Sputnick Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 ja sie podlacze do tematu troche.jak odmierzacie odpowiednia ilosc oleju np podczas tankowania w trasie ,najlepiej jakis pomysl na liczenie 1:33 :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Ja odmierzalem w domu strzykawka, lalem do sloika i na stacje :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Bardzo prosto :crossy: Skombinuj sobie jakąś butelkę (najczęściej 0,5l) po nawozie do kwiatów. Mają one najczęściej korek z wbudowaną miarką - przeważnie coś ok. 20ml. Jak masz komórę z kalkulatorem, to podajesz w ml ile benzyny kupiłeś (dajmy na to 5000ml), dzielisz przez większą liczbę ze stosunku (np. dla 1:30 potrzebujesz 30 razy mniej oleju niż benzyny) i w wyniku dostajesz ile ml oleju Ci potrzeba. Jak wiesz ile ma Twoja miarka, to dzielisz dodatkowo ten wynik przez pojemność miarki (np. 20ml) i dostajesz liczbę miarek oleju, które musisz wlać do baku. Prościzna :banghead: To może sobie policzymy? :evil:Kupujesz 5l E95. 5l = 5000mlOleju musisz dolewać w stosunku 1:30. 5000 : 30 = 166,67 ml. Tyle oleju potrzebujesz wlać.Twoja miarka ma 20ml. 166,67 : 20 = 8,33. Tyle miarek oleju wlewasz do baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Zna sie ktos na Javie (nie Jawie :banghead: ) moze by napisal program na kome ,ustawiasz jaka masz mieszanke ,a pozniej tylko wpisujesz ile litrow zatankowales ,i Ci pokazuje ile oleju. Najlepiej wersja z okresnleniem pojemniczka i np "Wlej 3 i pol miarki" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 Zna sie ktos na Javie (nie Jawie :banghead: ) moze by napisal program na kome ,ustawiasz jaka masz mieszanke ,a pozniej tylko wpisujesz ile litrow zatankowales ,i Ci pokazuje ile oleju. Najlepiej wersja z okresnleniem pojemniczka i np "Wlej 3 i pol miarki"ja moge napisac w C++ :evil: ale to do komorki sie chyba nie nadaje :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 nie rozumie jednej rzeczy...po co odmierzac az tak dokladnie ??zrob tak po prostu - wez jakas butelke 200 ml, odmierz strzykawka w ktorym miejscu jest ile i zaznacz mazakiem przypuscmy miarki co 30 ml i bedziesz wiedzial ze na 1 litr bezyny wlewasz rownowartosc jednej takiej miarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 wez jakas butelke 200 ml, odmierz strzykawka w ktorym miejscu jest ile i zaznacz mazakiem przypuscmy miarki co 30 ml Tego mi bylo trzeba :banghead: Czemu sam na to niewpadlem :? Dzieki :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej wlkp Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2021 Witam. Mam tropika 250/2 po kapitalnym remoncie silnika regeneracja wału, szlif cylindra nowe łożyska zimeringi nowe sprzęgło jaki olej proponujecie do mieszanki i do silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 1 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2021 Słyszałem dobre opinie o Ravenolu. Kiedyś,jak lałem go do diesla, szukałem opinii o olejach do dwusuwów i miał na niemieckich forach wśród pasjonatów ulepszania silników wysokoprężnych bardzo dobre noty. O dziwo, dobre noty miał też nasz krajowy mixol. Może spróbuj obu, zobaczysz, który będzie mniej zadymiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 Do 2suwa z czasów PRL- Mixol S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 Głównym problemem w stosowaniu nowoczesnych olejów 2T (półsyntetycznych czy syntetycznych choć to i tak oleje mineralne) w miejsce tradycyjnych 2T jest ich różna temperatura spalania. Oleje 2T