trzeba szukać np. w przewodach, o czym sam wspomniałeś. Co do płytek - nie da się powiedzieć co wyjdzie, trzeba zrobić pomiar i się okaże, czy trzeba kupić, szlifować itp. Podobno w Klasie można dorobić płytki na wymiar, więc bym sie nie stresował koniecznością przymusowego wyjazdu do niemiec.

Świece - kosztują 40 zł za sztukę, wiec niemało, można wykręcić stare i zobaczyć jak się prezentują. Znajac Ciebie i tak je wymienisz dla świętego spokoju :-).

Podnośnik do Twojego modelu to dośc kosztowna sprawa (masz wahacz jednostronny o ile pamiętam) więc to katalogowo prawie 500 zł (z odpowiednim adapterem). Można kombinować na inne sposoby, ale więcej bym powiedział mając motocykl przed oczami :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece - kosztują 40 zł za sztukę

A co to za swiece?Ze zlota? :lol: :)

Nie wiem jakie ma miec Triumph ale najdrozsze NGK to CR9EK i kosztuja ok.35zl,mowie tu o zwyklych a nie platynowych.

 

Ale normalne wymieniasz co 6 albo 12 tys km a w Triumphie co 40 tys km i za to płacisz extra... (zreszta to chyba są platynowe)

 

Paweł jasne że płyny, olej, klocki itp zrobię u Ciebie masz to jak w banku :( mało tego będę na Toba stał i zaglądał Ci przez ramię komentując to co widzę ;):);) bo ciekawski jestem okrutnie... ale na wszelki wypadek wolę na ten komputer podjechać, w sumie sprzęt był po szlifie i wole byc pewny no i niepokoi mnie to gaśnięcie (kontrolka engine się nie pali - tzn prawidłowo poli się przy zapalaniu i potem gaśnie) a w PTMie komptere z oprogramowaniem mają na 100% tylko ich nie znam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Larsson jest drogi,tak samo jak Warszawa :(

Tu sa NGK CR9EK po 33zl http://marketon.pl/motosprzet/index.php?m=...ass&id_ass=4303

 

Powiem jeszcze tylko ze ja takie swiece mam za 30zl,tu u mnie na slasku 8)

I to nie w hurtowni tylko w normalnym sklepie motocyklowym,notabene bardzo znanym w Polsce. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary wiem, ale nie będę po trzy świece ganiał na śląsk :-), ani zamawiał w internecoe (koszty przesyłki itp). A zawsze ja mogę jako warsztat trochę z ceną pomanewrować :-). Nie ważne, nie odbiegajmy od tematu.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już troche sobie wyjaśniłem w PTMie, zajechałem dzisiaj wracając z Nieporetu do nich z pytaniem o co chodzi z tym gaśnięciem, jeszcze dobrze nie zapytałem tylko zacząłem "a bo wie pan jak schodzę z wysokich obrotów z redukcjami i hamuje przed skrzyżowaniem..." gość przerwał i dokończył "...to gasnie nie?"

 

Okazalo sie że w triumphach 955 jest to dość powszechną przypadłością - co 10-15 tys km trzeba zerować przepustnice czy cuś, w każdym razie ustawiać wswzystkie równo bo inaczej przygasa w trakcie hamowania...

Pełna diagnostyka u gościa na komputerze (nic sie nie rozbiera tylko komputer) to 200 więc przeżyję i po sprawie

 

Mam też zwrócić uwage na łożyska główki ramy które są nietypowe, drogie jak sku...n i lubia szybko padać od stawania na gumę ;)

 

poza tym jak chcę jezdzić szybko (a chcę) to musze zamontowac amorek bo pow 180 lubi trypel wpaść w shimmę, amorek mam teraz tylko mocowania trzeba odnaleźć (Pablo może sie gdzieś znajdą please :) )

 

więc przynajniej wiem co z tym gaśnięciem ;):(:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w PTMie komptere z oprogramowaniem mają na 100% tylko ich nie znam :)

W PTM-ie dorabiałem przewody hamulcowe, ale żadnego serwisu nie robiłem. Na pierwszy rzut oka wygląda porządnie, ale jak z fachowością to nie wiem. Przewody hamulcowe dorobili OK, ale cóż to za filozofia, kiedy miałem stare na wymiar.... Zresztą z tym komputerem to nie bardzo masz wybór - albo oni, albo nikt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica, no właśnie, typowie dla wielu samochodów, szczególnie w niektórych silnikach VW.

Jak widać motocykli też to nie omija. Jeden zwój w mózgu wiecej :-). Co do warsztatu - nie jest to jakaś skomplikowana operacja więc wycieczka do Berlina chyba nie będzie potrzebna :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mozesz bryknac do Berlina...

 

Adam M.

 

No do Berlina zawsze mozna bryknąć, zawsze to 550 km frajdy i odrobina walki o przezycie :twisted: :twisted: :twisted: ale wolałbym juz jechać niegasnącym sprzetem :)

 

Wracając do tematu - wiem że zasilane wtryskiem silniki uruchamiamy bez "gazu" i tak też robię, jakbym uruchomił z przekreconą manetką to byłoby źle ale wystarczyłoby zgasic i uruchomic ponownie i system by ustalił na nowo właściwe położenie.

To o czym mówili w PTMie to minimalne różnice w położeniach 3 przepustnic które doprowadzają w ostateczności do falowania wolnych obrotów i nierównego przyspieszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym jak chcę jezdzić szybko (a chcę) to musze zamontowac amorek bo pow 180 lubi trypel wpaść w shimmę' date=' amorek mam teraz tylko mocowania trzeba odnaleźć (Pablo może sie gdzieś znajdą please :) )

 

więc przynajniej wiem co z tym gaśnięciem ;):(;)[/quote']

 

poszukam moze cos sie znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...