Skocz do zawartości

Jaki olej do mieszanki (MZ, ETZ)


miki660
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prosto :crossy: Skombinuj sobie jakąś butelkę (najczęściej 0,5l) po nawozie do kwiatów. Mają one najczęściej korek z wbudowaną miarką - przeważnie coś ok. 20ml. Jak masz komórę z kalkulatorem, to podajesz w ml ile benzyny kupiłeś (dajmy na to 5000ml), dzielisz przez większą liczbę ze stosunku (np. dla 1:30 potrzebujesz 30 razy mniej oleju niż benzyny) i w wyniku dostajesz ile ml oleju Ci potrzeba. Jak wiesz ile ma Twoja miarka, to dzielisz dodatkowo ten wynik przez pojemność miarki (np. 20ml) i dostajesz liczbę miarek oleju, które musisz wlać do baku. Prościzna :banghead:

 

To może sobie policzymy? :evil:

Kupujesz 5l E95. 5l = 5000ml

Oleju musisz dolewać w stosunku 1:30. 5000 : 30 = 166,67 ml. Tyle oleju potrzebujesz wlać.

Twoja miarka ma 20ml. 166,67 : 20 = 8,33. Tyle miarek oleju wlewasz do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna sie ktos na Javie (nie Jawie :banghead: ) moze by napisal program na kome ,ustawiasz jaka masz mieszanke ,a pozniej tylko wpisujesz ile litrow zatankowales ,i Ci pokazuje ile oleju.

 

Najlepiej wersja z okresnleniem pojemniczka i np "Wlej 3 i pol miarki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna sie ktos na Javie (nie Jawie :banghead: ) moze by napisal program na kome ,ustawiasz jaka masz mieszanke ,a pozniej tylko wpisujesz ile litrow zatankowales ,i Ci pokazuje ile oleju.

 

Najlepiej wersja z okresnleniem pojemniczka i np "Wlej 3 i pol miarki"

ja moge napisac w C++ :evil: ale to do komorki sie chyba nie nadaje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 16 lat później...

Słyszałem dobre opinie o Ravenolu. Kiedyś,jak lałem go do diesla, szukałem opinii o olejach do dwusuwów i miał na niemieckich forach wśród pasjonatów ulepszania silników wysokoprężnych bardzo dobre noty. O dziwo, dobre noty miał też nasz krajowy mixol.

Może spróbuj obu, zobaczysz, który będzie mniej zadymiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym problemem w stosowaniu nowoczesnych olejów 2T (półsyntetycznych czy syntetycznych choć to i tak oleje mineralne) w miejsce tradycyjnych 2T jest ich różna temperatura spalania. Oleje 2T tradycyjne (jak Mixol) mają dużo niższą temp. spalania/zapłonu (ok 110-120*C) niż oleje "syntetyczne" i tak np zastosowanie Mixolu w pilarce spalinowej nowszych generacji (wymagających stosowania olejów 2T półsyntetycznych lub syntetycznych do mieszanki) skutkuje zatarciem silnika już pierwszym zbiornikiem takiej mieszanki gdyż te wymagają olejów o temp. załonu pow. 160*C. W okresie docierania pilarki serwisy zalecają stosowanie na pierwsze 2-3 zbiorniki oleju syntetycznego 2T gdyż te mają temp. zapłonu w okolicach 190*C.

Odwracając to do starego demoluda olej o w/w parametrach nie będzie się spalał równomiernie z paliwem a nagarował/szlamił odkładając się gdzieś w układzie wydechowym.

"Zalety" stosowania olejów 2T jako dodatków do diesla to przede wszystkim poprawienie warunków smarnych ON która poza tym że się spala i napędza także smaruje i chłodzi (cczyli ma za zadanie chronić) delikatne i precyzyjne elementy pomp i układu wtryskowego. Na tym koniec. Dodanie kilku setek na 50-70L paliwa nie zmienia jakoś diametralnie jego właściwości pod kątem samozapłonu jaki jest wymagany ale z pewnością ma wpływ na jakość powstałych w jego skutek spalin a dalej w konsekwencji na żywotność układów oczyszczania spalin jak DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Piasek80 napisał:

 

"Zalety" stosowania olejów 2T jako dodatków do diesla to przede wszystkim poprawienie warunków smarnych ON która poza tym że się spala i napędza także smaruje i chłodzi (cczyli ma za zadanie chronić) delikatne i precyzyjne elementy pomp i układu wtryskowego. Na tym koniec.

Olej 2T stosuje się wyłącznie w celu poprawienia smarowania układów wtryskowych. I to jest jego niewątpliwa zaleta. W zasadzie jedyna. To prawda.

 

6 godzin temu, Piasek80 napisał:

 z pewnością ma wpływ na jakość powstałych w jego skutek spalin a dalej w konsekwencji na żywotność układów oczyszczania spalin jak DPF.

Żadnych negatywnych skutków lub ew. pomijalne. Można znalezć sporo informacji na ten temat, niestety, nie na polskich forach. Popartych analizami czystości rozpylaczy i zużyciem części trących układów wtryskowych. Zarówno CR, jak i pompowtryskiwaczy czy też starszych diesli z pompami np. VE. Sam byłem, szczerze mówiąc zaskoczony, bo nie jestem z racji wykonywanego zawodu zwolennikiem lania do diesla czegokolwiek za wyjątkiem dobrej ropy. We własnym zakresie sprawdzaliśmy parametry silnika przed rozpoczęciem lania dodatku i po przebiegu kilku tysięcy na ravenolu  (1:200). Pacjent-alhambra 2.0 tdi pompowtrysk. Zmian nie zaobserwowano. Drobne odchyłki na pompkach przed i po pozostały na tym samym poziomie. Wypada więc wierzyć, że korzyści wynikające z lania oleju 2T uwidaczniają się po znacznie większym przebiegu, co wydaje się logiczne. I mogę się tutaj oprzeć tylko i wyłącznie na analizach naszych zachodnich sąsiadów-pasjonatów ulepszania diesli. A czytając ich opinie i styl zabawy, to do tematu podchodzili zaskakująco profesjonalnie.

Co do starych dwusuwów-po prostu kiedyś laliśmy mixol i sprzęty żyły. I robiły do głównego remontu tyle, ile mniej więcej przewidziała fabryka.

Zabierając głos kompletnie nie brałem pod uwagę temperatury spalania oleju.

Do jawy ts350 lałem po remoncie olej z najwyższej półki, pewnie syntetyczny, i nic złego się nie działo. Hulała jak dzika, co w przypadku jawy nawet po gruntownym remoncie takie oczywiste nigdy nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...