Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

ja mam to samo, tulejka nowa a zawleczke wywala po jakis 30-50 kopach... nie wiem jak temu zaradzic wiec dolaczam sie do pytania

pozdro

 

Póki co, dorobiliśmy z kolegą jeszcze jedną podkładke, tak aby zebatka nie miała luzów na boki.

Narazie trzyma, co będzie później?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka !

wie ktos dokładnie jakie były blokady w dt 125 z 96 rozumiem ze ten rocznik ma symbol R tak ??

Pytam jakie bo zastanawiam sie czy mam blkoade na cdi, bo kolega ma ma młodszą o rok czy dwa i ok 5-6 tys czuc jakby odcinało zaplon a u mnie tego nie ma lecz tez sie nie wkreca na obroty i wydaje mi sie ze to tylko ypvs go blokuje.

Aha i jak mam tłumik gianelli( czy jak to sie tam pisze:P) to czy on tez blokuje spaliny tak jak orginał ?

dieki za odp :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka !

wie ktos dokładnie jakie były blokady w dt 125 z 96 rozumiem ze ten rocznik ma symbol R tak ??

Pytam jakie bo zastanawiam sie czy mam blkoade na cdi, bo kolega ma ma młodszą o rok czy dwa i ok 5-6 tys czuc jakby odcinało zaplon a u mnie tego nie ma lecz tez sie nie wkreca na obroty i wydaje mi sie ze to tylko ypvs go blokuje.

Aha i jak mam tłumik gianelli( czy jak to sie tam pisze:P) to czy on tez blokuje spaliny tak jak orginał ?

dieki za odp :P

 

W tym modelu nie ma blokady na CDI.

Jeżeli chcesz aby się kręcił jak cross to zdemontuj

zawór. Najlepiej cały, łącznie z tym wałkiem.

pod dekielek dorób uszczelkę,a w otwory na górze dekla

wkręć śruby.

Dobra jazda po takiej przeróbce wymaga trochę

wprawy i nauki. Zakres użyteczny obrotów będzie

od ok. 6000-1100 obrotów/min. do tego podnieś

iglicę w gaźniku na max.

Tak przerobione moto da Ci przedsmak rasowego

crossa.

 

W tym modelu pokusiłem się również o lekkie

zwiększenie sprężania, splanowałem głowicę

o ok. 1 mm. Miałem kłopoty z uszczelnieniem

ale później było już OK.

Zrobił mi się o ile pamiętam mały dołek mocy

ok. 8000 do 8500 ale jakoś z tego wybrnąłem.

Edytowane przez Tomy M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu nie ma blokady na CDI.

Jeżeli chcesz aby się kręcił jak cross to zdemontuj

zawór. Najlepiej cały, łącznie z tym wałkiem.

pod dekielek dorób uszczelkę,a w otwory na górze dekla

wkręć śruby.

Dobra jazda po takiej przeróbce wymaga trochę

wprawy i nauki. Zakres użyteczny obrotów będzie

od ok. 6000-1100 obrotów/min. do tego podnieś

iglicę w gaźniku na max.

Tak przerobione moto da Ci przedsmak rasowego

crossa.

 

W tym modelu pokusiłem się również o lekkie

zwiększenie sprężania, splanowałem głowicę

o ok. 1 mm. Miałem kłopoty z uszczelnieniem

ale później było już OK.

Zrobił mi się o ile pamiętam mały dołek mocy

ok. 8000 do 8500 ale jakoś z tego wybrnąłem.

dzieki a co do zaworu to chyba zostawie ale ustawie zeby był otwarty. Słyszałem ze wtedy jest ok, wolał bym zeby miał moc na wiekszym zakresie obrotów. co Ty na ustawienie zaworu tak jak mowie? nie wiesz czy bedzie miał siłe jechac na nizszych obrotach?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie. Czy DT 80 z 95 roku mialy podgrzewane manetki? bo ja mam manetki i jakies kable z nich wystaja

 

pozdro

Seryjnie jest nie możliwe, aby takie małe enduro miało podgrzewane manetki :wink: może ktoś próbował zamontować :icon_razz: zresztą to zabiera trochę prądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie żenujące i trochę głupie pytanie: otóż czy przyspieszając dt 80 lc2

tak gdzieś od 1do 3 z obrotami 8000-9000 nie rozwalam silnika? co o tym sądzicie ? pytanie durnowate ale o DT praktycznie nic nie wiem dodam że normalnie to przyspieszam z obrotami 6000/min

 

ja pszyśpieszam od 1 do 5 od 9 do 12 tys obr,(silnik polini niezniszczalny) silnika to nie rozwala jak jest wszystko ok, najwazniejsze to dozownik i chłodzenie, ma działac a że sie szybciej expluatuje to narmalne i pali jak smok no po to są wysokie obroty,

 

Witam!

