Jabud Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Siemka. Planuje sprzedać Simsona i kupić Yamaszke DT 80 LC 2. Lecz ma pewien problem bo nie znam się za bardzo na enduro, czyli na DT również. Więc mam kilka pytań dotyczących tego właśnie motorku. Czy według was jest to dobry sprzęt na rozpoczęcie przygody z enduro? Jak jest z awaryjnością tych motorków? Ile to pali w terenie, a ile po drodze? Ile to ma koni? Ile to jedzie max? No i ile max kasy trzeba zainwestować w kupno tego motorku? Bardzo proszę o odpowiedz. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sir_tomek Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 (edytowane) Siemka. Planuje sprzedać Simsona i kupić Yamaszke DT 80 LC 2. Lecz ma pewien problem bo nie znam się za bardzo na enduro, czyli na DT również. Więc mam kilka pytań dotyczących tego właśnie motorku. Czy według was jest to dobry sprzęt na rozpoczęcie przygody z enduro? Jak jest z awaryjnością tych motorków? Ile to pali w terenie, a ile po drodze? Ile to ma koni? Ile to jedzie max? No i ile max kasy trzeba zainwestować w kupno tego motorku? Bardzo proszę o odpowiedz. Z góry dzięki. A więc: - Ja też po Simsonie kupiłem właśnie Yamahe DT 80 LC2 i jestem zadowolony, choć troszkę zaczyna brakować mi mocy ;) Ale myślę, że nie będziesz żałował kupna :( - Awaryjnośc tak, jak w każdym moto, ale te z tego, co wiem ma mało wysilony silniczek, więc rzadko co się sypie. A co do reszty motorka to wytrzymuje niezłe "zawody" w terenie ;)- W terenie może spalić do 6l, a po drodze jakieś 4-4,5l- W pełni odblokowana coś koło +/- 12 koni- A v-max również po ściągniętych blokodach to coś ponad 110 km/h- Co do kosztów to różnie. Jeżeli chcesz jakiś nowszy rocznik (choć w tym motorku to mało istotne, bo ja mam '91, a wygląda i chodzi lepiej niż niektóre '95 :icon_exclaim: ) to myślę że powinienieś przeznaczyć max 3 tys. zł ale to chyba 80/50, bo normalnie zarejestrowane na motocykl to wydatek z rzędu do 2,5 tys. Pzdr. :icon_exclaim: PS. Jakby co to wal na gadu ... Edytowane 19 Sierpnia 2006 przez sir_tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhoo Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Witam!Wymieniłem świece...A objawy dalej te same...nic to nie pomogło...Co to może byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macher Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Ja też kiedys składałem całą DT80LC2 od podstaw Olej powinien być przekładniowo-hydrauliczny (musi być rzadki)poniważ gdy będzie gęsty to przy dużych obrotach będzie się sprzegło ślizgać.Natomiast z ślizgiem to gorzej poniważ jest to specjalne tworzywo,którepowoli się zdziera ja bym proponował dopasować od innego motoru, To zależy od łożysk widocznie one się zużyły,wał dostał luzu i koło magnesowe ociera się o cewki.Powinieneś wymienić łozyka muszą być o wymiarze6204 C3(czyli do szybkoobrotowych silników) Niestety magneto jest dobrze zalozone i dojrecone mowie niestety bo znow czeka mnie rozbiorka silnika ;):( Pozdrawiam!Załóż łóżyska 6204 i musi na nim pisać C3 jest do szybkoobrotowych silników a zwykłe nie wytrzymuje Mam wazne pytanie dotyczace modelu DT50MXCzy ta DT ma taki sam wał jak w DT80MX ?Posiadam cylinder 80cc i chce go zalozyc ale wiem ze szybko zuzyje mi sie wał wiec jesli inny jest w DT80MX to gdzie go dostac i czy sie zmiesci a jak jest taki sam to powiedzcie bo brakuje mi mocy :()Wał jest taki sam przy 50 jak i 80 te silniki różnią sie tylko ilością przełożen i cylindrami Witam!Mam taki problem z moja DT...Otoz odpala dobrze, chodzi dobrze, jedzie dobrze - do czasu...cos sie dzieje i slabo