Skocz do zawartości

luz zaworowy a temperatura


ketchupvfr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomo, pomiar i regulacje luzu zaworowego robi się na zimnym silniku.

 

- w lecie w garażu to może być około 16C

- w zimie w jakimś warsztacie też podobnie, no może trochę mniej.

 

I tu mam pytanie u mnie w garaż jest teraz około 0C, lub mniej czasami, jaki może być błąd w pomiarze luzu.

 

może to i dziwne pytanie, ale czemu by nie zapytać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak - serwisówki zalecają ustawianie w temp około 20 stopni, jak chcesz wszytko wykonać perfekcyjnie, to polecam ... ogrzanie pomieszczenia :-). Nie wspominam już o komforcie pracy, bo zgrabiałymi paluchami można tylko bałaganu narobić.

Największą zabawę mam jak ustawiam w samochodach geometrię kół i czasami konieczne jest podgrzanie upartej kontry na drażku. Jak mam zapiety sprzęt, to zbieżnośc kół znienia się nawet o 2 - 3 mm, ale mamy tu różnicę kilkuset stopni :-). Jak bardzio chcesz, to dla celów naukowych zrobię eksperyment - mam rozbebeszonego GSX-f 750, sprawdzę zawory przy około 5 stopni, następnie włączę ogrzewanie i dokonam pomiaru po raz kolejny :-)

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł jeżeli już podejmiesz się takiego eksperymentu to przy okazji zrób pośredni pomiar luzów na gorącym silniku ( uważaj z palcami na temper.)

będziemy mogli podyskutować nad poprawnością regulacji i wpływem luzów na moć silnika nie mówiąc już o eliminacji przynajmniej częściowej niemiłego dla ucha brzęczenia czy jak kto woli dzwonienia tego typu silników.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze jedną zagwozdkę. Do mojej Xj firmowe płytki dystansowe sa dostarczane w rozmiarach co 0.05mm. W takim przypadku, wręcz niemożliwe jest identyczne ustawienie luzu zaworowego na wszystkich zaworach. Weźmy na przyklad zawory ssące. Luzy powinny zawierć się w granicach 0.11-0.16 (o ile dobrze pamiętam). No i teraz powiedzmy... że na jednym zaworze luz jest 0.11 a na drugim 0.13. Gdy wymieni płytkę na cieńą to na pierwsztym bede miał 0.16 drugi pozostawie bez zmian, gdyż luz będzie już za duży... róźnica pomiedzy zaworami( po regulacji) jest już 0.03mm. Jak zapewnia Piotr, ma to już wpływ na fazy rozrządu, a co za tym idzie moc silnika. Z tego co napisałem powyżej wynika, iż płytkowa regulacja luzu zaworowego jest mniej dokładna. Oczywiście wszystkie zawory będą mieściły się w podanych granicach tolerancji ale nie będą idealne. Dlatego właśnie wolę śrubki :P, chociaż płytki są dużo bardziej trwałe.

 

 

Ps. Co Piotr robisz aby uzuskać identyuczne wymiary luzów zaworowych na wszystkich zaworach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sporo płytek montowanych fabrycznie do silników w rozmiarach co0.01 a stare płytki (podniszczone) oddaję na magnesówkę do tzw. zabielenia bez szczególnych wymagań wymiarowych i później z nich coś zawsze dobiorę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...