Wieprz Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 reanimacja świec ze słabą niebieską iskrą NGK CR8E potrzebne narzędzie to piec CO na węgiel wkładasz świece do żaru na ok 5-10 min świeca rozgrzewa sie do białości(jasno żółta nawet robi sie ceramika) wyciągasz i zostawiasz do wystygnięcia (nie wrzucać do wody)czyścisz szczotką drucianą i sprawdzasz iskre.robiłem to dwa razy na xj550 tydzień temu na xj600n u mnie zadziałało iskra powinna wyglądać jak na nowej świecy.nic nie masz do stracenia.może odzyskasz jakieś świece do testowania gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 17 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 reanimacja świec ze słabą niebieską iskrą NGK CR8E potrzebne narzędzie to piec CO na węgiel wkładasz świece do żaru na ok 5-10 min świeca rozgrzewa sie do białości(jasno żółta nawet robi sie ceramika) wyciągasz i zostawiasz do wystygnięcia (nie wrzucać do wody)czyścisz szczotką drucianą i sprawdzasz iskre.robiłem to dwa razy na xj550 tydzień temu na xj600n u mnie zadziałało iskra powinna wyglądać jak na nowej świecy.nic nie masz do stracenia.może odzyskasz jakieś świece do testowania gaźników.Dzieki przestestuje i dam znać co wyszło :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 W kwestii spalania zerknąłbym na filtr powietrza. Słyszałem o Bandicie 600, który palił 9-10 litrów na 100. Wymiana filtra rozwiązała sprawę. Tamten przypadek był jednak skrajny - na tym filtrze przejeździł chyba ze 20.000km. Był brudny jak worek od odkurzacza prawie. Wątpię, żebyś aż tak zaniedbał filtr, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 17 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 W kwestii spalania zerknąłbym na filtr powietrza. Słyszałem o Bandicie 600, który palił 9-10 litrów na 100. Wymiana filtra rozwiązała sprawę. Tamten przypadek był jednak skrajny - na tym filtrze przejeździł chyba ze 20.000km. Był brudny jak worek od odkurzacza prawie. Wątpię, żebyś aż tak zaniedbał filtr, ale sprawdzić nie zaszkodzi.Embe też tak myślałem wymieniłem również filtr ale 0 różnicy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 reanimacja świec ze słabą niebieską iskrą NGK CR8E potrzebne narzędzie to piec CO na węgiel wkładasz świece do żaru na ok 5-10 min świeca rozgrzewa sie do białości(jasno żółta nawet robi sie ceramika) wyciągasz i zostawiasz do wystygnięcia (nie wrzucać do wody)czyścisz szczotką drucianą i sprawdzasz iskre.robiłem to dwa razy na xj550 tydzień temu na xj600n u mnie zadziałało iskra powinna wyglądać jak na nowej świecy.nic nie masz do stracenia.może odzyskasz jakieś świece do testowania gaźników. Ja opalam świece nad maszynką gazową, kilkanaście sekund i po sprawie, wystarczy na wypalenie resztek beznzyny, oleju itp. Potem szczotka i po robocie. Pozdro, pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 18 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 Panowie udało mi sie dostać pilot jety, a dysze główne już idą kurierem z larssona.Wszystko byłoby super ale spojrzałem teraz w serwisówkę i u mnie pilot jety to #40 a te które dostałem to #37.5.Jak myślicie jakie mogą być objawy po założeniu???Czy warto je zakładać bo jak znowu maja wystąpić jakieś problemy to szukam dalej.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 DAN-> w najgorszym wypadku objaw bedzie taki, ze będzie się silnik przegrzewać. Jak masz możliwość to załóż oryginalne dysze bo wymiana jednego elementu często pociąga za sobą koniecznośc wymiany czy regulacji reszty. Gaźniki do dosyć delikatna sprawa... Lepiej powiedz gdzie można kupić te pilot jets. Ja jak szukałem to nigdzie ich nie było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 Nie powinno byc specjalnej roznicy, najwyzej bedziesz mial jasniejsze swiece na wolnych - mieszanka bedzie oczko bardziej uboga.Jak niewielka jest to roznica pokazuje samo Suzuki montujac dysze glowne 122.5 i 125 w tej samej baterii gaznikow z tym ze dysze o wiekszym przeplywie w srodkowych cylindrach ( 2 i 3 ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 18 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 ''''' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 18 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 DAN-> w najgorszym wypadku objaw bedzie taki, ze będzie się silnik przegrzewać. Jak masz możliwość to załóż oryginalne dysze bo wymiana jednego elementu często pociąga za sobą koniecznośc wymiany czy regulacji reszty. Gaźniki do dosyć delikatna sprawa... Lepiej powiedz gdzie można kupić te pilot jets. Ja jak szukałem to nigdzie ich nie było...Wiem wiem Pompka :D to już 2 suzuki i zawsze problem w gażnikach.pilotki kupiłem używane za 30zl za 4 sztuki po znajomości,niestety tylko takie miał(rozkręcałem wszystkie gażniki jakie miał na serwisie :D )W serwisie suzuki za orginały na zamówienie chcą 38zl/szt czas oczekiwania do miesiąca.Chce jeszcze zerknąć na jakimś bazarze czy ktoś nie będzie ich miał,w larssonie zaproponowali mi cały zestaw dysz z dynojeta ale cena zaporowa 815zl. Adam M. też tak myśle :D ale po tylu perypetiach z gaźnikami wolałem się upewnić, znajomy jeszcze proponował regulacje składem mieszanki na wolnych żeby to wyrównać.Mam tylko nadzieję ,że zmiana nie objawi się nierówną pracą silnika na