wkreca sie na obroty, strzela z wydechu az w koncu gasnie...Musze chwile poczekac, wlaczam ssanie i kopie 2-3 razy i zapala...ale chodzi na wolnych jak leciutko odkrece to muli i gasnie...Dzisiaj przeczyscilem gaznik i zadnych rezultatów. Co to moze byc??gdy pochodzi duzej to może być wina modułu,świecy albo iglicy pływaka(zacina sie i nie puszcza paliwa) A ja mam problem dotyczący świec... Przejechałem na DT narazie 66 km i juz dwa razy padła mi świeca... Czym to może być spowodowane i jak temu zapobiec ??Zła wartość cieplna świecy uszkodz cewka wysokiego lub niskiego napięcia,żłe wyregulowany gażnik w przypadku czarnej lub mokrej świecy A jeszcze jedno pytanko. CZy yamahy dt lc2 wychodzily seryjne 80??I czy dt maja cylindry zeliwne czy Nkasil? Prosze o szybka odpowiedzwychodził seryjne a cylinder jest żeliwny ma 2 szlify na oryginalne tłoki i 6 na podróby.(pierscionki są w podróbach żeliwne i przez to szybko się zdzierają) Witam. Od niedawna mam DT80 z 85 roku.Kupilem tanio ale mam troche w nim do roboty. Juz poszedl tłok i pierscienie kilka dni temu takze postanowilem wszystko w nim zrobic. A wiec - Pytanie#1:Poprzedni własciciel "przerobil" cos przy zbiorniku oleju ze poprostu leje do baku mieszanke i nie uzywa zbiorniczka do oleju. Nie wiem dokladnie co jest tam zrobione. Na jakiej zasadzie motor pobiera sobie olej? Czy jest tam jakis dozownik/pomka do oleju czy cos w tym stylu? Mam tylko zbiornik z wezykiem i widze ze jest jakies wejscie do gaznika ktore jest nie wykorzystane. Czy to tylko tyle jest? Od zbiorniczka do gaznika? Pytanie #2:Co to jest (prosze popatrzec na fotke); i jakie kable tam maja byc podlaczone? http://img.photobucket.com/albums/v137/mat...ta/P4290089.jpg http://img.photobucket.com/albums/v137/mat...ta/P4290092.jpg Z instalacja w tym motorze jest poprostu makabra. Nic nie polutowane, nic nie porobione tak jak powinno byc. - Zreszta sami zobaczcie z czym mam do czynienia. http://img.photobucket.com/albums/v137/mat...ta/P4290091.jpgPoprostu do baku leje miesznke i bardzo dobrze(wtedy nie musi się martwić o zatarcię silnika)jest pompa oleju napędzana trybem od wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 O kurcze MACHER teraz zorientowalem sie ze nie mam glowicy do tego zestawu na 80 .... czy jak zaloze cylinder 80 to moze byc glowica od 50 ? Jezeli nie to czy da sie przerobic glowice od 50 na 80 , jesli tak to jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hołi07 Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 O kurcze MACHER teraz zorientowalem sie ze nie mam glowicy do tego zestawu na 80 .... czy jak zaloze cylinder 80 to moze byc glowica od 50 ? Jezeli nie to czy da sie przerobic glowice od 50 na 80 , jesli tak to jak? Mi sie wydaje że nie bo 80 to nie 50cm3 i napewno nie da sie jej przerobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 A wiec dzisiaj zamienilem cylinder z 50 na 80cm3.Motor zapalił ale nie mogl wkrecac sie na obroty .Czy musze posiadac gaznik do dt 80 ?Bo tego nijak nie moge ustawic ....Czy przyczyna moze byc to ze cylinder ma 80cm3 a zalozylem glowice od 50 ?Niby stopien sprezania jest wiekszy przez to, ale czy moze to wlasnie powodowac problemy z wejsciem na obrtoty? Nie zakladalbym tej glowicy ale od 80 nie mam .|Prosze o poradeZ gory dzieki Pozdrawiam :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2006 A wiec dzisiaj zamienilem cylinder z 50 na 80cm3.Motor zapalił ale nie mogl wkrecac sie na obroty .Czy musze posiadac gaznik do dt 80 ?Bo tego nijak nie moge ustawic ....Czy przyczyna moze byc to ze cylinder ma 80cm3 a zalozylem glowice od 50 ?Niby stopien sprezania jest wiekszy przez to, ale czy moze to wlasnie powodowac problemy z wejsciem na obrtoty? Nie zakladalbym tej glowicy ale od 80 nie mam .