MłodyVFR Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 mowisz moc alternatora, powinienes miec 385W, ale sprawdz gdzies to w manualu, wtedy kupujesz taki do 600W (ten do 400W nie wydoi w VFR) za 350 zeta z przesylka na gwarancji. http://www.el-serwis.prv.pl/mozesz spoko dopasowac od innego moto, ja jezdzilem 2 miecha na pozyczonym od xj i tez bylo ok, ale lepiej 100 zeta doplacic i miec nowy, niz kupowac w ciemno uzywany. qmpel jezdzi na reglerze od vulcana, inny wstawil od zzr i tez jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozztom Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 nie ma tanszych rozwiazan? chwilowo nie mam 350zl na regulator. a moze on dziala? jak rozbieralem motor ostatnio to kabelek wisial sobie od regulatora a inne byly zasyfione niezle, narazie nic nie wysiadlo i smiga jakos wiec moze jest OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Z tego co napisales wynika ze calej instalacji przydalby sie przeglad i sprawdzenie przeplywu pradu.Smigalo bedzie do czasu a potem wydatki moga byc o wiele wieksze.Akumulator jest elementem stabilizujacym w instalacji, dlatego nie warto jezdzic z padnietym aku, bo nagle wzrosty napiecia w instalacji moga zniszczyc elektronike ukladu zaplonowego.Jezeli piszesz ze aku wyladowywal sie podczas dluzszej jazdy, ale teraz wszystko pracuje mimo ze `kabelek z niego wisial` to wybacz ale wystawiasz sobie samemu nie za dobre swiadectwo - tzn takie posty swiadcza o problemach z logicznym mysleniem.Radze pojechac do elektryka samochodowego i za kilka zl sprawdzic ladowanie ( na wolnych i przy 5 tys obr. ) - miernik podlaczony do klem aku i potem opisac wyniki tutaj. Moze cos uda ci sie doradzic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozztom Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 sprawdze u elektryka jak tylko snieg zniknie z dróg :P a tak przy okazji nie podszedłby regulator napięcia z jawy 350 ? nowy polskiej produkcji ? albo jakieś inne tańsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Nie, one pracują na innej zasadzie.W japońcach z alternatorami z magnesami stałymi regulator obcina po prostu nadwyżkę prądu.Jeżeli energii nie ma co odebrać ( padnięty lub rozłączony akumulator ) regulator dążąc do utrzymania napięcia zamienia całą energie na ciepło, przegrzewa się i przepala.To w takim dużym skrócie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozztom Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 znalazlem na allegro pare regulatorow, nie podeszlyby? np. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=39939619lub http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=40577396 jak ktos sie orientuje to prosze o porade :? bo 350zl za nowy to troche drogo :banghead: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 kombinujesz jak koń pod górę.:evil: Regler z junaka się nie nadaje bo współpracuje on z prądnica :banghead:A tego statora i reglera z harasia na pewno nie kupisz za 100 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozztom Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 wiec tak... przy zagrzanym silnika na luzie mam 13v przy włączonych światłach 12,5v, przy 5tyś jest 14,7v z włączonymi światłami 13,5 Wiec teraz prosze fachowca jakiegos o porade czy wszystko jest ok czy nie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 15 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2005 Dozuce swoje 3 zdania, rozumiem ze wartosci podane sa z akum.Ja bym powiedzial ze jesli te wartosci niezmieniaja sietzn nieskacze jak glupie to chyba jest ok. Przy obciazaonym ukladzie na maxa 13,5 V niejest zlym winiekiem , ale to tak na 90% niepoamiatam dokladnych wartosci , niejestem pewien czy niejest prawidlowe nap wlasnie 13,7 .... Zobaczymy co reszta napisze . Co do mirnika , jak masz analogi dobrej klasy to zmierzysz ta rezystancje ( uklad poprawnie mierzonago pradu , bodajze musze wziac kartke i narysowac i wzorki wyprowadzic ale chyba prad do malych R byl) Te cyfrowe za 30-40zl to sa dobre domierzenia od wartosci w omach :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 12.5 na wolnych i 13.5 na 5k obrotach to za malo.Liczy sie napiecie przy wlaczonych wszystkich odbiornikach.Powinno byc dokladnie o jeden volt wiecej.Jezeli masz kostke laczaca 3 zolte przewody miedzy altkiem i reglerem to sprawdz w jakim jest stanie, czy laczniki metalowe w srodku nie sa zasniedziale ( bialy pyl ) jak sa to oczysc. Sprawdz rowniez mase reglera - jak jest kiepska to tez sa klopoty. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozztom Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 takwiec jakie sa idealne wartosci, bo gdzie nie poszukam to co innego pisze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 ja ma w danych do hondy 13,5-13,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Napiecie ladowania musi byc okolo 14 V, aby akumulator nie ulegal rozladowaniu. Przyjmuje sie ze zakres od 13.5 do 14.5 jest wlasciwy, ale z doswiadczenia wiem ze 13.5 jest do zaakceptowania tylko na wolnych obrotach.Instrukcja fabryczna Suzuki podaje wartosci od 14 do 15.5V przy 5 tys obr, Haynes Kawasaki 15V / 4 tys obr, Haynes Hondy 25A przy 5 tys obr.Jest z czego wybierac :D)) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 u mnie jest tak:- jalowe, bez obciazenia - 14.6V- jalowe, z obciazeniem - okolo 13.5V- 5000rpm bez obciazenia - 14.5V- 5000rpm z obciazeniem - 14.3-5V manual do rc36 podaje 14.5V przy 5000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 18 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2005 sie dba, sie ma (chodzi o styki) :)ale na oryginalnym reglerze, poki nie wyzional ducha, przy obciazeniu, przy 5000rpm mozna bylo wyciagnac maxa okolo 13.8-14.0V, takze tak srednio raczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.