Skocz do zawartości

Trudny wybór.


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o rozsądne porady!

Chcę w tym roku sprzedać XT600E, którą dotąd jeździłem (3 sezony) i kupić coś bardziej do dalszych podróży. Nie ukrywam jednak, że największe przebiegi robię w mieście.

Upatrzyłem sobie 2 rumaki: TDM 900 i XJR 1300.

Proszę o opinie na temat tych motocykli i porady co może się lepiej spisać. Zaznaczam, że nie interesują mnie stoppie, whellie i takie tam bo wychodze z założenia, że motor ma po to dwa koła żeby jeździć na dwóch a nie na jednym. Palenie gumy też mnie nie kręci wię nie piszcie że lepszy jest ten czy tamten bo szybciej można zjarać kapcia.

Jeszcze raz proszę o rzeczowe i rozsądne opinie i porady.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. JAREK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XJR;a jest świetna ale do turystyki TDM zdecydowanie powinien być lepszy.

Raz; zawieszenie pzwalające jeździć po każdych drogach.

Dwa; zużycie paliwa.

W czasie zeszłorocznych wyjazdów dostawałem wscieklicy kiedy koledzy płacili przy każdym tankowaniu 5€ mniej, razy 15 dni ... to bolało :evil: :crossy: :banghead:

Za XJRą przemawia przyśpieszenie ... 3s do 100km pozwala pozostawiać na starcie większość motocykli że nie wspomnę o samochodach.

 

W dziale motocykle powinieneś znaleźć kilka opinii na temat XJR'y, moich, Niedźwiedzia i Grega.

 

Zbycho

XJR1300

MW750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
W czasie zeszłorocznych wyjazdów dostawałem wscieklicy kiedy koledzy płacili przy każdym tankowaniu 5€ mniej' date=' razy 15 dni ... to bolało :evil: :crossy: :banghead:

[/quote']

Zgadza sie, wtedy człek sie denerwuje zamiast cieszyc sie z podrózy. Koszty eksploatacji gora. Waha coraz drozsza, wiec lepiej wybrac ekonomiczny sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim faworytem we wszystkich kategoriach jest XJR 1300SP - kwintesencja motocykla w czystej formie. Jest to duży golas, należy przez to rozumieć, że jest nadspodziewanie poręczny na mieście, ma dobre hamulce, wspaniale wygląda i nadaje się na długie trasy pokonywane z rozsądną prędkością. Jedyną wadą tego dość już leciwego ale zarazem dopracowanego i długowiecznego silnka jest spalanie. Ja osobiście TeDeeMa nie brałbym w ogóle pod uwagę, lecz jest to tylko i wyłącznie moje osobiste i prywatne zdanie.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wolę XJR'ę i w życiu bym się nie zamienił na TDM'a ale próbuję być obiektywny.

TDM'a jest przy XJR'rze trochę ... nudnawa.

 

Moim faworytem we wszystkich kategoriach jest XJR 1300SP

 

Tak z ciekawości ? dlaczego SP ???? przecież SP to wersją okrojona do 98KM ze 106KM.

 

Zbycho

XJR1300

MW750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim faworytem we wszystkich kategoriach jest XJR 1300SP

 

Tak z ciekawości ? dlaczego SP ???? przecież SP to wersją okrojona do 98KM ze 106KM.

 

Zbycho

XJR1300

MW750

 

Nie wiem skąd masz takie informacje. Z moich wynika, że zwykła i SP podwzględem mocy i osiągów niczym się nie różnią. Pytasz czemu SP, a no temu, że ma amory Ohlinsa i ładniejszą kanapę, dwubarwny lakier akurat mnie nie kręci, XJR to laska którą potraktowałbym aerografem i dodał kilka bajerów od siebie. Jeśli chodzi o spalanie tej uroczej babki, to posiadam w swojej głowie tylko informacje od użytkowników, którzy narzekają, że trudno im się zmieścić w 10l/100km na mieście.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o spalanie tej uroczej babki, to posiadam w swojej głowie tylko informacje od użytkowników, którzy narzekają, że trudno im się zmieścić w 10l/100km na mieście.

 

Sporo zżera, ale z pewnością jadąc spokojnie da się zejśc nieco niżej;)

 

Gdyby mnie było stać na nowy motocykl, to pierwsze gdzie bym pobiegł to do salonu Yamahy i własnie po XJR 1300:P

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie to ile pali XJR??

 

Tak z pierwszej ręki.

Nie uda się zejść poniżej 7L/100km ... chyba że zaczniesz ekstremalnie oszczędzać paliwo, obroty poniżej 4tys, z górki na luzie ... of course nikt tak nie jeździ. Co do 10L/100km to raczej bzdura, nawet przy ostrym pałowaniu trudno wyjść powyżej 8,5L. Ostrym tzn. na autostradzie przelotowa pow. 180km/h, więcej się nie da na dłuższą metę, wkońcu to golas.