|Prosze o poradeZ gory dzieki Pozdrawiam :icon_razz: No wiesz w sumie większy cylinder->więcej mieszanki....przydał by sie wielkszy gaźnik (nie smiejcie sie :bigrazz: ale ja mam gaźniora z WSKi 125ccm :clap: ze wszystkimi swoimi wadami i zaletą->prosty jak drut :biggrin:....zreszta tłok to też przerobiony tłok z WSKi 125ccm) niemniej może masz za małą dysze paliwa i dlatego nie chce się wkręcić...ale jak wygląda dokładnie objaw....odkrecasz i gaśnie? czy odkręcasz i robi blurubblurub blurub po czym podskakuja obroty? Co do glowicy to napewno lepiej by było gdybys mial głowiczke od 80ccm....kupiłem ostatnio od RD80...jest nieco inna i inaczej ma żebrowanie ale po kilku godzinkach z dremlem pasuje idealnie :icon_idea: mam tez głowice do DT80MX ale trzeba w niej naprawic gwint świecy a koszt takiego zabiegu to ok 50zł.... ale i tak powiem BUUUU bo cholera musze rozkładac silnik :wink:......łozysko korbowodowe na wale ;/ echhh Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gremlinek Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Czesc Jako ze jestem kompletnym laikiem w sprawach Enduro a kilka dni temu kupilem Yamahe DT 125 RN zwracam sie do was po rade :wink: . Konkretnie chodzi mi o plyny jakie najlepiej lac do silnika i skrzyni biegow. Plyn hamulcowy musi byc koniecznie DOT3 albo DOT4 ale tez prosilbym o rade jaki najlepiej lac. Jaki plyn polecacie do chlodnicy ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDT Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Czesc Jako ze jestem kompletnym laikiem w sprawach Enduro a kilka dni temu kupilem Yamahe DT 125 RN zwracam sie do was po rade :wink: . Konkretnie chodzi mi o plyny jakie najlepiej lac do silnika i skrzyni biegow. Plyn hamulcowy musi byc koniecznie DOT3 albo DOT4 ale tez prosilbym o rade jaki najlepiej lac. Jaki plyn polecacie do chlodnicy ? Pozdrawiam[/quot 1. Olej do skrzyni biegów najlepiej Castrol MTX Part Syntetyk2. Olej do mieszanki Castrol R2 Racinbike3. Jesli chodzi o płyn hamulcowy to najlepiej zalej DOT 4 ,lub lepszy DOT 5.14. Płyn chłodzący Castrol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 A jeżeli nie masz hajsu na Castrol R2 - (43-50zł) to zalej Mobil Extra 2T (20-25zł) Plyn chlodzacy może być zwykły - PetrygoQ Do skrzyni także może być - Motul Transoil Expert 2T Plyn Hamulcowy zalej DOT 4 bo 5.1 ma już chyba inne wlasciwosci a czy to bedzie Organika czy Castrol to nie ma wiekszej róznicy Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszDT Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 DOT 4 i DOT 5,1 sa ze soba mieszalne, różnia sie tylko temperaturą wrzenia płyny zawodnionego i czystego.Także śmiało można lać DOT 5,1 i nawet jest lepszy, zwłaszcza przy dłuższych zjazdach z gór, gdzie trzeba często hamować Witam Mam pytanie gdzie mozna dostać reperaturke - zestaw naprawczy do tylnego zacisku, chodzi mi o te dwie gumki, bo akurat ze starosci juz sparciały i leje mi sie płyn. W Yamaha powiedzieli mi 127 zł :wink: za te gumki, mozna gdzies taniej dostać? P.S. Do Yamaha DT 125 rok 98 Pozdrawiam Mariusz Ponawiam moja prosbe, bo nie mam na czym jezdzić:-(. Może podejdzie od innego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-985 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Siema jak wyegulowac dozownik w dt 125. Bierze litr oleju na 350km.. Chyba zaduzo nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 No wiesz w sumie większy