Skocz do zawartości

Jaki olej do mieszanki (MZ, ETZ)


miki660
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prosto :crossy: Skombinuj sobie jakąś butelkę (najczęściej 0,5l) po nawozie do kwiatów. Mają one najczęściej korek z wbudowaną miarką - przeważnie coś ok. 20ml. Jak masz komórę z kalkulatorem, to podajesz w ml ile benzyny kupiłeś (dajmy na to 5000ml), dzielisz przez większą liczbę ze stosunku (np. dla 1:30 potrzebujesz 30 razy mniej oleju niż benzyny) i w wyniku dostajesz ile ml oleju Ci potrzeba. Jak wiesz ile ma Twoja miarka, to dzielisz dodatkowo ten wynik przez pojemność miarki (np. 20ml) i dostajesz liczbę miarek oleju, które musisz wlać do baku. Prościzna :banghead:

 

To może sobie policzymy? :evil:

Kupujesz 5l E95. 5l = 5000ml

Oleju musisz dolewać w stosunku 1:30. 5000 : 30 = 166,67 ml. Tyle oleju potrzebujesz wlać.

Twoja miarka ma 20ml. 166,67 : 20 = 8,33. Tyle miarek oleju wlewasz do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna sie ktos na Javie (nie Jawie :banghead: ) moze by napisal program na kome ,ustawiasz jaka masz mieszanke ,a pozniej tylko wpisujesz ile litrow zatankowales ,i Ci pokazuje ile oleju.

 

Najlepiej wersja z okresnleniem pojemniczka i np "Wlej 3 i pol miarki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Sputnick napisał:
Zna sie ktos na Javie (nie Jawie :banghead: ) moze by napisal program na kome ,ustawiasz jaka masz mieszanke ,a pozniej tylko wpisujesz ile litrow zatankowales ,i Ci pokazuje ile oleju.

 

Najlepiej wersja z okresnleniem pojemniczka i np "Wlej 3 i pol miarki"

ja moge napisac w C++ :evil: ale to do komorki sie chyba nie nadaje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 16 lat później...

Słyszałem dobre opinie o Ravenolu. Kiedyś,jak lałem go do diesla, szukałem opinii o olejach do dwusuwów i miał na niemieckich forach wśród pasjonatów ulepszania silników wysokoprężnych bardzo dobre noty. O dziwo, dobre noty miał też nasz krajowy mixol.

Może spróbuj obu, zobaczysz, który będzie mniej zadymiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym problemem w stosowaniu nowoczesnych olejów 2T (półsyntetycznych czy syntetycznych choć to i tak oleje mineralne) w miejsce tradycyjnych 2T jest ich różna temperatura spalania. Oleje 2T tradycyjne (jak Mixol) mają dużo niższą temp. spalania/zapłonu (ok 110-120*C) niż oleje "syntetyczne" i tak np zastosowanie Mixolu w pilarce spalinowej nowszych generacji (wymagających stosowania olejów 2T półsyntetycznych lub syntetycznych do mieszanki) skutkuje zatarciem silnika już pierwszym zbiornikiem takiej mieszanki gdyż te wymagają olejów o temp. załonu pow. 160*C. W okresie docierania pilarki serwisy zalecają stosowanie na pierwsze 2-3 zbiorniki oleju syntetycznego 2T gdyż te mają temp. zapłonu w okolicach 190*C.

Odwracając to do starego demoluda olej o w/w parametrach nie będzie się spalał równomiernie z paliwem a nagarował/szlamił odkładając się gdzieś w układzie wydechowym.

"Zalety" stosowania olejów 2T jako dodatków do diesla to przede wszystkim poprawienie warunków smarnych ON która poza tym że się spala i napędza także smaruje i chłodzi (cczyli ma za zadanie chronić) delikatne i precyzyjne elementy pomp i układu wtryskowego. Na tym koniec. Dodanie kilku setek na 50-70L paliwa nie zmienia jakoś diametralnie jego właściwości pod kątem samozapłonu jaki jest wymagany ale z pewnością ma wpływ na jakość powstałych w jego skutek spalin a dalej w konsekwencji na żywotność układów oczyszczania spalin jak DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.09.2021 o 11:07, Piasek80 napisał:

 

"Zalety" stosowania olejów 2T jako dodatków do diesla to przede wszystkim poprawienie warunków smarnych ON która poza tym że się spala i napędza także smaruje i chłodzi (cczyli ma za zadanie chronić) delikatne i precyzyjne elementy pomp i układu wtryskowego. Na tym koniec.

Rozwiń  

Olej 2T stosuje się wyłącznie w celu poprawienia smarowania układów wtryskowych. I to jest jego niewątpliwa zaleta. W zasadzie jedyna. To prawda.

 

  W dniu 8.09.2021 o 11:07, Piasek80 napisał:

 z pewnością ma wpływ na jakość powstałych w jego skutek spalin a dalej w konsekwencji na żywotność układów oczyszczania spalin jak DPF.

Rozwiń  

Żadnych negatywnych skutków lub ew. pomijalne. Można znalezć sporo informacji na ten temat, niestety, nie na polskich forach. Popartych analizami czystości rozpylaczy i zużyciem części trących układów wtryskowych. Zarówno CR, jak i pompowtryskiwaczy czy też starszych diesli z pompami np. VE. Sam byłem, szczerze mówiąc zaskoczony, bo nie jestem z racji wykonywanego zawodu zwolennikiem lania do diesla czegokolwiek za wyjątkiem dobrej ropy. We własnym zakresie sprawdzaliśmy parametry silnika przed rozpoczęciem lania dodatku i po przebiegu kilku tysięcy na ravenolu  (1:200). Pacjent-alhambra 2.0 tdi pompowtrysk. Zmian nie zaobserwowano. Drobne odchyłki na pompkach przed i po pozostały na tym samym poziomie. Wypada więc wierzyć, że korzyści wynikające z lania oleju 2T uwidaczniają się po znacznie większym przebiegu, co wydaje się logiczne. I mogę się tutaj oprzeć tylko i wyłącznie na analizach naszych zachodnich sąsiadów-pasjonatów ulepszania diesli. A czytając ich opinie i styl zabawy, to do tematu podchodzili zaskakująco profesjonalnie.

Co do starych dwusuwów-po prostu kiedyś laliśmy mixol i sprzęty żyły. I robiły do głównego remontu tyle, ile mniej więcej przewidziała fabryka.

Zabierając głos kompletnie nie brałem pod uwagę temperatury spalania oleju.

Do jawy ts350 lałem po remoncie olej z najwyższej półki, pewnie syntetyczny, i nic złego się nie działo. Hulała jak dzika, co w przypadku jawy nawet po gruntownym remoncie takie oczywiste nigdy nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...