Po takiej ostrej jeździe należy bezwględnie sprawdzić stan oleju, sinik lubi wtedy łyknąć sobie coś niecoś.

Po mieście pali tak ok.7,5L i to wtedy kiedy zawsze jestem pierwszy na starcie i na mecie :)

 

Co do różncy międzi wersją SP a zwykłą.

Ja mam wersję zwykłą, z dokumentów wynika że mam moc 106KM, natomiast wersja SP ma moc obciętą do 98KM. Jest to związane z niemieckim systemem ubezpieczeń i czymś tam jeszcze, szczegółów nie znam, są ludzie na forum którzy wiedzą o co chodzi ( Dr Big ? ).

Prawdopodobnie w ramach rekompensaty za te stracone 8KM producent lub importer dokłada Ohlins'y i cóś tam jeszcze.

 

Zbycho

XJR1300

MW750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja SP ma moc obciętą do 98KM. Jest to związane z niemieckim systemem ubezpieczeń i czymś tam jeszcze' date=' szczegółów nie znam, są ludzie na forum którzy wiedzą o co chodzi ( Dr Big ? ).

Prawdopodobnie w ramach rekompensaty za te stracone 8KM producent lub importer dokłada Ohlins'y i cóś tam jeszcze.

[/quote']

Moc wersji niemieckich nie ma nic do rzeczy w wersji SP. Poza rynkiem niemieckim SP też miała 106 KM. Nie bardzo wiem jak wygląda sprawa ograniczeń mocy w Reich-u, ale wiem, że jest próg 100 KM (z reguły sprzęty mają właśnie 98 KM). Dziwne by jednak było np ogłoszenie: "sprzedam Hayabusę moc 98 KM...." 8O :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie to ile pali XJR??

 

Tak z pierwszej ręki.

Nie uda się zejść poniżej 7L/100km ... chyba że zaczniesz ekstremalnie oszczędzać paliwo' date=' obroty poniżej 4tys, z górki na luzie ...[/quote']

 

Fakt bardzo nas to ze Zbychem bolało przy tankowaniu że zawsze płaciliśmy 30 % więcej od reszty :) a jechalismy góra 140/150

 

Ale muszę przyznać że XJR prezencję posiada a co najważniejsze jak reszta przy wyprzedzaniu robiła 2 w dół i rura to Zbycho po prostu przekręcał manetkę... i więcej nie było trzeba...

Z drugiej strony mimo większej mocy XJR w trasie pewnie z uwagi na owiewke na TDMie da rady osiągnąć lepszą przelotową.

Swoja drogą jak czytałem w Motorradzie że trypelek przy 130 mieści się w 4,5 l to mi sie ciepło zrobiło ...;):(;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ koleg pisze, że jednak głównie jeździ po mieście, to chyba nikt nie powie, że XJR-a jest poręczniejsza w mieście niż TDM? Jakies wymiary, ciężary itp, przemawiają chyba jednak za TDM-em.

 

A z tym wjeżdżaniem w lekki teren nie przesadzajcie. Jak założy się szosowe opony (bo bez sensu zakładać terenowe), to jest ch**nia prawie jak w sporcie... Ino dziury w asfalcie lepiej wybiera i po schodach (kilku) w ramach skrótu da się zjechać.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim faworytem we wszystkich kategoriach jest XJR 1300SP

 

Tak z ciekawości ? dlaczego SP ???? przecież SP to wersją okrojona do 98KM ze 106KM.

 

Zbycho

XJR1300

MW750

 

Nie wiem skąd masz takie informacje. Z moich wynika' date=' że zwykła i SP podwzględem mocy i osiągów niczym się nie różnią[/b'].

 

XJR1300SP 2002 98KM przy 8tys. obrotów 100Nm przy 6tys wg.katalogu Motocykle Świata 2002

XJR1300 2004 106KM przy 8tys. 104Nm przy 6500 obrotów. wg. katalogu Motocykle 2004

 

Różnica jest faktycznie minimalna, przy normalnej eksploatacji wręcz niezauważalna. Zarówno z punktu widzenia producenta jak i użytkownika nie byłoby sensu produkowania dwóch praktycznie identycznych modeli, stąd moje domniemanie że model SP z mocą 98KM był produkowany pod kątem wymagań niemieckich prawnych i ubezpieczniowych które łagodniej traktują motocykle o mocy do 98KM. Szczegóły mnie nie interesują, stwierdzam tylko fakt.

Tak by the Way zazwyczaj jak zabieram głos to staram się wiedzięć co mówię ( piszę ) w myśl zasady aby nie mówić co wiem, lecz wiedzić co mówię.

 

Zbycho

XJR1300 (106KM)

MW750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...