wolnych albo szarpaniem przy ruszaniu,fajnie jakby też spalanie się poprawiło:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Możesz nadrobić trochę śrubą regulacyjną. Zamiast np. dwa obroty wykręć 2,5. Ale żależy to od ... (tak poza tematem) I tutaj podam Cytat z wypowiedzi Adama M. z innego tematu, który to mnie zaciekawił : To czy sruby reguluja ilosc benzyny do powietrza' date=' czy ilosc mieszanki idacej przez bypas zalezy od modelu gaznika (Mikuni zamiennie stosowalo oba rozwiazania w roznych modelach ) i zalezy czy sruby umieszczone sa przed wlasciwym korpusem gaznika, czy za ( miedzy gaznikiem a glowica ). [/quote'] Jakoś to usystematyzujmy :-). Czytam sobie : http://www.motocross.com/motoprof/moto/mcy...01/carb101.html Tu mamy jedną informację : If the screw is located near the front, it regulated fuel. The mixture will be leaner if it is screwed in and richer if screwed out. If the air screw has to be turned more than 2 turns out for best idling, the next smaller size pilot jet will be needed. Tak jak tutaj napisali :Większośc sprzętów z gaźnikami podciśnieniowymi (w każdym razie w motocyklach z którymi mam do czynienia) ma regulację za przepustnicami, od strony silninika, czyli wykręcając śrubę wzbogacamy mieszankę. Tak więc jeśli masz taki układ w moto (w pewnie masz), to poprostu wykręć więcej śrubę skałdu mieszanki i po problemie.Na końcu jest tabelka, bardzo przydatna w tym temacie, bo określa jak zmieniać ustawienie śruby rtegulacyjnej, właśnie do wymiarów dysz. A tu jeszcze mały link :http://www.dansmc.com/carbs/Japanese_Carbs...n_Hon_cx500.htm Ale ( poprzedniego linka, ciąg dalszy) :The pilot circuit has two adjustable parts, fig 2. The pilot air screw and pilot jet. The air screw can be located either near the back side of the carburetor or near the front of the carburetor. If the screw is located near the back, it regulates how much air enters the circuit. If the screw is turned in, it reduces the amount of air and richens the mixture. If it is turned out, it opens the passage more and allows more air into the circuit which results in a lean mixture. Tu mamy wszystko wywalone do gry nogami 8). W czym są takie gaźniki, ma ktoś przykłady? O ile pamiętam, to chyba w Jaśku jakoś tak to działa, ale głowy sobie uciąć nie dam, bo tylko raz grzebałem w takim moto :-) Może ktoś ma jeszcze jakieś, lub doda jakieś konkretne info, typy gaźników, linki itp. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 19 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Uff,przeczytałem sobie wszystko,przetłumaczyłem i większość objawów się zgadza.Tak jak piszą w linkach które podałeś pilot jet i pilot air screw mają największe znaczenie przy 1/8 do 1/4 otwarcia przepustnicy i to by pasowało ponieważ gdy odkręcałem właśnie gdzieś 1/4 max położenia przepustnicy pojawiało się dziwne szarpanie,przyduszanie itp. problem natomiast znikał gdy z niskich obrotów odrazu dawałem w palnik czyli jakies 3/4 otwarcia przepustnicy. Tak jak tutaj napisali :Większośc sprzętów z gaźnikami podciśnieniowymi (w każdym razie w motocyklach z którymi mam do czynienia) ma regulację za przepustnicami, od strony silninika, czyli wykręcając śrubę wzbogacamy mieszankę. Tak więc jeśli masz taki układ w moto (w pewnie masz), to poprostu wykręć więcej śrubę skałdu mieszanki i po problemie.Na końcu jest tabelka, bardzo przydatna w tym temacie, bo określa jak zmieniać ustawienie śruby rtegulacyjnej, właśnie do wymiarów dysz. Tak jak mówisz,regulacja jest za przepustnicami, z tym że w tabelce są korekty ale przy założeniu że zmieniasz needle jet and jet needle czyli iglice i dysze gdzie pracuje iglicaA tu jeszcze mały link :http://www.dansmc.com/carbs/Japanese_Carbs...n_Hon_cx500.htm Ale ( poprzedniego linka, ciąg dalszy) :The pilot circuit has two adjustable parts, fig 2. The pilot air screw and pilot jet. The air screw can be located either near the back side of the carburetor or near the front of the carburetor. If the screw is located near the back, it regulates how much air enters the circuit. If the screw is turned in, it reduces the amount of air and richens the mixture. If it is turned out, it opens the passage more and allows more air into the circuit which results in a lean mixture. Tu mamy wszystko wywalone do gry nogami 8). W czym są takie gaźniki, ma ktoś przykłady? O ile pamiętam, to chyba w Jaśku jakoś tak to działa, ale głowy sobie uciąć nie dam, bo tylko raz grzebałem w takim moto :-) Może ktoś ma jeszcze jakieś, lub doda jakieś konkretne info, typy gaźników, linki itp. I tutaj się właśnie nie zgadza ,według nich jeżeli wkręcamy to redukujemy ilość powietrza wzbogacając mieszankę,jeżeli wykręcamy to sytuacja jest odwrotna. W każdym razie warto było przeczytać i dowiedzieć się czegoś nowego :D Tutaj kilka linków na temat gaźników mikunihttp://www.sudco.com/mikuni.htmlhttp://www.iwt.com.au/MikuniJets.htm JEżeli macie jeszcze coś to wrzucajcie. DziękiPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Bo w drugiej cytowanej wypowiedzie z tej strony mówą właśnie o srubie regulacyjnej, która wpuszcza powietrze. Nie dotyczy to gaźników z którymi mamy do czynienia (czyli z regulacją ilości paliwa). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.