tradycyjne (jak Mixol) mają dużo niższą temp. spalania/zapłonu (ok 110-120*C) niż oleje "syntetyczne" i tak np zastosowanie Mixolu w pilarce spalinowej nowszych generacji (wymagających stosowania olejów 2T półsyntetycznych lub syntetycznych do mieszanki) skutkuje zatarciem silnika już pierwszym zbiornikiem takiej mieszanki gdyż te wymagają olejów o temp. załonu pow. 160*C. W okresie docierania pilarki serwisy zalecają stosowanie na pierwsze 2-3 zbiorniki oleju syntetycznego 2T gdyż te mają temp. zapłonu w okolicach 190*C. Odwracając to do starego demoluda olej o w/w parametrach nie będzie się spalał równomiernie z paliwem a nagarował/szlamił odkładając się gdzieś w układzie wydechowym. "Zalety" stosowania olejów 2T jako dodatków do diesla to przede wszystkim poprawienie warunków smarnych ON która poza tym że się spala i napędza także smaruje i chłodzi (cczyli ma za zadanie chronić) delikatne i precyzyjne elementy pomp i układu wtryskowego. Na tym koniec. Dodanie kilku setek na 50-70L paliwa nie zmienia jakoś diametralnie jego właściwości pod kątem samozapłonu jaki jest wymagany ale z pewnością ma wpływ na jakość powstałych w jego skutek spalin a dalej w konsekwencji na żywotność układów oczyszczania spalin jak DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 8 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2021 6 godzin temu, Piasek80 napisał: "Zalety" stosowania olejów 2T jako dodatków do diesla to przede wszystkim poprawienie warunków smarnych ON która poza tym że się spala i napędza także smaruje i chłodzi (cczyli ma za zadanie chronić) delikatne i precyzyjne elementy pomp i układu wtryskowego. Na tym koniec. Olej 2T stosuje się wyłącznie w celu poprawienia smarowania układów wtryskowych. I to jest jego niewątpliwa zaleta. W zasadzie jedyna. To prawda. 6 godzin temu, Piasek80 napisał: z pewnością ma wpływ na jakość powstałych w jego skutek spalin a dalej w konsekwencji na żywotność układów oczyszczania spalin jak DPF. Żadnych negatywnych skutków lub ew. pomijalne. Można znalezć sporo informacji na ten temat, niestety, nie na polskich forach. Popartych analizami czystości rozpylaczy i zużyciem części trących układów wtryskowych. Zarówno CR, jak i pompowtryskiwaczy czy też starszych diesli z pompami np. VE. Sam byłem, szczerze mówiąc zaskoczony, bo nie jestem z racji wykonywanego zawodu zwolennikiem lania do diesla czegokolwiek za wyjątkiem dobrej ropy. We własnym zakresie sprawdzaliśmy parametry silnika przed rozpoczęciem lania dodatku i po przebiegu kilku tysięcy na ravenolu (1:200). Pacjent-alhambra 2.0 tdi pompowtrysk. Zmian nie zaobserwowano. Drobne odchyłki na pompkach przed i po pozostały na tym samym poziomie. Wypada więc wierzyć, że korzyści wynikające z lania oleju 2T uwidaczniają się po znacznie większym przebiegu, co wydaje się logiczne. I mogę się tutaj oprzeć tylko i wyłącznie na analizach naszych zachodnich sąsiadów-pasjonatów ulepszania diesli. A czytając ich opinie i styl zabawy, to do tematu podchodzili zaskakująco profesjonalnie. Co do starych dwusuwów-po prostu kiedyś laliśmy mixol i sprzęty żyły. I robiły do głównego remontu tyle, ile mniej więcej przewidziała fabryka. Zabierając głos kompletnie nie brałem pod uwagę temperatury spalania oleju. Do jawy ts350 lałem po remoncie olej z najwyższej półki, pewnie syntetyczny, i nic złego się nie działo. Hulała jak dzika, co w przypadku jawy nawet po gruntownym remoncie takie oczywiste nigdy nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.