Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Olej, jak to ciecz jest nieścisliwa. Sądzę, że nalałeś go za dużo (lub nie spuściłeś do końca starego).

Tłumaczyłoby to puszczanie nowych uszczelniaczy, "dobijanie", połowe skoku (duże ciśnienie oleju)

 

Ps. W zawieszeniu przednim polecam dokładnie poszukać/popłukać brudy, bo tworzy się ich zaskakująco wiele, a one również zmniejszają objętość lagi, podwyższając poziom oleju (bo wlewasz nie do poziomu, a konkretną ilość)

 

Pozdro

 

 

Kto mi może podać dokładną średnicą lagi w miejscu mocowania (ten nieruchomy element :) ) przy DT 125 (96-04r)

Edytowane przez Morpiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Mam dt 125 i niedziałają mi lampy pozycyjne, a na kablach do tylnej lampy w ogóle nie ma prądu, co to może być i gdzie najlepiej sprawdzić.

Dodam ze normalne światłą jak są włączona na ON działają, (przednia lampa)

czy to moze być przez to że nie mam stacyjki?? i Czy ktoś na forum mam taką na sprzedarz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Mam dt 125 i niedziałają mi lampy pozycyjne, a na kablach do tylnej lampy w ogóle nie ma prądu, co to może być i gdzie najlepiej sprawdzić.

Dodam ze normalne światłą jak są włączona na ON działają, (przednia lampa)

czy to moze być przez to że nie mam stacyjki?? i Czy ktoś na forum mam taką na sprzedarz??

Jak byłoby dobrze podłaczone to powinno działać bez stacyjki, zobacz na instalacji jak powinny iśc kable i sprubuj jakoś napiecie dobrowadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pewien problem otóż nie czuć w ogóle sprzęgła, ten bolczyk co się mocuje linke moge okręcić w kółko a niema sprzęgła niema w ogóle oporu. Co się mogło stać??? Ostatnio chyba było coś takiego na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pewien problem otóż nie czuć w ogóle sprzęgła, ten bolczyk co się mocuje linke moge okręcić w kółko a niema sprzęgła niema w ogóle oporu. Co się mogło stać??? Ostatnio chyba było coś takiego na forum.

Musisz odkrecić dekiel oraz zdjac ten dekielek ze spręzynami co dociska tarcze sprzegłowe i sprawdzić czy po wciśnieciu drut wypiera na ten docikowy dekielek i bedziesz widział czy chodzi czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Mianowicie moja dt kręci 7 tyś obrotów a jak zdejme oto coś to:

http://img144.imageshack.us/my.php?image=zdjcie001jq2.jpg

ten pojemniczek to dostaje takiego kopa że yyyyy normalnie w miejscu rwie ziemie kreci do 12 tyś... Więc sie domyśliłem że chodzi pewnie o powietrze... że go mało dostaje... No więc tu moje pytanie co i jak mam zrobić żeby dostał więcej powietrza? Czy chodzi o tą śrubke?

http://img144.imageshack.us/my.php?image=zdjcie0002rk1.jpg

Tak mi sie wydaje bo jest najbliżej tego układu powietrza. I następne pytanie wyręcić czy wkręciś? Najlepiej sami powiedzcie.

 

Pozdrawiam

Wookie23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na początek podstawa, a więc czyszczonko filtra etc (guma w airboxie?)

później regulacja gaźnika:

 

- śrube powietrza wkręcamy na maxa, paliwo na połowe.

Odpalamy, wykręcamy śrube paliwa tak, żeby prawie gasł, jak już się krztusi, odkręcamy nieco śrube powietrza, żeby obroty wzrosły. Znowu wykręcamy paliwo aż się krztusi, i podwyższamy obroty odkręcając śrubę powietrza. Robimy tak, aż odkręcanie śruby powietrza nie będzie już powodować przyrostu obrotów.

Wtedy wkręcamy odrobine śrubę paliwa do obrotów biegu jałowego i tyle.

 

Należy pamiętać, że po każdej modyfikacji ustawienia śruby POWIETRZA należy odczekać ok 20s, aż obroty się ustabilizują. Porządne przeprowadzenie tego zabiegu daje czarujący efekt :icon_biggrin: Spalanie spada do minimum.

(Pamiętajcie, że ustawienia zimą i w ciepłe dni są inne dla gaźnika, ponieważ powietrze znacznie zmienia swoją gęstość z temperaturą)

 

P.s. Ja bym nie pozbawiał moto tego "pudełeczka" rezonansowego na króćcu !!

 

Jaką dokładnie średnicę ma laga w DT ( 125 96-00r ) w miejscu mocowania (ten nieruchomy element :icon_biggrin: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Noo..powiem Ci, że nie tylko Ty! :icon_mrgreen: :banghead: :clap: buahahhaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że masz jakiś wybrakowany ten motorek :notworthy:

Brakuje Ci też czarnego pudełeczka rezonansowego na króćcu (zamiast tego wbita śruba) :banghead:

 

Czy ma ktoś doświadczenie jak wpływa brak tegoż "pudełeczka" na pracę silnika ?

 

Ponawiam pytanie, jaką dokładnie średnicę ma laga w DT 125 (96-00r) w miejscu mocowania w półce ?

 

 

Gnębi mnie jedna jeszcze rzecz. Otóż czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć, po co w DT 125 jest ogrzewanie gaźnika cieczą chłodzącą ?? Czy zna ktoś inne modele z ogrzewanym gaźnikiem? Jedyna zaleta tego rozwiązania jaka mi się nasuwa, to zapobieganie zamarzaniu pary wodnej w gaźniku zimą.

Jednak moim zdaniem wiążę sięto ze znacznym spadkiem mocy !

Porównująć temperatury wpadającego powietrza 20C i 100C, czyli bez ogrzewania i z ogrzewaniem, teoretycznie z obliczeń wychodzi, że różnica mocy jest równa 5,56KM tj 21,4% :buttrock: (wg r-nia g. ideal.)

 

Myślałem też, czy może chodzi o szybsze odparowanie paliwa już w gaźniku, ale nie sądzę, mieszanka, iście drobna w kontakcie w nagrzanymi ściankami cylindra, wału etc (szczególnie w 2T - długa droga paliwa do zapłonu) odparowuje momentalnie. Pozatym nadmiar oleju zbierałby się w gaźniku, a nie na pracujących powierzchniach.

 

Następna myśl, to... Blokada?

Dodatkowe chłodzenie??

 

Czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić? Ktoś, kto posiada jakąś więdzę na ten temat :buttrock:

Edytowane przez Morpiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić? Ktoś, kto posiada jakąś więdzę na ten temat :lalag:

Może dlatego ze jest ssanie i sie automatycznie wyłancza jak sie silnik rozgrzeje. Może coś z tym związane.

 

A ja mam taki problem bo sie troche z elektryka bawilem i kontrolka temperatury zaczeła szybko roznać, dodam że kabel od tej czujki w głowicy mam urwany, nie było by problemy tylko ta wzkazówka nie chce wrucic w wyjscowa pozycje co mam zrobić??

 

Czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić? Ktoś, kto posiada jakąś więdzę na ten temat :smile:

Może dlatego ze jest ssanie i sie automatycznie wyłancza jak sie silnik rozgrzeje. Może coś z tym związane.

 

A ja mam taki problem bo sie troche z elektryka bawilem i kontrolka temperatury zaczeła szybko roznać, dodam że kabel od tej czujki w głowicy mam urwany, nie było by problemy tylko ta wzkazówka nie chce wrucic w wyjscowa pozycje co mam zrobić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...