Skocz do zawartości

śruby o wysokiej klasie wytrzymałości - gdzie kupić?


Yogi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yogi nie chciałbym być złym wróżbitą ale akurat te śróbke wraz z nakrętką musisz zamówić w serwisie i zachować rachunek.

Akurat jest to bardzo newralgiczny punkt w moto i nie warto oszczędzać nawet w dużo lżejszym motocyklu.

Ten kawałek żelaza zadecyduje o Twoim bezpieczeństwie.

Pomyśl czy warto ryzykować.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mowie, pytalem sie paru osob i te od razu mi powiedzialy (zreszta w sklepach jak sie dowiedzieli ze do zawieszenia to tez) ze kl. wytrzymalosci dla sruby 10.9 a dla nakretki 10. jesli kupie takie to bedzie ok i nie ma sensu przeplacac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POM ma racje.

Śruby po to sa walcowane aby struktura materiału układała się w kształcie gwintu, a także największy zgniot występował u podstawy gwintu w miejscu występowania największych naprężeń.

Jeżeli będziemy gwintować za pomocą narzynki przecinamy strukturę materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pipcol, wiadomo, że zakup oryginału jest najlepszy, tu nie ma co dyskutować. To jest trochę jak z prostowaniem lag. Nie powinno się tego robić, a wszyscy to robią - tylko czasami jest to minimalne zgięcie (co można naprostować), inni zaś starają się zrobić coś z lagi zgiętej w 8. I tutaj zaczynają się szczegóły. Tak samo ze śrubami - ja wolę w swoim motocyklu, dobrze przegwintowaną (czyli głęboko, a tak na marginesie, jak już, to dorabiany jest tylko kawałek gwintu, nie całość) śrubę 10,9 niż nawet najładniejszą nówkę 5.8, bo to to już jest naprawdę przegięcie i taka śruba może faktycznie strzelić. Nie zawsze jest pod ręką serwis, a jak jest, to panowie sobie każą poczekać dwa tygodnie :-). Nie chcę propagować dróg na skróty, bo bardzo tego nie lubię, ale nie dajmy się zwariować - producent nie dobiera wytrzymałości śrub na styk, zawsze jest zapas, więc nawet jak z tego 10.9 odejdzie kilka% nadal jest to kawał mocnej śruby (w motoryzacji, nawet w elmentach zawieszeń stosuje się najczęściej normę 8,8 czyli niższą).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o wariacje ale o spokój sumienia :)

Stosując takie techniki taka śruba może ale nie musi wytrzymać :)

I to jest sedno sprawy.

Od tego jakie kto ma wytrzymałe sumienie, zależy co będzie jak wykonywane.

Oczywiście można to potraktować jako żart , częściowo jest to wypowiedź humorystyczna.

Ale jednak , śruba stosowana jest o tej a nie innej wytrzymałości, w tym a nie innym miejscu.

Konstruktor projektując dany węzeł bierze pewien margines bezpieczeństwa, na wypadek różnych okoliczności.

My stosując takie zabiegi, możemy go niebezpiecznie zmniejszać.

 

To tyle z mojej strony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł nie obraź się że zwracam Ci uwagę ale pomyliłeś trochę pojęcie wytrzymałości.

Przykład ; Wytrzymałość łańcucha mierzymy wytrzymałością najsłabszego ogniwa.

I teraz w przypadku śruby z gwintem walcowanym jeżeli ruszysz ją narzynką i dotniesz kilka zwoi gwintu to szlag traił cały atest śruby bo w momencie dokręcania dużym momentem nie wytrzyma tego uszkodzona narzynką część i poprostu się rozciągnie.

Wracając do tematu nieszczęsnej śruby wspomnianego zawieszenia to ważna jest nie tylko twardość tej śruby ale także precyzja wykonania szyjki śruby na którą wejdzie bieżnia łożyska igłowego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzajmy, tam nie ma zadnego lozyska iglowego; to nie jest sruba od wachacza; ta sruba przechodzi po prostu przez tuleje i juz.

poza tym ja nie bede nic gwintowal - sruba jest dokladnie taka jak potrzebuje i nie bede jej zmienial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yogi, śruby które zakupiłeś i nie będziesz przy nich grzebać, wystarczą na 100%, bo jest to wytrzymałość stosowana w motoryzacji w zawieszeniech i to w najbardziej węzłowych punktach.

 

Piotrze, a na co mam się obrażać, nie ma ludzi wszystkowiedzących, są tylko tacy co słuchają argumentów innych i wpowadzają je w życie (czytaj:w pracę) i tacy, co sie upierają za wszelką cenę. Ja się nie upieram :-).

 

Pozdro, pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dane orientacyjne ze starej normy PN

własności wytrzymałościowe śruby o klasie 10,9 (5,8)

 

wytrzymałość na rozciąganie min: 1000MPa (520MPa)

twradość: 31-39HRC (82-95HRB)

granica plastyczności min: 940MPa (420MPa)

wydłużenie A5: 9% (10%)

 

różnice wynikają z odmiennych gatunków stali i parametrów obróbki cieplnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...