Skocz do zawartości

Alternator


Arapaho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mowisz moc alternatora, powinienes miec 385W, ale sprawdz gdzies to w manualu, wtedy kupujesz taki do 600W (ten do 400W nie wydoi w VFR) za 350 zeta z przesylka na gwarancji. http://www.el-serwis.prv.pl/

mozesz spoko dopasowac od innego moto, ja jezdzilem 2 miecha na pozyczonym od xj i tez bylo ok, ale lepiej 100 zeta doplacic i miec nowy, niz kupowac w ciemno uzywany. qmpel jezdzi na reglerze od vulcana, inny wstawil od zzr i tez jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisales wynika ze calej instalacji przydalby sie przeglad i sprawdzenie przeplywu pradu.

Smigalo bedzie do czasu a potem wydatki moga byc o wiele wieksze.

Akumulator jest elementem stabilizujacym w instalacji, dlatego nie warto jezdzic z padnietym aku, bo nagle wzrosty napiecia w instalacji moga zniszczyc elektronike ukladu zaplonowego.

Jezeli piszesz ze aku wyladowywal sie podczas dluzszej jazdy, ale teraz wszystko pracuje mimo ze `kabelek z niego wisial` to wybacz ale wystawiasz sobie samemu nie za dobre swiadectwo - tzn takie posty swiadcza o problemach z logicznym mysleniem.

Radze pojechac do elektryka samochodowego i za kilka zl sprawdzic ladowanie ( na wolnych i przy 5 tys obr. ) - miernik podlaczony do klem aku i potem opisac wyniki tutaj. Moze cos uda ci sie doradzic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, one pracują na innej zasadzie.

W japońcach z alternatorami z magnesami stałymi regulator obcina po prostu nadwyżkę prądu.

Jeżeli energii nie ma co odebrać ( padnięty lub rozłączony akumulator ) regulator dążąc do utrzymania napięcia zamienia całą energie na ciepło, przegrzewa się i przepala.

To w takim dużym skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dozuce swoje 3 zdania, rozumiem ze wartosci podane sa z akum.

Ja bym powiedzial ze jesli te wartosci niezmieniaja sietzn nieskacze jak glupie to chyba jest ok.

Przy obciazaonym ukladzie na maxa 13,5 V niejest zlym winiekiem , ale to tak na 90% niepoamiatam dokladnych wartosci , niejestem pewien czy niejest prawidlowe nap wlasnie 13,7 ....

Zobaczymy co reszta napisze .

 

Co do mirnika , jak masz analogi dobrej klasy to zmierzysz ta rezystancje ( uklad poprawnie mierzonago pradu , bodajze musze wziac kartke i narysowac i wzorki wyprowadzic ale chyba prad do malych R byl)

 

Te cyfrowe za 30-40zl to sa dobre domierzenia od wartosci w omach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12.5 na wolnych i 13.5 na 5k obrotach to za malo.

Liczy sie napiecie przy wlaczonych wszystkich odbiornikach.

Powinno byc dokladnie o jeden volt wiecej.

Jezeli masz kostke laczaca 3 zolte przewody miedzy altkiem i reglerem to sprawdz w jakim jest stanie, czy laczniki metalowe w srodku nie sa zasniedziale ( bialy pyl ) jak sa to oczysc. Sprawdz rowniez mase reglera - jak jest kiepska to tez sa klopoty.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie ladowania musi byc okolo 14 V, aby akumulator nie ulegal rozladowaniu. Przyjmuje sie ze zakres od 13.5 do 14.5 jest wlasciwy, ale z doswiadczenia wiem ze 13.5 jest do zaakceptowania tylko na wolnych obrotach.

Instrukcja fabryczna Suzuki podaje wartosci od 14 do 15.5V przy 5 tys obr, Haynes Kawasaki 15V / 4 tys obr, Haynes Hondy 25A przy 5 tys obr.

Jest z czego wybierac :D))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...