cylinder->więcej mieszanki....przydał by sie wielkszy gaźnik (nie smiejcie sie :icon_twisted: ale ja mam gaźniora z WSKi 125ccm :icon_arrow: ze wszystkimi swoimi wadami i zaletą->prosty jak drut :icon_arrow:....zreszta tłok to też przerobiony tłok z WSKi 125ccm) niemniej może masz za małą dysze paliwa i dlatego nie chce się wkręcić...ale jak wygląda dokładnie objaw....odkrecasz i gaśnie? czy odkręcasz i robi blurubblurub blurub po czym podskakuja obroty? Co do glowicy to napewno lepiej by było gdybys mial głowiczke od 80ccm....kupiłem ostatnio od RD80...jest nieco inna i inaczej ma żebrowanie ale po kilku godzinkach z dremlem pasuje idealnie :icon_arrow: mam tez głowice do DT80MX ale trzeba w niej naprawic gwint świecy a koszt takiego zabiegu to ok 50zł....ale i tak powiem BUUUU bo cholera musze rozkładac silnik ;)......łozysko korbowodowe na wale ;/ echhhPowiem ci tak.Zalozylismy cylinderOdpalil ale jak sie dodawalo duzo gazu to gasl a jak lekko to wkrecal sie.Pomyslelismy ... jak rozwiercimy dysze od paliwa to bedzie dobrze.Powiekszylismy wszystkie otwory na dyszy i zalozylismy spowrotem.Nastepny objaw byl taki ze przy dodawaniu gazu nierowno pracowal silnik a przy naglym dodaniu gazunie wkrecal sie wcale na obroty tylko gasłAle wystarczy ze normalnie zaloze gaznik od wski i bedzie ok ? czy trzeba cos przerabiac i jak jest z tym tlokiem od wski bo musze i tak zrobic szlif cylindra bo jest zjechany a tlok od wski tanszy :banghead:Z gory dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Powiem ci tak.Zalozylismy cylinderOdpalil ale jak sie dodawalo duzo gazu to gasl a jak lekko to wkrecal sie.Pomyslelismy ... jak rozwiercimy dysze od paliwa to bedzie dobrze.Powiekszylismy wszystkie otwory na dyszy i zalozylismy spowrotem.Nastepny objaw byl taki ze przy dodawaniu gazu nierowno pracowal silnik a przy naglym dodaniu gazunie wkrecal sie wcale na obroty tylko gasłAle wystarczy ze normalnie zaloze gaznik od wski i bedzie ok ? czy trzeba cos przerabiac i jak jest z tym tlokiem od wski bo musze i tak zrobic szlif cylindra bo jest zjechany a tlok od wski tanszy ;)Z gory dzieki za odp ojj z tym rozwiercaniem dysz toście spartolili sorka...kupcie zestaw dysz od DT80 to będzie okik bo raczej na oko nie okreslicie rozmiaru dyszy (mierzonej przepływowo).... ale skoro gaśnie jak mowisz to znaczy że to kwestia mieszanki dostaje za mało paliwa.... Gaźnik od WSKi z dyszą powietrza przerobioną od auta ale szczerze mówiąc nie moge dac szczegułowego przepisu bo nie ja to robiłem juz tak było jak kupowałem ale silniczek chodził ślicznie :icon_twisted: (dopuki sie nie zatarł...ale to inna historia) Tłok od WSKi to juz nie tak łatwo bo nie jest to od tak zwykły tłok ale był przerabiany i to bardzo mocno, w ogólnym zarysie tłok był odelżony, wycięte były otwory przepłukujące takie jak w seryjnym tłoku oraz zostały przerobione otwory na sworzeń poniewasz normalnie są 13mm a w DT sa 12mm (jak się nie mylę:icon_arrow:) to jest gruba robota i normalnie zajmuje prawie cały dzień...ze specjalistycznym wyposarzeniem :icon_arrow:...tego również sam nie robiłem ale chłopaki od których ja kupiłem (z kądinąd mechanicy od pokolen :icon_arrow:) Więc niestety ale to łątwe nie jest...jeszcze jedna róznica jaka jest między tłokiem WSKi a oryginałem to szerokość i jakośc pierscieni....w DT sa takie cieniutkie chromowe pierscionki...WSKa ma szerokie węglowe pierscienie które teoretycznie powinny szybciej się zuzyc ale jak to będzie nie wiem...inną sprawą jest że pierscień kosztuje 1,47zł za sztuke :banghead::D Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.