Skocz do zawartości

Składak....


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka...no to teraz będziecie mieli niezła polewke...

Otóz z powodunadwyżki częsci postanoweiłem sobie poskądać crosa...

Mam przód wzmacniany z jawy ts 350....rame wzmacnianą z wsk 175...koła...tutaj moje pierwsze pytanie...mam dać koło do tyłu 18 cali a na przód 19 cali czy na przxód 18 cali a na tył 16???

No i następne pytanie czy dawać silnik z jawy ts 250 czy z wsk 175??

I ostatnie pytanie jakie mam zrobić przełożeniue??ile zębów na ile.....??

sory za dziwne pytania no ale niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód od Jawy ma mały skok jak na coś takiego. 16 cali w teren to za mało (i opony kostki łatwo nie dostaniesz) z tyłu 18 na przodzie min. 19 najlepiej 21 cali.

Silnik WSK 175 ma dość fajna charakterystyke jak dla przyszłego "crossa" tylko 4 bieg za długi i najlepiej założyć dużą zębatkę na tył.

Przełożenie dla WSK 175 przód 14 tył do 55 zębów (kumpel ma takie i motorek wymiata konkretnie)

 

ogólnie był podobny temat http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...pic.php?t=19728

a tu temat o moim patencie

http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...pic.php?t=18936

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Najbardziej optymalnie, no i najmniej kosztochłonnie byłoby założyć na tył 19, a na przód 21. Wtedy masz szeroki dostępo do tanich opon. Z 18-takmi jest już gorzej, a o 16-tce z kostą lepiej zapomnij.

Jeżeli chodzi o silnik tobym wstawił od Jawy. To dobra i sprawdzona konstrukacja, a przy tym tania w utrzymaniu.

Jeżeli chodzi o przełożenia postaraj się postawić na moc kosztem prędkości, bo i tak wstawisz dość słaby silnik. Ja bym Ci proponował zestaw 15 przód i 48 tył. Do tego dobry łańcuch odporny na wodę, błoto itd.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwu-ramówka nie była mocną ramą pękały w nich miejsca przy główce ramy widziałem kilka sztuk z pęknięciem belki pod silnikiem ogólnie nigdy nie próbowałem i nic chciałem robić żadnych tego typu przeróbek na tej ramie.

Silnik od CZ 350 do obojętnie której ramy WSK będzie za mocny i za ciężki lepiej o tym zapomnij dla własnego bezpieczeństwa zwłaszcza, że chcesz tym wariować w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci jednak proponuje silnik od jawy TS 350 bedzie mniej awaryjny niż od CZ 350, tylko z CZ 350 można wsadzić sprzegło do TS bo w jawie sie sypało od czasu do czasu a CZ miały mocnijesze, przełozenie takie jak polecił Dominik

i mam jeszcze pytanie do Dominika czy 19` są naprawde tańsze i bardziej dostępne niż 18` bo mi sie wydawało ze 19, 17 nie są tak łatwo dostępne a jak są to i cena nie jest taka łatwa do przełkniecia

pzdr łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na początku pozdrawiam wszystkich enduromaniaków i ich motocykle. Podobnie jak paho przerabiam motocykl szosowy na enduro. Niedawno kupiłęm JAwe TS 350, dosc duzo o nim poczytałem i doszedłem do wniosku ze bedzie się nadawał na enduro (ale nie do skakania tylko do np. szybkiej jazdy przez lasy, pola itd.) W tym celu kupiłem przednie zaiweszenie, pompowane, o 18 cm dłuższe niż oryginalne, teraz jeszcze musze tylko z tylnim zawieszeniem pomyslec, bo wahacz w Jawie jest zbyt mieki i zbyt szybko wyrabiają sie tulejki na nim. Ale to jeszcze nie teraz. Narazie mam pewien problem z przednim zawieszeniem. Bo jak narazie nie pasuje mi sztyca z tego nowego zawieszenia do główki ramy z Jawy. Myślałem więc na tym żeby wmontować tylko same lagi do półek oryginalnych. Po tych długich rozwodzeniach czas na pytanie :) Czy oryginalne półki wytrzymają przy ostrzejszej jeździe w lekkim terenie (pola, lasy itd.)

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Qrde. Chcę sobie kupiś jakieś enduro. Myślałem żeby poskładać sobie coś samemu ale efekt końcowy może być różny (najczęściej jest kiepski). Teraz myśle żeby kupić rame od jakiejś DT 125 i wsadzić silnik o ETZ 150. Widziałem kiedyś takie cos na allegro. Ile może kosztować taka rama i co myślicie o takim połączeniu?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama od DT 80 i DT 125, a nawet od DT 175 jest w sumie identyczna. Ja kupiłem na allegro za 300 zł w super stanie pomalowaną :). Co do silnika - od MZ 250 nie wejdzie, nie ma szans, i jeszcze kwestia zembatki napędowej, bo w MZ jest z drugiej strony. Zobacz do tematu "Wszystko o YAMAHA DT" tam sa foty mojego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wsadzić silnik ok ETZ 150. Włśnie widziałem kiedys na Allegro jak jakiś allegrowicz takie coś sprzedawał. Tylko właśnie boje się o tą zębatke. Tak myślałem żeby po prostu odwrocic koło. Zależy od konstrukcji wachacza. Nie wiem czy coś z tego wyjdzie. Musiałbym to zobaczyć. A ten gość z allegro ma to jeszcze wystawione?? A rama od 80 jest tak samo wytrzymała jak od 125?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ma, a jak nie ma to gdzies mam kontakt do gościa. Te motocykle rózniły sie prawie tylko pojemnością silnika. Kiedyś koleś miał zółtą YZ 80 z silnikiem od ETZ 150 i zapewne o tą Ci chodzi. Koło w DT można bez problemu obrócić tylko zostaje Ci kwestia dospawania na wachaczu klina ktory bedzie trzymał bęben zeby sie nie obracał, no i hamulec też trzeba jakoś zrobić 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłbym wdzięczny za kontakt. Pozostaje jeszcze kwestie wydechu. W MZ jest rama otwarta a w yamasze zamknięta. Wydech wychodzi po środku cylindra i nie wiem jak można wyprowadzić kolanko od wydechu. Musze dorwać jakąs rame to wtedy będę się zastanawiam.

Pzdr

AHTOH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...