Skocz do zawartości

Jakie części zapasowe wziąć w trasę?


Rekomendowane odpowiedzi

Jako początkujący endurowiec mam pytanie: jakie części zamienne radzilibyście zabrać w trasę? Wyjazdy na MZ miałem obcykane, ale tutaj jestem jeszcze trochę zielony. Trasa to około 5 tys km, Europa, głównie asfalt, jakieś 5-10 % w lekkim terenie.

Nie chodzi mi o odzież, namiot, jedzenie tylko o części. Czekam na Wasze sugestie! Acha, jeżdżę Hondą Transalp XL600V :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Ja w dalekie trasy na wschód zabieram dętki,łatki, klej do łatek, łyżki, trochę kluczy (fabryczny zestaw + takie żeby koło zdjąć), świece (stare, te któy wykręcam przy wymianie) i tyle. Jak do tej pory tylko raz miałem "przygodę"-padła świeca na Krymie - choc przed wyjazdem były założone nowe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dopisał do zestawu jeszcze zapasowe klamki (sprzęgło i hamulec) oraz zapinkę do łańcucha (bo smar do łańcucha jest chyba sprawą oczywistą). Latarka - jezeli zamierzasz poruszać sie nocą, ale nie po to aby sobie droge oświetlać tylko w razie jakiejś naprawy - najlepiej taka mocowana na czoło.

No i do tych łatek i dętek o których pisał porzednik jakaś pompka albo nabój do napełniania opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie narzędzia do zdejmowania opon i podstawowe klucze to normalna rzecz. Ale co myślicie o pompie paliwa, zapasie oleju silnikowgo, linkach i czymś jescze o czym nie pomyślałem ? Nie wiem co sie lubi psuć w tych maszynach? mam nadzieję, że nic :D

 

Latarka - jezeli zamierzasz poruszać sie nocą, ale nie po to aby sobie droge oświetlać tylko w razie jakiejś naprawy - najlepiej taka mocowana na czoło

Taką właśnie nabyłem z żarówką halogenową, zakładaną na czoło! Niezastąpiona w czasie nocnej awarii, przygotowania posiłku, rozbicia namiotu itp, zwykle brakuje rąk do trzymania latarki. Kto nie ma polecam zakupić! 8)

Odnośnik do komentarza