MarianKa Opublikowano 27 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 Co to jest? czym sie różni ten system rozrządu od innych?W czym jest lepszy, w czym gorszy?Czy poza Ducati jeszcze gdzieś występuje? Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziggy Opublikowano 27 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 Ehhh, ale zadajesz pytania......www.google.pl ---> rozrząd desmo Wszystko jak na dłoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 27 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 rozrząd desmo za pomocą krzywek otwiera i zamyka zawory w silnikutak można powiedzieć w skrócie, temat rozwinie może któryś z mechaników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 27 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 Skomplikowane, drogie, bardzo duza dokładność czasów faz otwierani i zamykania (szczególnie o zamykanie chodzi), bo w przeciwienstwwie do klasycznych układów, gdzie zawór jest zamykany z pomocą sprężyn. W desmo jest zamykany za pomocą krzywki. Dzieki takiemu rozwiazaniu mozna osiagac duza predkosc obrotowa bez obawy, ze zawór zdezy sie z tłokiem - co jest mozliwe przy normalnym ukądzie rozrzadu ze względu na bezwładność spręzyn. Układ ten konsekwentnie stosuje DUCATI - raczej chwyt marketingowy niz potrzeba techniczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 27 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 swoja drogą ciekawe jakie są rozwiązania mechanizmu rozrządu w motocyklach Serii GP, bo jesli tradycyjne sprężynyto całe to desmo jest li tylko gadżetem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 W motocyklu Honda RC211 startująca w GP1 jest konwencjonalny rozrząd ale bez sprężyn bo ich miejsce zastępuje pneumatyka a z kolei w desmo Ducati są słabe sprężyny które kasują luz wynikły z niedomknięcia zaworów przy zimnym silniku, a może raczej domykają zawory. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 27 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 mówienie wiec o zwiekszeniu obrotów jest raczej poboznyn zyczenie, tym bardziej ze zakres obrotów w tych motocyklach jest podobnywyscigowwki Ducati z GP maja rozrząd desmo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 Wyścigówki ducati mają rozrząd desmo i to bardzo rozbudowany i nie chodzi tu o gadżet jak to ujął jeden z przedówców a o maksymalnie długi czas otwarcia zaworu i błyskawiczne jego zamknięcie a nie czekanie aż zostanie zamknięty poprzez sprężynę (sprężyny) w zależności od konstrukcji.Drugim bardzo ważnym powodem są szybkie zmiany obrotów w silnikach desmo raczej niemożliwe do uzyskania przy rozrządzie konwencjonalnym.Jednak najważniejszym powodem zastosowania rozrządu desmo było zmniejszenie strat mocy oddawanej przez pracujący silnik związanych z ciągłym wywieraniem nacisku na kolejne zawory podparte bardzo mocnymi sprężynami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 27 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2004 Dziekuje za wyczerpujace info fachowcom. Ziggy:temat dał możliwość fachowcom napisania paru wartościowych postów, a Tobie jednego bzdurnego, dla powiększenia licznika. Szukałem w archiwum 4um i nie znalazłem nic, dlatego zapytałem. Jak chcesz się wykazać jeszcze bardziej, to masz szansę Co to jest tem google? :P Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Rozrząd desmodroniczny stosowany jest w Ducatti z kilku powodów miedzy innymi ze jest to widlasty twin. Jak wiadomo zawory w takim silniku sa odpowiednio większe niż na przykład w rzędowej czwórce, Przez to sprężyny powodujące zamkniecie się zaworów musiały by być naprawdę mocne.A poza tym nie chodzi głównie o uderzenie zaworów o tłok bo to już krańcowa sytuacja tylko o zniekształcenie faz rozrządu a mianowicie wydłużenie czasookresu otwarcia zaworów w pobliżu maksymalnych obrotów spowodowanych właśnie bezwładnością.Przy rozrządzie desmodronicznym fazy rozrządu pozostają niezmienne od obrotów, w innych konstrukcjach mogą już występować zmiany faz rozrządu co będzie skutkowało być może mniejsza mocą maksymalna P.S. Dawno nie odwiedzałem forum , a tyle sie interesujacych tematów przewineło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Pipcyk to ładnie ujął ale GP1 Ducati ma głowice z małymi zaworkami i w czterech garnkach a kręci się jak wściekła.Niestety opisać tego się nie da ale zapewniam że mnie marszczyła się skóra na plecach jak toto z Bolonii wchodziło na prostą. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 8 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2005 Pipcyk to ładnie ujął ale GP1 Ducati ma głowice z małymi zaworkami i w czterech garnkach a kręci się jak wściekła.Niestety opisać tego się nie da ale zapewniam że mnie marszczyła się skóra na plecach jak toto z Bolonii wchodziło na prostą. Piotrze masz racje.Częściowo rozrząd desmodroniczny w Ducatti to osobliwy snobizm czy cecha wyróżniająca,tak ja boksery BMW, wzdłużne fałki Moto-gucci itp.Po prostu rozwiązanie to jest zbyt drogie w porównaniu z kosztem uzyskania idealnie linearnej charakterystyki. Tak samo ja wałki królewskie itp.Jasne że sa to rozwiązania idealne, bo mamy pełna kontrole ( w tym przypadku nad zaworem) i możemy sobie zaprojektować jego większą masę wiedząc że układ krzywkowy zapewni nam jego zamkniecie w odpowiednim czasie.W układach klasycznych masa ma pierwszorzędne znaczenie biorąc pod uwagę kinematykę układu rozrządu.Tyle że mając na uwadze zaprojektowanie i wykonanie tak skomplikowanego mechanizmu jak rozrząd desmodroniczny to lepiej jest zaprojektować lżejsze zawory i liczyć się ze zwiększonymi oporami tarcia w układzie rozrządu. To na pewno wychodzi taniej.Ale nie jest tak awangardowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2005 Oczywiście lekkie zawory są jakimś rozwiązaniem ale jest jedno ale nawet tytanowe mają jakąś masę a nawet gdyby były złożone z samych fotonów(brak masy) to pozostaje sprężyna i brak kontroli nad procesem zamykania zaworu a to jest istotą tej konstrukcji.Jeszcze 100 lat temu większość silników motocyklowych miała samoczynne zawory ssące i toto pracowało.Mam gdzieś fotki prototypu BMW z rozrządem Desmo ale nie weszło do produkcji. Może doczekamy rewolucji i któraś z firm puści w serii silnik z rozrządem pneumatycznym ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.