Potrzebuje pomocy.

Czy ktoś wie, co może być przyczyną 'rozwalania' zabezpiecznia tej małej zębatki, która poprzez kopkę napędza kosz sprzęgła?

Wymieniałem to juz z 4 razy.

A może ktoś miał coś podobnego i jakoś temu zapobiegł.

 

Prosze o odpowiedz.

Krzysiek

 

ja u siebie mam zębatke od dt lc1, jest ona grubsza i nie ma tulejki, ja ją wytoczyłem na grubość tak jak w lc2 i moim zdaniem jest to najlepszy patent, ale po swoich doświadczeniach to proponuje wytoczyć tulejkę z bardzo twardego materiałui sprawdzić jak sie ma ona do kosza i jeszcze jedno PANOWIE jak sie KOPIE TO ODRAZU NOGĘ DO GÓRY PODRYWAĆ żeby jej nie blokować bo wtedy chodzący silnik nawala w nią, nie robić tak jak w 4t, bo to odległe techniki kopania, gdzie w 2t można smiło ręką zapalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie pytanko gdzie fabrycznie montowany jest obrotomierz w DT 50 lub 80 i jak on dziala

 

Zalezy które motorki niektóre DT50 nie mają obrotków tak samo jak DT80MX'y a tak to obrotomierz jako wskaźnik montowany jest po prawej stronie prędkościomierza nad lampą (szczerze nie wiem jak to opisać :icon_mrgreen:) a co do napędu to w MXach jest zespół plastikowych kułek zębatych w tylnej częsci lewej strony silnika napęd do wskaźnika jest prowadzony linką. linką równiez prowadzi napęd do obrotki w wersji LC ale nie wiem gdzie w silniku jest jego napęd.

 

Mam nadzieje ze o to Ci chodziło a jak nie to daj znac :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Mam problem ....

Kupilem DT 125 w papierach mam 1990 r :biggrin: Czyli taki jest ramy ;D koles mnie zapewnial ze silnik to 2004 r <Lol2> smialem ale mialem nadzieje ze przynajmnij moze jakis 1994 :icon_mrgreen: i zadzownilem do ASO i powiedziiano mi ze po numerach silnika wychodzi 1990 :icon_mrgreen: hih no ok patrze w sklepie larson chce zamowic tarcze .... :buttrock: i po pierwsze nie ma Yamahy DT 125 R z 1990r ;/ jest tylko od 1991 tam ;/ i ok wybieram ta najstarsza i wchodze na tarcze ... i na kazdym z obrazkow jest szesc tarcz w komplecie ;/ a ja mam 7 ! :biggrin: wiec co na to powiedcie ?? co to za silnik ??;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Mam problem ....

Kupilem DT 125 w papierach mam 1990 r :biggrin: Czyli taki jest ramy ;D koles mnie zapewnial ze silnik to 2004 r <Lol2> smialem ale mialem nadzieje ze przynajmnij moze jakis 1994 :flesje: i zadzownilem do ASO i powiedziiano mi ze po numerach silnika wychodzi 1990 :crossy: hih no ok patrze w sklepie larson chce zamowic tarcze .... :buttrock: i po pierwsze nie ma Yamahy DT 125 R z 1990r ;/ jest tylko od 1991 tam ;/ i ok wybieram ta najstarsza i wchodze na tarcze ... i na kazdym z obrazkow jest szesc tarcz w komplecie ;/ a ja mam 7 ! :buttrock: wiec co na to powiedcie ?? co to za silnik ??;>

A może to jest DT125LC ? nie wiem do kiedy one były produkowane ale chyba 90 sie załapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie koniecznie o to mi chodzilo z tym obrotomierzem bo ja wlasnie nie mam obrotomierza a ja wolal bym miec i chcialem sie dowiedziec czy moge zalozyc obrotomierz od jakiejs dt 50 zdaje mi sie ze nie ale nie jestem pewny to pytam bo elektryczny to nie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...